کد خبر: ۲۳۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: 90 درصد کشتارگاه‌های تهران صنعتی است/دماوند و فیروزکوه همچنان نیمه‌صنعتی

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: 90 درصد کشتارگاه‌های استان تهران صنعتی بوده و تنها بخشی مانند دماوند و فیروزکوه نیمه‌صنعتی است.

«دکتر سیداصغر برائی‌نژاد» امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با بیان اینکه شرایط کشتارگاه‌های استان تهران مطلوب و مناسب بوده و منطبق با استانداردهای کشوری است، افزود: کشتارگاه‌های استان تهران از نظر بهداشت دام و فرآورده‌های دامی از نظر شاخص‌های بهداشتی و عرضه نسبت به کشور وضع مطلوبی دارد.

وی تصریح کرد: این شاخص‌ها شامل شرایط تولید و نظارت دامپزشکی در حوزه‌های دامداری، مرغداری و کنترل بیماری‌ها، گزارش بیماری‌ها، کنترل روی مصرف آنتی‌بیوتیک و داروها و باقیمانده‌هاست.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه روزانه گردش فرآورده‌های دامی در استان تهران 3 هزار تن است، در ارتباط با استفاده از هورمون در دام گفت: هورمون‌ها فوق‌العاده گران است و دامدار و مرغدار بضاعت چنین کاری را ندارد و اجازه نخواهد داشت وارد این حوزه شود.

برائی‌نژاد ادامه داد: تمام دام‌ها و مرغداری‌ها کنترل خواهد شد و به عنوان یک مصرف‌کننده اطمینان می‌دهم که در دام‌هایی که زیر نظر دامپزشکی استان تهران هستند، از هیچ نوع هورمونی در تغذیه دامی استفاده نخواهد شد.

وی در خصوص خمیر مرغ گفت: خمیر مرغ با مجوز دامپزشکی تولید خواهد شد که ابتدا استخوان‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص جدا و عصاره گوشت مرغ به‌صورت خمیر عرضه می‌شود و این خمیرها که با مجوز دامپزشکی دارای اطلاعات محصول و بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: مواردی از تخلف در همه حوزه‌ها وجود دارد؛ ولی دامپزشکی استان تهران در بخش‌های خصوصی و دولتی نظارت داشته و تمام تلاشش این است که به عنوان ناظران حاکمیتی، تخلفات در حوزه‌ها را به حداقل برساند.

برائی‌نژاد ادامه داد: تلاش می‌شود خطوط قرمز امنیت غذایی دچار مشکل نشود و شهروندان هر محصولی که بدون اطلاعات سلامت بوده یا به نوع سلامت محصول اطمینان ندارند، می‌توانند با تلفن 1512 تماس گرفته و تخلفات حوزه را معرفی کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
-
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
آقای دکتر ! بیایید ببینید در بومهن فروش مرغ و ران مرغ بدون بسته بندی از مبادی نامعلوم در مغازه هابه وفور عرضه می شود بویزه ایام تعطیل و بعداز ظهرها ... در مورد تهران خبر ندارم شما نقاطی که بیشتر مورد سوال هست را پوشش میدهید ولی درمورد باقیمانده دارویی ، سموم و افزودنیهای غیر مجاز در گوشت می بایست پروتکل نمونه برداری از واحدهای مرغداریها و کشتارگاهها و اماکن عرضه اجرا شود تا با اطمینان مصاحبه کنید در همه کشورها مرسوم استمتاسفانه دامپزشکی شهرستانهاتان مجوز کشتار مرغ را بدون بررسی قطع دارو از دوهفته قبل از پایان دوره وصرفا با نامه صوری مسئول فنی صادر میکند و همین موضوع بیشترین تهدید برای بهداشت عمومی خواهد بود
نظر شما
ادامه