کد خبر: ۲۳۵۲۸

رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: یکصد سر کروکودیل با محوز سازمان دامپزشکی کشورر از مالزی وارد جزیره قشم شد.

«امین درا» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحد شمارش کروکودیل ها 'سر' است، افزود: با توجه به شرایط مناسب و مشابه شهرستان قشم با زیستگاه این حیوان، پرورش کروکودیل در قشم امکان پذیر است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت نوپک به عنوان نخستین مزرعه پرورش کروکودیل کشور، اظهار کرد: این شرکت برای توسعه و تکمیل ظرفیت پرورش خود اقدام به انتقال یکصد سر کروکودیل به جزیره قشم کرد.

درا ادامه داد: کروکودیل های خریداری شده توسط این شرکت از طریق اسکله بهمن وارد جزیره قشم شد و پس از بررسی مدارک و با توحه به صدور مجوز اصلی واردات، جهت سپری شدن دوران قرنطینه توسط اداره دامپزشکی ترخیص و به جزیره هنگام انتقال یافت.

وی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی را کنترل و پایش بیماری های دام و پابزیان عنوان و اضافه کرد: این سیاست مانع از انتقال بیماری ها به داخل کشور می شود و رویکردی در جهت حفظ سلامت جمعیت انسانی و دامی کشور به شمار می رود.

رئیس اداره دامپزشکی قشم اظهار کرد: صنعت پرورش کروکودیل با توجه به مرغوب بودن پوست این حیوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شرکت نوآوران پویا کیمیا (نوپک) قشم در سال 1386 تاسیس شد و این شرکت مجری مزرعه و پارک پرورش کروکودیل نوپک قشم است که به عنوان طرحی نوآورانه و کارآفرین در ایران شناخته می شود.

مزرعه کروکودیل نوپک در استان هرمزگان، جزیره هنگام و پارک کروکودیل نوپک در جزیره قشم قرار دارد و تکثیر کروکودیل ها در مزرعه نوپک و پرورش و پذیرش گردشگران در پارک کروکودیل نوپک انجام می شود.

 

برچسب ها: قشم، کروکودیل،
نظر شما
ادامه