کد خبر: ۲۳۳۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حسینی همدانی

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نفوذ در مراکز تصمیم سازی از جمله مجلس شورای اسلامی و خبرگان هدف اصلی دشمن است، گفت: تمسخر و خانه‌نشین کردن انقلابیون به اسم افراطی‌گری از شگردهای دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این بحث ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد و باید بدانیم اصل اقتصاد مقاومتی در قرآن و روایات طرح شده که آن عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه عدالت اقتصادی از مهمترین مسائل اقتصاد اسلامی است که در اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شده، افزود: شاخص عدالت یکی از شاخصه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است که به معنای تقسیم فقر نیست بلکه تولید ثروت ملی و افزایش دادن آن است و اموال باید آنطور که خداوند در نظر دارد در میان مردم تقسیم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: مواردی که سبب به خطر افتادن اقتصاد اسلامی می‌شود از جمله ربا و احتکار مذمت شده و در مقابل به مواردی از جمله قناعت، وقف، زکات و خمس تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه احکام اقتصاد اسلامی اجازه بی‌عدالتی در اقتصاد را نمی‌دهد، گفت: ورشکستگی‌های چندسال اخیر که برخی دچار آن شده‌اند نیز به سبب همین در نظر نگرفتن احکام اسلامی و فقه تجارت است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه نتیجه عدالت اقتصادی از بین رفتن فقر در جامعه است، بیان کرد: عدالت اقتصادی زمانی حاصل می‌شود که کوتاهی در اجرای اصول و مقررات اسلامی صورت نگیرد.

خطیب جمعه کرج در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار داشت: 30 شهریورماه شهادت امام محمدباقر(ع) است که 19 سال دوران امامت ویژه‌ و پرحادثه‌ای داشتند و تعداد زیادی از بهترین افراد را در زمینه‌های علمی مختلف تربیت کردند که هریک هزاران حدیث در سینه داشتند و در جامعه اسلامی نشر دادند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه اولین دانشگاه علوم و معارف اسلامی توسط ایشان در جهان اسلام تاسیس شد و جهات علمی‌ای راه‌اندازی شد که آثار آن هم‌اکنون نیز مشخص است، خاطرنشان کرد: حضرت در دوران سیاسی نیز با گروه‌های فکری و فرقه‌های مذهبی زیادی مواجه بود که همه را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه تقارن شهادت امام باقر(ع) با شروع سال تحصیلی می‌تواند انگزه قوی ایجاد کند که در این مقطع از زمان احتیاج به جهاد علمی در همه عرصه‌های علمی داریم، افزود: لازم است دانش‌آموزان و دانشجویان با تلاشی دوچندان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی برای پر کردن رخنه‌های موجود تلاش کنند و دانشمندان ما در عالم علم اول باشند.

زمینه برای رشد در استان فراهم است/ مسئولان فرصت سوزی نکنند

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه در استان زمینه‌های فراوانی برای این دانشمندان وجود دارد، تصریح کرد: از مدرسه‌ای در استان بازدید کردم که دانش آموزی در سن حدود 16 سال اختراعات قابل توجهی داشتند و این امر نشان می‌دهد که زمینه برای رشد در استان فراهم است و مسئولان باید دقت بیشتری داشته و فرصت‌سوزی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش بدون پرورش ثمره چندانی ندارد و لازم است که در کنار علم، تهذیب نیز وجود داشته باشد، گفت: توجه به معنویت باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه اولیا مدارس باید توجه بیشتری داشته باشند، چراکه علم بدون تهذیب بلای جان انسان می‌شود و تمام مشکلات، ظلم‌ها و جنایات کنونی جهان با منشا علمی است که تهذیب نشده است.

خطیب جمعه کرج پرورش روح عبودیت و بندگی خداوند را در دانش‌آموزان ضروری خواند و افزود: باید از این زمان که در آستانه روز عرفه قرار داریم برای پرورش روح استفاده کنیم.

