کد خبر: ۲۳۵۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمپین نخریدن مرغ مورد تایید نیست گفت: مصرف گوشت سفید شامل مرغ و ماهی مورد تایید وزارت بهداشت است.

«دکتر رسول دیناروند» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه دستگاه نظارتی برای گوشت و مرغ سازمان دامپزشکی است افزود: قبلا هم ما خودمان برای احراز سلامت مرغ های تولیدی کشورمان علاوه بر اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی، کار نظارت را انجام می دادیم.

وی گفت: سال گذشته هم برای شورای شهر تهران شبهه ای پیش آمده بود و در رسانه ها این موضوع مطرح شده بود، به همین خاطر اقدامات و نمونه برداری هایی از جاهای مختلف در زمان های مختلف صورت گرفت و در نهایت ایرادی که نیاز باشد اعلام کنیم که اینها غیرقابل مصرف است واقعا ندیدیم.

دیناروند افزود: الان هم نظرمان این است که این کمپین خیلی به نفع سلامتی مردم نیست، چرا که بر خلاف گوشت قرمز که توصیه ما اعتدال در مصرف آن است، مردم باید گوشت سفید مصرف کنند و این مورد تایید وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: از نظر ما استفاده از گوشت قرمز نیز مشکلی ندارد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
یعنی این دیناروند حرف نزنه، می گن زبون نداره؟؟!! آخه مصرف مرغ و گوشت و نظارتش به اون چه ربطی داره که خودش را قاطی می کنه؟؟ (قبلا ما نظارت می کردیم!!) ایشون در مورد مرغ نگن ((هورمون داره)) ما خودمون بلدیم چه جوری مردم را توجیه کنیم.
دامپزشك
|
-
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
1
باسلام بهتر است در خصوص رعايت موازين شرعي در كشتار طيور نيز فكري بشود چرا كه در صورت غفلت، غذايي كه مردم مي خورند ميته بوده واثر وضعي برروح انسان خواهد گذاشت.واقعا كشتارگاههاوناظران شرعي دامپزشكي در اين خصوص مقصر اند
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
1
0
جناب آقای دامپزشک
نظارت شرعی و بهداشتی در همه کشتارگاههای کشور صورت میگیرد و ناظران شرعی در کشتارگاهها مستقر هستند. نیازی به دل نگرانی شما نیست و فکرش را قبلاً کرده اند و احتمالاً شما از آن مطلع نیستید. اگر هم اشکالی داشته باشد ، مسئولیت شرعی آن با ناظرین بوده و از نظر فقهی ، جهت خرید مرغ از سوق یا بازار مسلیمن ، نیازی به تفتیش ما وجود ندارد.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
چرا برای اب معد نی و اب لیمو که خود مسئولین بنسبت به پلمپ کارخانجات آن اقدام نموده اند کمپینی راه نمی افتد ولی د راستفاده از مرغ که مسئولین ذی صلاح اعلام می دارند مواد ه.رم.نی د رپرورش آن استفاده نمی شود کمپین راه می افتد آیا عده ای در فکر فلج کردن اقتصاد کشور با هدف قرار دادن صنایع بزرگ کشور می بشند یا علت دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دامپزشك
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
1
همكار محترم باسلام فرمايش شما در خصوص بازار مسلمين كاملا متين و صحيح مي باشد ولي با توجه به اينكه بنده در كشتارگاها نيز كار كرده ام حقوق پائين ناظرين شرعي و گاهي تاخير در پرداخت آن، ساعات كار بالا، عدم وجود ناظر شرعي در كشتارگاهاي سنتي، عدم توجه و بي مبالاتي ذابحين وموادي ازاين قبيل كار را مشكل كرده است . لطفا اثر وضعي خوردن گوشت ميته را از علما سئوال كنيد.با تشكر به اميد روزي كه همه احساس مسئوليت در قبال غذاي مردم كنيم.
نظر شما
ادامه