کد خبر: ۲۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
وی با رد آلودگی مرغ مصرفی مردم گفت: اگر مانعی برای مصرف مواد غذایی از حیث آلودگی آن وجود داشته باشد، به طورحتم بدون هیچ ملاحظه‌ای هشدارهای لازم داده و خبررسانی می‌شود ...
888

حکیم مهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به تشکیل کمپین "نخریدن مرغ" گفت: اگر مانعی برای مصرف مواد غذایی از حیث آلودگی آن وجود داشته و به سلامت مردم آسیب برساند، به طورحتم بدون هیچ ملاحظه‌ای هشدارهای لازم را داده و خبررسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، «دکتر سیدحسن هاشمی» با رد آلوده بودن مرغ مصرفی مردم، گفت: اگر مانعی برای مصرف مواد غذایی از حیث آلودگی آن وجود داشته و به سلامت مردم آسیب برساند، همانطور که راجع به آب معدنی اظهارنظر و هشدارهای لازم داده شد، دراین باره هم بدون هیچ ملاحظه‌ای خبررسانی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمپین نخریدن مرغ با تاکید براینکه مردم نباید به شایعات توجه کند، افزود: سازمان دامپزشکی باید در خصوص سلامت مرغ مصرفی مردم اظهارنظر کند و درصورت لزوم وزارت بهداشت نیز به این موضوع برای رفع نگرانی مردم ورود خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به ممانعت از فعالیت آب معدنی دماوند، تصریح کرد: این شرکت به دلیل عدم توجه به رفع آلودگی میکروبی و توقف تولید با حکم قضایی مورد پیگرد قانونی است.

وی ادامه داد: درخصوص آلودگی آب معدنی دماوند تمامی تخلفات مستند بوده و نمونه کشت آن موجود است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان و در گفت‌وگو با خانه ملت گفت که آب‌های موجود در بازار سالم بوده و مردم می‌توانند با خاطری آسوده نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کنند.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
-
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
این آقا احتمالا قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره ی بعد رو دارند... وافعا کارهاشون عجیبه... هر اتفاقی میفته اولین نفری هستن که نظر میدن! یادتونه سر جریان گرد و غبار جنوب هم پاشدن رفتن... هرجا هم میرن اولین کاری که میکنن عکس سلفی میندازند...امروز هم که عکس سلفی با لباس احرام گذاشتن هنگام ورود به عربستان.... اول خوشم میومد ازشون اما حالا میبینم که اکثر کاراشون فقط جهت تبلیغات هست...
همکار سازمانی
|
-
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
اظهار نظر در مورد اینکه پرورش مرغ با کمک هورمون انجام می شود فقط از عهده نمایندگان محترم مجلس بر می آیدو بس. آن هم کمی مونده به انتخابات.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
گیرم که هورمون استفاده نمیشود آیا آنتی بیوتیک خارج ار فارماکوپه هم استفاده نمیشود مسئول فنی دامپزشک هم که دو سال یکبار در زمان عقد قرارداد صوری شاید سری به مرغداری بزند.جناب وزیر بهداشت وضع دامپزشکی خرابتر از تصورات شماست.
نادر سلیمی
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
به همون قدریکه پول بدی آش میخوری
تا زمانیکه سازمان دامپزشکی استقلال واقعی خودرو بدست نیاره وبعنوان یک شاخه اصلی متصل به بدنه ریاست جمهوری عمل نکنه از هردری سخنی باید بشنویم مسائل سلامت وبهداشت انسانی در یک جامعه مگر سوا کردنیکه برای مبارزه با بیماریهای انسانی که همکاری وهماهنگی وهمکاری خودانسان هم دخیل هست
ک طرف وزرات عظیم وبزرگ هیکلی مثل وزرات بهداشت دست اندرکارش هست ولی مسائل مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان ودام علی رغم اینکه مهمتر از بیماریهای مخصوص انسان نشان میدهد ودرجریان تشدیدآن یکسری موجودات وحیوانات بی اراده وبدون شعور دخالت داشته ویک سازمان کوچک جثه ای بنام دامپزشکی با امکانات واقعاً غیر مکفی چه از نظر نیروی انسانی چه نظر بودجه ای بایستی یک تنه درمقابل این بار عظیم مسئولیت بایستد؟!
تازه از طرفی سازمان دامپزشکی بایستی مقابله کننده با بیماریهای خود دامها باشه تا منابع غذائی مردم جامعه با منشاء دامی از سفره شون کم نشه که هیچ با کیفیت هم باشه!!!!!
دریک کلام برای بقاوسلامت انسان هم بهداشت لازم است هم غذای سالم هم دام سالم که متولی این امر فقط وفقط سازمان دامپزشکی هستش وبس.
سازمانی که بتواند دراین اهداف تعریف شده موثر واقع شود بایستی که :
1.مستقل کامل مالی باشد
2.دربطن وزارت خانه ائی مثل جهاد کشاورزی یا وزرات بهداشت قرانگیرد.
3.از نظر بودجه ائی کاملاً حمایت شود.
4.وصل مستقیم به پیکره وبدنه اصلی دولت بوده وزیر نظر مستقیم ریاست جمهوری فعالیت کند.
5.با توجه به فلسفه وجود واهم وظایفی که بر عهده این سازمان گذاشته شده نیروی انسانی وخودروئی وغیره بشکل متعارف دراختیارش گذاشته شود
وآخر اینکه دست اندرکاران دولتی سازمان دامپزشکی با کمترین حقوق ومزایا نسبت به همردیفان خود در وزارتهای یادشده علی رغم مشکلات موجود از خود مایه گذاشته وانجام وظیفه می کنندنه مثل کسانیکه حقوق ومزایای عالی می گیرند وفقط وفقط غیرکارشناسانه نظر در مور دامپزشکی وعملکرد آن می دهند.
دامپزشکی از متن جامعه است در حل مشکلات جامعه در کنار آن بوده وزندگی وتلاش خودر برای آسایش وامنیت غذائی - وبهداشتی وقف جامعه کرده وخواهد کرد انشاءا...
قابل توجه مسئولین امر محترم
دامپزشك
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
باسلام بهتر است در خصوص رعايت موازين شرعي در كشتار طيور نيز فكري بشود چرا كه در صورت غفلت، غذايي كه مردم مي خورند ميته بوده واثر وضعي برروح انسان خواهد گذاشت.واقعا كشتارگاههاوناظران شرعي دامپزشكي در اين خصوص مقصر اند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
آقاي دكتر
بيايين تا دير نشده سازمان دامپزشكي را يكي از معاونت هاي خود كنيد خيال همه راحت مي شود
نظر شما
ادامه