کد خبر: ۲۳۵۳۲

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از راه‌اندازی سه شرکت پخش دارو و مواد بیولوژیک در این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه سمنان، «دکتر هاشم‌زاده» با اعلام این خبر، افزود: این واحدهای پخش استانی به منظور تکمیل زنجیره تهیه و توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی و ... راه‌اندازی شده‌اند.

وی از نظارت بر روند عرضه داروهای دام و طیور توسط شرکت‌های پخش استانی خبر داد و گفت: در حال حاضر 7 شرکت پخش استانی با رعایت ضوابط و شرایط استاندارد در زمینه تهیه و توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی در سطح استان و از طریق شرکت‌های پخش سراسری و وارد کننده‌ تولیدات دارویی فعالیت می‌کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به گستردگی شبکه تولید و توزیع و عرضه تولیدات داروی دامی در این استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود این شرکت‌های پخش از لحاظ تامین دارو و واکسن در سطح استان هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر گونه عرضه دارو و واکسن دامپزشکی بدون اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی کشور غیرقانونی ‌است، اضافه کرد: تمام داروهای موجود در داروخانه‌ها دامپزشکی باید از شرکت‌های پخش مجاز تهیه شوند .

دکتر هاشم‌زاده از استان سمنان به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ داروی دامی در ایران نام برد و با بیان اینکه نزدیک به نیمی از نیاز کشور به داروی دام و طیور در استان سمنان تولید می‌شود، یادآوری کرد: در حاضر20 داروخانه و مرکز عرضع تولیدات دارویی دام و طیور در سطح استان دایر و داروهای دامی مختلف را در دسترس دامداران و مرغداران قرار می‌دهند.

 

 

برچسب ها: سمنان، دارو، پخش،
نظر شما
ادامه