کد خبر: ۲۳۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

ایسنا نوشت:

باید و نباید استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی حکایت ادامه‌داری است که همچنان روی میز مسئولان سازمان‌های استاندارد و غذا و دارو است تا اطمینان از سلامت جامعه حاصل شود اما این سلامت چه قیمتی دارد که برای ایرانیان و بیگانگان متفاوت است؟ الزامی که حکم تولید داخل را از صادرات مجزا می‌کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد تولید خمیر مرغ در کشور توسط برخی کارخانه‌ها اظهار کرد: بکارگیری خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی تولیدی ممنوع شده است اما این توقف در عرصه صادرات صدق می‌کند و صادارت MDM همچنان آزاد است.

«مجید افلاکی» با اشاره به این‌که کارخانه‌ها مجوز و پروانه تولید و صادرات خمیر مرغ را در دست دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: یکی از مسئولان از خمیر مرغ به عنوان غذای سگ و گربه یاد کرده بود و این سخن واکنش تند عراقی‌ها که واردکننده MDM ایران هستند را دربر داشت.

وی تصریح کرد: خمیر مرغ یا به نام صحیح‌تر MDM مرغ در اکثر کشورهای جهان مصرف می‌شود و در محصولاتی که از سایر کشورها از جمله آرژانتین، فرانسه و ترکیه به صورت قاچاق وارد می‌شود، به کار رفته است.

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی با اشاره به این‌که تولیدکنندگان خمیر مرغ مشکل به‌ وجود آمده برای بازار این محصول در داخل را در برخی مواقع با صادرات جبران می‌کنند، یادآور شد: ماهانه 30 تا 40 تن خمیرمرغ به عراق صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، با وجود این‌که سازمان دامپزشکی از آذر سال گذشته بارها اعلام کرده است که می‌توان از خمیرمرغ در صنایع غذایی استفاده کرد، سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو به دلیل تامین بهداشت و سلامت جامعه تاکنون مقابل خواسته کارخانه‌ها مقاومت کرده‌اند اما با توجه به تلاش کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی برای اخذ مجوز بکارگیری خمیرمرغ باید دید این دو سازمان تا چه زمانی در مقابل خواسته سازمان دامپزشکی و کارخانه‌ها مقاومت می‌کنند؟

اوایل شهریورماه نیره پیروزبخت- رییس سازمان ملی استاندارد - به ایسنا اعلام کرد که هیچ‌گونه مجوزی برای استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی به ویژه سوسیس و کالباس داده نشده و جلسات مشترکی با سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی برای بررسی این موضوع برگزار می شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
خمیر مرغ واقعی نه هر آشغالی که از در مغازه ها جمع بشود و چرخ بشود و اسمش را خمیر مرغ بذارید و طرفداریش هم بکنید
نظر شما
ادامه