کد خبر: ۲۳۳۵۷

در ابتدای این سفر یک روزه، هیئت کشاورزی سلیمانیه عراق با «دکتر شهبازی» رئیس سازمان کشاورزی استان کرمانشاه، «دکتر پرور» مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مدیران ارشد بخش کشاورزی این استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در ابتدای این دیدار شهبازی ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به هیئت کشاورزی سلیمانیه عراق گفت: کرمانشاه از دیر باز مهد کشاورزی بوده و یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر حفظ منابع آب و خاک تاکید نموده و ابراز امیدواری کرد با توانمندی های فنی و منابع انسانی متخصص در استان کرمانشاه، همکاری‌های خوبی بین کرمانشاه و سلیمانیه جهت حفاظت از این منابع مهم صورت گیرد.

شهبازی با اشاره به تولید بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه تصریح کرد: حجم قابل توجهی از تولیدات کشاورزی کرمانشاه فراتر از نیاز مردم استان بوده و در زمینه گوشت مرغ، دام سنگین و سبک، نخود، غلات، محصولات شیلاتی، گل و محصولات گلخانه ای، تولیدات باغی، میوه و... ظرفیتهای زیادی برای صادرات محصولات سالم و باکیفیت از استان کرمانشاه به سلیمانه وجود داشته و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

در ادامه «مهندس شاداو» مدیرکل کشاورزی سلیمانیه عراق با ابراز خرسندی از سفر به استان کرمانشاه گفت: هدف از سفر به استان کرمانشاه را آشنایی بیشتر با تولیدات بخش کشاورزی این استان و افزایش همکاری‌ها با این استان جهت خرید محصولات کشاورزی اعلام کرد.

پس از این دیدار، هیئت اعزامی استان سلیمانیه عراق شامل مهندس شاداو مدیرکل کشاورزی استان سلیمانیه، دکتر برهان مسئول اداره نظارت بر فرآورده های خام دامی، دکتر سامان مسئول قرنطینه صادرات و واردات، مهندس فرهاد نماینده استانداری سلیمانیه در معیت مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی از صنایع فرآوری بخش کشاورزی، کشتارگاه طیور، کارخانه خوراک دام، فارم مرغ مادر و فارم مرغ تخمگذار و صنایع تبدیلی استان بازدید کردند.

 

نظر شما
ادامه