کد خبر: ۲۳۵۴۲

با حضور معاونان و مسئولان دانشگاه سمنان و اداره کل دامپزشکی استان در آئینی ، دانشگاه سمنان و اداره کل دامپزشکی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند که با انعقاد آن همکاریهای دو طرف با یکدیگر افزایش می یابد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان گفت : این تفاهم نامه همکاری به منظور برنامه ریزی و توسعه همکاری های مشترک در راستای افزایش بهره وری فعالیت های پژوهشی و اجرایی به نمایندگی دکتر عباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان و دکتر محمد سعیدی مدیر کل دامپزشکی استان در تالار میثاق دانشگاه سمنان امضاء شد .

دکتر محمد حسن یوسفی با بیان اینکه این تفاهم نامه در هفت ماده تنظیم شده ، طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی ، استفاده از توان تخصصی دو طرف ، ایجاد بانک اطلاعات تحقیقات دامپزشکی و محققان استان وانجام آزمایش فارمی داروها و فرآورده های بیولوژیکی دامپزشکی را از جمله ی اهداف و موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد .

وی به بخشی از تعهدات دانشگاه سمنان بر اساس این تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت : برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با بیماریهای دامی مورد نیاز ، همکاری اعضای هیات علمی در تدوین و اجرای طرحها ی تحقیقاتی ، استفاده از امکانات آزمایشگاهی تخصصی و کتابخانه ای و اعزام استادان دانشگاه به مناطق مختلف برای همکاری با کارشناسان اداره کل دامپزشکی از جمله ی اقداماتی است که دانشگاه بر اساس این تفاهم نامه انجام می دهد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان، نیاز سنجی طرحهای تحقیقاتی مورد نیاز استان ، ارائه آمار بیماریهای شایع در استان برای تدوین و اجرای فعالیت های تحقیقاتی ،همکاری در زمینه برگزاری همایش علمی و همکاری در استفاده از امکانات آزمایشگاهی مورد نیاز طرحهای تحقیقاتی را هم از تعهدات اداره کل دامپزشکی استان در راستای این تفاهم نامه اعلام کرد .

دکتر یوسفی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه نامحدود است تصریح کرد : دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان دارای 500 دانشجو است که از این تعداد 250 دانشجو دکتری عمومی دامپزشکی هستند .

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان گفت : از مهر 94 در رشته انگل شناسی دامپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هم برای اولین بار در این دانشکده دانشجو پذیرش شده است .

دکتر یوسفی خاطر نشان کرد : جشن فارغ التحصیلی 24 نفر از اولین دوره فارغ التحصیلان دانشجویان دانشکده دامپزشکی هم به زودی در مهر امسال برگزار می شود .

دکتر عباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان هم در آئین انعقاد این تفاهم نامه ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از حجاج کشورمان در حادثه منا گفت : هم در دانشگاه سمنان با توجه به وجود دانشکده و آموزشکده دامپزشکی و هم در اداره کل دامپزشکی استان پتانسیل هایی وجود دارد که می توان در راستای این تفاهم نامه از آنها استفاده بهینه کرد .

دکتر هنر بخش رئوف افزود : این تفاهم نامه فرصت جدیدی را برای دانشجویان رشته دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان فراهم می نماید .

مدیر کل دامپزشکی استان هم به ظرفیت های علمی و فارغ التحصیلی اولین گروه از دانشجویان این دانشکده در رشته های مختلف دامپزشکی در دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت: این اداره کل در راستای این تفاهم نامه می تواند از این ظرفیت ها در هموار سازی چالش های موجود بهره ببرد .

دکتر محمد سعیدی افزود : فارغ التحصیلان این دانشکده می توانند نقش مهمی در افزایش تولیدات دامی و پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر بین انسان و دام ایفا نمایند و امیدواریم این تفاهم نامه فصل جدیدی از همکاریهای بین دو طرف باشد.

 

 

نظر شما
ادامه