کد خبر: ۲۳۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، با اقدامات به موقع مسئولین استانی علی الخصوص دامپزشکی و محیط زیست استان، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) قبل از سرایت به حیوانات اهلی مهار شد.

پیرو اطلاعیه های شماره 1 و 2 این اداره کل به عنوان تنها مرجع گزارش دهنده از وضعیت عملکرد و بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز، به استحضار می رساند تا پایان روز سه شنبه مورخ 07/07/94 اکیپ های عملیاتی این اداره کل در مناطق صعب العبور شهرستان طالقان و آزادبر کرج بیش از 80 هزار رأس گوسفند و بز را علیه بیماری PPR واکسینه کردند و عملیات تکمیلی واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی و حضور به موقع کارشناسان اداره کل دامپزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در منطقه کانون بیماری، این بیماری قبل از سرایت به دام های اهلی، کنترل شد.

دکتر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان در این خصوص گفت: از ابتدای سال تا کنون گزارش تأیید شده ای از این بیماری در گله های گوسفندی استان نداشته ایم.

وی به نقل از رئیس اداره محیط زیست شهرستان طالقان گفت: تعداد تلفات در کل و بز کوهی در این شهرستان به بیش از 70 رأس رسیده است. لازم به ذکر است حیوانات تحت مراقبت در حیات وحش به دلیل مواجهه کمتر با عوامل بیماری زا، از ایمنیت پائین تری در مقابل بیماری های مختلف برخوردار بوده و زودتر دچار بیماری و تلفات می شوند.

دکتر شریفی در پایان  ضمن تشکر از عملکرد محیط بانان محیط زیست بدلیل همکاری گسترده در شناسایی و امحاء لاشه های کل و بز بیمار در منطقه گفت: این همکاری بین بخشی بدلیل مدیریت خوب ستاد بحران و فرمانداری شهرستان طالقان و سایر دستگاههای محلی به سرانجام رسید.

وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد همکاری های لازم در چارچوب قوانین سازمان دامپزشکی کشور را در این زمینه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سایر دستگاههای ذیربط داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
0
برار جان از دام اهلی سرایت کرده به وحوش! متخصص حیات وحشم که ندارید! به رسمیت هم که نمیشناسید این فیلد دامپزشکی رو که حداقل از افراد کار بلد کمک در داخل یا خارج کمک بگیرید! نسل علفخواران وحش داره ور میفته شما نگران گوسفندایین که اوخ نشن؟؟؟
نظر شما
ادامه