کد خبر: ۲۳۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: طاعون نوشخوارکنندگان کوچک جان بره‌ها و بزغاله‌های گیلان را گرفت

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بر اثر طاعون نوشخوارکنندگان کوچک 112 رأس بره گوسفند و بزغاله در گیلان تلف شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «دکتر سهراب عاقبتی» در نشست خبری به مناسبت چهاردهم مهرماه روز جهانی دامپزشکی گزارشی از عملکرد 6 ماه نخست امسال ارائه کرد.

وی از واکسیناسیون یک‌ میلیون و 650 هزار نوبت سر دام در گیلان خبر داد و افزود: در مدت مذکور این تعداد دام علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تعداد واکسن علیه بیماری مشترک در نیمه نخست امسال را 567 هزار و 200 نوبت سر دام عنوان کرد و گفت: از مجموع یک‌هزار و 709 نوع بیماری عفونی، 832 مورد بیماری مشترک دام است.

وی به تلف شدن برخی از دام‌های اهلی بر اثر بیماری «PPR» اشاره کرد و ادامه داد: در هفته‌های اخیر چهار کانون «PPR» مثبت در گیلان شناسایی شدند که به آن بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک گفته می‌شود.

عاقبتی با اشاره به اینکه بیماری مذکور دام اهلی را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک 112 راس بره و بزغاله در چهار کانون مذکور تلف شدند.

وی واکسیناسیون دامی را امری مهم دانست و یادآور شد: هر بیماری دامی که واکسن نداشته‌باشد می‌تواند منجر به تلفات شود.

این مسئول بیماری‌های واگیردار دامی را شامل شاربن، تب برفکی، قانقاریا، آنتروتوکسمی، بروسلز و ... عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون دامی به صورت مرتب انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی کامل کشتارگاه‌های سنتی گیلان خاطرنشان کرد: تمام کشتارگاه‌های سنتی استان تعطیل شده و کشتار صنعتی در سه شهرستان رشت، لنگرود و تالش انجام می‌شود.

 

 

برچسب ها: گیلان، ppr،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
14مهرماه روز ملی دامپزشکی است نه روز جهانی آن.
روز جهانی دامپزشکی آخرین شنبه ماه آوریل است
نظر شما
ادامه