کد خبر: ۲۳۳۹۷

رئیس دفتر ولی فقیه در دامپزشکی استان البرز گفت: متاسفانه در بعضی مکان ها که تحت کنترل و نظارت نیستند، بدلیل عدم آشنایی تعدادی از کشتارها شرعی نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز با اصحاب رسانه صبح روز دوشنبه در اداره کل دامپزشکی استان البرز با حضور رئیس دفتر ولی فقیه در دامپزشکی استان البرز برگزار شد.

«حجت الاسلام حسین رضاپور» ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) و تبریک فرا رسیدن عید قربان توصیه هایی در خصوص ذبح دام ارائه کرد.

وی ادامه داد: چنانچه مردم در روز عید، قربانی یا خیراتی دارند حتما به مراکز عرضه و کشتار ثابت و موقت دام در استان مراجعه کنند.

وی این موضوع را از دو مورد، اول اطمینان از نظر بهداشت و دوم تایید شرعی بودن دام و ذبح دام حائز اهمیت و توأم با خیر و برکت دانست.

حجت الاسلام رضاپور گفت: متاسفانه در بعضی مکان ها که تحت کنترل و نظارت نیستند، بدلیل عدم آشنایی تعدادی از کشتارها شرعی نیستند.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان البرز گفت: مردم به نظرات و توصیه های پزشکان و مراجع شرعی اعتماد کنند و در زمینه کشتار دام و حلال و شرعی بودن آن شایعه پراکنی نکنند.

وی با اشاره به اینکه عید سال گذشته یک مورد دام معدوم شد، گفت: لحظه کشتار دام متوجه حرام شدن دام شدیم، بی توجهی ذبح کننده به دستورات شرعی باعث شد دام در نهایت به گازوئیل آغشته و معدوم شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه از ذبح کننده های مشغول به کار در شهر شکایاتی در خصوص عدم ذبح صحیح وجود دارد، متاسفانه در حال حاضر نمی توان جلوی آن را به طور کامل گرفت.

 

 

نظر شما
ادامه