کد خبر: ۲۳۵۲۰

افتتاح ساختمان فنی‌اداری شبکه دامپزشکی در روانسر

ساختمان فنی اداری شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر در دومین روز هفته دامپزشکی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، فرماندار شهرستان روانسر و جمعی از مسئولین استان و شهرستان روانسر افتتاح شد.  

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، ساخت ساختمان جدید شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر در زمینی به مساحت دوهزار مترمربع و در یک طبقه و به زیر بنای 208 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون ریال در هفته دامپزشکی به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در آیین افتتاح ساختمان جدید شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر گفت: شهرستان روانسر از لحاظ دامپروری یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان کرمانشاه می باشد که 25 در صد مرغ استان در شهرستان روانسر تولید می‌شود و آمار جوجه‌ریزی موجود این شهرستان در پارسال حدود پنج میلیون جوجه‌ریزی را ثبت کرده است و همچنین ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های صنعت دامپروری، صنعت پرورش طیور، آبزی پروری، و پرورش زنبور عسل داراست.

وی افزود: حفظ و حراست از این سرمایه‌های دامی و ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی جامعه، رسالت خطیر دامپزشکی می‌باشد. که این مهم مهیا نمی شود مگر با همکاری و همراهی مسئولین ذیربط و پرورش دهندگان.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: فعالان حوزه دامپزشکی در بخش خصوصی شامل کلینیک درمانی دامپزشکی، مرکز مایه کوبی، آزمایشگاه و دو داروخانه دامپزشکی از اقدامات مثبت انجام شده در این شهرستان می باشد.

دکتر پرور ادامه داد: بیشترین صنایع وابسته دام استان کرمانشاه  در شهرستان روانسر فعال است.

وی افزود: مجموع این پتانسیل‌ها نگاه ویژه اداره کل دامپزشکی استان را به این شهرستان سبب شده است.

دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: شهرستان روانسر دارای هفت‌هزار و 500 راٌس دام سنگین، 70هزار راٌس گوسفند و بز، 120 واحد مرغداری، گاوداری‌های متعدد صنعتی شیری، گشتارگاه صنعتی طیور، کارخانه‌های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است.

 وی افزود: کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیانی که در شهرستان روانسر فعال است پارسال بیش از یک‌هزار و 500 تن محصول  تولیدی خود را به کشور عراق به ویژه اقلیک کردستان صادر نموده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه ضمن تبریک هفته دامپزشکی به شعار سال سازمان دامپزشکی کشور (سلامت غذا، از مزعه تا سفره) اشاره کرد و گفت: این مهم مهیا نمی‌شود، مگر با وجود چنین ساختمان فنی و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص دامپزشکی در سراسر کشور.

فرماندار شهرستان روانسر نیزاز پیگیری مجموعه دامپزشکی در ساخت این ساختمان تقدیر و تشکر کرد و گفت:  که احداث ساختمان فنی اداری شهرستان روانسر موجبات خدمات‌رسانی هرچه بهتر را به دامداران گرامی سبب می‌شود.

وی در پایان گفت:  تامین اعتبار لازم  برای تجهیز ساختمان فنی و محوطه‌سازی در اولویت فرمانداری شهرستان روانسر قرار دارد.

 

 

نظر شما
ادامه