وی با اشاره به روز عرفه که روز عبادت، بندگی و شناخت خدای تعالی است، گفت: خداوند در این روز مانند شب قدر به بندگان خود نظر می‌کند و هرکه روز قدر را درک نکرده باشد از این روز می‌تواند برای دعا و توبه استفاه کند که بهترین دعاها دعای امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: در صورت پیگیری آموزش و پرورش، نسل حسینی و انقلاب حسینی ایجاد می‌شود تا بتواند در مقابل استکبار بایستد و تنها فرد حسینی می‌تواند از انقلاب محافظت کند.

وی با تاکید بر اینکه برای حکومت اسلامی شور حسینی لازم است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند حکومتی را که به نام اسلام و قرآن ایجاد شده را به هر نحوی ساقط کنند، چراکه انقلاب اسلامی تمام معادلات آن‌ها را بهم زد.

وی افزود: از انواع دسیسه‌ها بهره‌ بردند و راضی به مرگ زائران خداوند در سال 1366 شدند تا جلوی نفوذ اسلام ناب و روحیه استکبار ستیزی را بگیرند اما این امر سبب شور بیشتر مردم شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه نمی‌توان شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل را که مردم از روی عرفان و معرفت می‌گویند از آن‌ها گرفت، اظهار داشت: امام این شعارها و استکبارستیزی را در دل مردم مسلمان جهان در ایام حج برد و شعار مرگ بر آمریکا یکی از اعمال حج شد و این روحیه انقلابی یکی از اعمال این روزهای حاجیان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با صحبت‌های دیپلماتیک و رنگ و لعابدار این روحیه را از مردم ایران بگیرند، افزود: در اوج مذاکرات رهبری فرمودند من یک انقلابی‌ام و تاکید دارم که مردم انقلابی باشند و این روحیه را از دست ندهند و از نخبگان نیز برای ترویج این روحیه درخواست کمک کردند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اگر مسائل بین‌المللی و حوادث داخلی به درستی رصد شود، تلاش گسترده دشمن برای نفوذ در حال انجام است که تلاش می‌کنند مردم را از مسیری که به سمت جلو دارند منحرف کنند و در این زمینه میلیاردها خرج می‌کند تا باورهای مردم را از بین ببرند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی تمسخر و خانه‌نشین کردن انقلابیون را به اسم افراطی‌گری از دیگر شگردهای دشمنان دانست و اظهار داشت: در گذشته می‌گفتند آماده برقراری روابط هستیم در صورتی که ایران از حرف‌های افراطی خود صرف‌نظر کند و این به معنای آن است که دست از انقلاب و آرمان‌های خود بردارد.

وی با اشاره به برخی که تلاش می‌کنند با مخفی‌کاری و نگفتن حقایق به ملت، به دشمنی که دائما رجز می‌خواند و تهدید می‌کند و به اندازه‌ سرسوزنی قابل اعتماد نیست، اعتماد کنند، تصریح کرد: این در حالی است که ما هیچ‌گاه اجازه نفوذ به دشمن را نمی‌دهیم.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: باید در کلام رهبری دقت بیشتری کنیم که فرمودند دشمن قصد نفوذ سیاسی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را دارد که اگر آن را به دست بگیرد، این 2 مرکز طبق میل مستکبرین عمل می‌کنند و در مقابل این هشدار باید بسیار بصیر بود.

خطیب جمعه کرج افزود: نفوذ در مراکز تصمیم سازی از جمله مجلس شورای اسلامی و خبرگان هدف اصلی دشمن و هدف اصلی جریان سلطه محسوب می‌شود که در صورت موفق نشدن در این حوزه‌ها کار بر آنها سخت می‌شود، چراکه چیزی که تاکنون کشور را حفظ کرده تصمیمات و اقدامات ولی‌فقیه بوده و دشمنان از این موضوع به خوبی باخبرند.

وی ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: دشمن با جنگ سخت نتوانست در اراده ملت خللی وارد کند و در این فضا تدبیر خود را عوض کرد اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که بحث نفوذ فرهنگی و سیاسی، بحثی جدی بوده و به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اقداماتی که در شهر کرج در این زمینه انجام شده، تصریح کرد: اگر کسی در استان در مورد این اقدامات بگوید چیزی نیست، یا نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی می‌زند که در این راستا دستگاه‌های فرهنگی باید بیدارتر بوده و درست عمل کنند.

