کد خبر: ۲۳۵۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

مرکز مجازی ترویج دامپزشکی با نام اختصاری (مِتُد) تأسیس می‎شود.

«دکتر محمد لطفی‎زاده» همزمان با هفته بزرگداشت و روز ملی دامپزشکی با اعلام این خبر افزود : شناخت جامعه از حرفه دامپزشکی در سالیان گذشته قدری افزایش یافته اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این مرکز با هدف شناساندن بهتر حرفه دامپزشکی به عموم مردم تأسیس شده است.

وی با اشاره به گستردگی حرفه دامپزشکی گفت : دامپزشکان نقش مهمی در تأمین بهداشت عمومی دارند و فعالیت آنان به درمان آلام حیوانات و پیشگیری از بیماریهای دامی که بسیار هم ارزشمند است محدود نمی‎شود.

این دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی افزود : تا پایان سال جاری فراخوانی برای همکاری علاقمندان با این مرکز منتشر و نشانی اینترنتی این مرکز (http://mmtd.ir) نیز فعال خواهد شد.

لطفی‎زاده، تحقق شعار (جهان واحد، سلامت واحد) به عنوان شعاری جهانی در ایران را در گرو شناخت درست جامعه از دامپزشکی و نقش دامپزشکان در طب پیشگیری دانست و گفت : همکاری پزشکان و کادر درمانی با دامپزشکان علاوه بر مراکز تحقیقاتی باید به عرصه پیشگیری و بهداشت عمومی جامعه نیز توسعه یابد و این مرکز تلاش خواهد کرد تا با جلب مشارکت همه گروههای مرتبط این مهم را تحقق بخشد.

وی رفع شبهات و شایعات را نیز یکی از مهمترین اهداف تأسیس مرکز مجازی ترویج دامپزشکی بیان کرد و افزود : در رسانه‎ها و برخی تریبون‎ها مسائلی از سوی برخی افراد غیرکارشناس به دامپزشکی و دامپزشکان نسبت داده می‎شود که لازم است به طور جامع به این شایعات مانند مرغ هورمونی، شیرهای مخلوط با آب، افزودن نگهدارنده به شیر فرادما، خطر عفونت کشنده برای زنان باردار در تماس با برخی حیوانات و مانند آن پاسخ داده شود.

این مدرس دانشگاه، تحلیل اقدامات صنفی و علمی در عرصه دامپزشکی و ارائه نقدهای کارشناسانه به مراجع مرتبط را از دیگر اهداف تأسیس این مرکز دانست و گفت : گاهی برخی اقدامات سازمانها و تشکل‎ها در حوزه دامپزشکی، شناخت جامعه و قضاوت عموم نسبت به دامپزشکی و دامپزشکان را با مشکل مواجه می‎سازد و ما در صدد آن خواهیم بود که با تعامل حداکثری نسبت به کاهش این اقدامات در عرصه صنفی اقدام نماییم.

بنابراعلام وی، مرکز مجازی ترویج دامپزشکی وابستگی به هیچ ارگان علمی و صنفی نداشته و یک نهاد مجازی خصوصی تلقی می‎گردد.

گفتنی است پیش از این، لطفی‎زاده از دی ماه 1386 با تأسیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) به مدت 6 سال به انتشار اخبار دامپزشکی و تحلیل فعالیت‎های صنفی و حرفه‎ای اهتمام و سرانجام از دی ماه 92، مسئولیت خود را به تیم جدیدی واگذار نمود.

 

___________________________________________________________________________________

حکیم مهر ضمن عرض تبریک به جناب دکتر لطفی زاده، توفیق روزافزون و موفقیت در این عرصه جدید را برایشان آرزومند است.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پیام
|
-
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
بابا بازم به شما. کجا رفتین؟ بعد از رفتن شما از این سایت حکیم مهر, اینجا شده .........نیوز. واقعا وقتی شما در این سایت بودینّ، می شد صدای بچه های دامپزشکی رو شنید. تمام نظرها رو سانسور میکنن اونم جوری که اصلا مفهوم نظر معلوم نیست.امیدوارم هر جا هستین موفق باشین. بدونید که همیشه حامی شما هستیم. از سایت جدیدی که برای معرفی دامپزشکی راه اندازی شده حمایت میکنیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
بنده هم عرض تبریک دارم و امیدوارم که در معرفی هرچه بیشتر و بهتر دامپزشکی، موفق باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
فروختند یا واگذار کردند؟!
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
با سلام
بنده دست همه عوامل محترم را می بوسم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی موفق باشند.
یه سوال دارم. بنده در شهرستان آستارا زندگی میکنم، سگهایی رو می بینم که پاشون شکسته، یا بیماری دارند، چطور میتونم به اونها کمک کنم، دامپزشک جراح اینجا نداریم. ممنون
نظر شما
ادامه