وی خطاب به وزیر ارشاد گفت: تا کجا می خواهید پیش روید؟ آیا تاکنون به تئاترهایی که در پایتخت به نمایش گذاشته می‌شود سر زده‌اید؟ باید دید که چگونه دشمن در حال نفوذ است.

تعداد مطب‌های رسیدگی به حیوانات، کلاس‌های موسیقی و رقص و زبان در استان بیشتر از مطب پزشک است

وی با اشاره به اینکه جلوی کسانی‌که می‌خواهند فعالیت اسلامی و دینی کنند نیز با سنگ اندازی یا نبود بودجه گرفته می‌شود، بیان کرد: تعداد مطب‌های رسیدگی به حیوانات، کلاس‌های موسیقی و رقص و زبان در استان بیشتر از مطب پزشک است و این نفوذ محسوب می‌شود و هرکس منکر شود کور است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه باید بصیر بود و از انقلاب دفاع کرد، اظهار داشت: مسئولان در هر فضایی باید بدانند مدت خدمت محدود است و همه باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم که چگونه عمل کردیم و آیا حزبی برخورد کردیم یا فراجناحی بودیم.

وی با اشاره به اینکه با مسئله مهمی مانند برجام که با عزت ملی، اقتدار دینی و آینده کشور مرتبط است نمی‌توان جناحی برخورد کرد، خاطرنشان کرد: باید پس از تذکر رهبری، لایحه‌ای داده و کار را به مجلس واگذار می‌کردند و این عمل نشانه ولایتمداری بود وگرنه اینکه در سخنرانی بارها بگویید مقام معظم رهبری چنین فرمودند و در عمل هرگونه که دلتان خواست عمل کنید، نشانه ولایت‌پذیری نیست.

امام‌جمعه کرج ضمن تبریک عید سعید قربان، ارتحال آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و یادآور شد: این فقیه بصیر و مدافع ارزش‌های انقلاب، با بیانی مالک‌گونه و صریح خود از ارزش‌های اسلامی دفاع کرد و در روزهای پایانی عمر خود از یک خط انحرافی چهره برداشت و شخصیت ممتازی بود که عمر خود را در راه اهداف انقلاب و اسلام خرج کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اتفاق ناگواری که حاکی از بی‌عرضگی و ناکارآمدی حکام سعودی داشت و سبب فوت تعدادی از زائران حج شد، گفت: حملاتی که در چند روز اخیر به فلسطین شده، در روز نخست حمله 100 نفر را مجروح کردند و قصد دارند با گرفتن قسمتی از مسجدالاقصی، به آرامی مسلمانان را کاملا از مسجد بیرون کنند که در برخی استان‌های کشور راهپیمایی برای محکوم کردن این حرکت انجام می‌شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
حالا مثلا مطبهاي پزشكي بيشتر بشه بهتره.....پول كلان گرفتن وكشتن مردم....البته جسارت به همه همكاران پزشك نباشد.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
................... مگر جز اينست که حيوانات نيز جزو مخلوقات خداوند متعال هستند . آيا رسيدگي به حيوانات زبان بسته مشکل شرعي يا ديني دارد ؟ خير. اما اينکه پزشکان کم کاري دارند علت را جستجو کنيد . کم کاري پزشکان از کم کاري مسولين چشمگير تر نيست ........... کدام بيمارستان . خيريه . مدرسه . و ...را راه اندازي يا در جهت آن تلاشي کرده اند ؟ که توقع از بقيه دارند ......... خود الگو باشيد تا بقيه از شما ياد بگيرند . چه اشکالي دارد که شما شروع کننده و الگو باشيد . ............... و من ا... توفيق
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
بالاخره معلوم نشد حکیم مهر خیرخواه دامپزشکیه یا بدخواهشه! این جمله داخل یک سخنرانی در گوشه ای همراه مطالب دیگه ذکر شده اونوقت شما اینو تیتر کردید. اگه این بدخواهی نیست پس چیه؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
حالا چرا توهین میکنه ،(هرکی منکرشودکوراست) ،یعنی بحثی هم نداره
نظر شما
ادامه