کد خبر: ۲۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس سازمان دامپزشکی در سالن همایش‌های سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد ...

حکیم مهر - آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی روز گذشته با حضور «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، «مرتضی بانک» معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و «مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سالن همایش های پارک پردیسان سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

 

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز ملی دامپزشکی با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص و صاحب نظر ما در بخش دامپزشکی و واحدهای تولیدات دارویی دامی در منطقه سرآمد است، افزود: ارزش تولیدات داروهای دامی در کشور تا سال گذشته 15 میلیون دلار بوده و امسال به دو برابر افزایش یافته است.

«محمود حجتی» گفت: افزایش میزان تولید داروهای دامی در پی اجرای سیاست های بخش دولتی در واگذاری امور به بخش خصوصی برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت و صادرات واکسن های تولیدی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در گذشته موسسه سرم سازی رازی جزو افتخارات کشور بود و امروز هم منشاء خدمات شایانی است، به طوری که در سالهای اخیر به ویژه در سال گذشته موفق به تولید انبوه واکسن تب برفکی با همکاری بخش خصوصی شد.

حجتی کنترل و مدیریت بیماری آنفولانزای پرندگان را از موفقیت های سازمان دامپزشکی کشور دانست و گفت: اگر مراقبت، نظارت و پیگیری های سازمان دامپزشکی نبود، گرفتاری های زیادی در بخش صنعت طیور پیش می آمد که متخصصان این سازمان موفق شدند با کنترل بیماری در منطقه جویبار استان مازندران از شیوع و گسترش بیماری جلوگیری کنند.

وی ممنوعیت ورود دام زنده را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در سالهای گذشته در پی بی توجهی ها ورود دام زنده به کشور سبب شیوع بیماری تب برفکی در دامداری ها شد که امروز با مراقبت های بهداشتی و ممنوعیت واردات دام زنده کانون های این بیماری کاهش یافته است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: دقت و مراقبت های مداوم بهداشتی تضمین کننده صادرات محصولات خام دامی است همین طور که شاهد بودیم با اعلام شیوع آنفولانزا صادرات کاهش یافت.

حجتی افزود: بیماری های مشترک انسان و دام از دغدغه های وزارت بهداشت و وزارت جهادکشاورزی است و پرداختن به مسایل بهداشتی و درمانی این جمعیت کثیر برعهده دامپزشکان است که به صورت گمنام خدمت می کنند.

وی امضای موافقت نامه های همکاری قرنطینه دامی با کشورهای توسعه یافته را از دیگر موفقیت های سازمان دامپزشکی برشمرد و گفت: این موافقت نامه ها تسهیل کننده صادرات محصولات خام دامی است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: در ماههای گذشته در تعاملات و توافق نامه هایی که با کشور روسیه داشتیم موفق شدیم و تعدادی از شرکت های تولیدکننده آبزیان را به عنوان صادرکننده به سایت این کشور معرفی کنیم.

حجتی گفت: هم اکنون برای همکاری با کشور فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر در زمینه شیلات و دام درحال مذاکره هستیم.

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در استفاده از فناوری اطلاعات، جزو سازمان های پیشرو است و امروز به مناسبت روز ملی دامپزشکی یکی از 11 سامانه الکترونیک، 2 واکسن و 4 دارو رونمایی می‌کنیم.

«دکتر مهدی خلج» در ادامه گفت: امروز روز ملی دامپزشکی است و با گذشت 90 سال از عمر دامپزشکی کشور و پشت سر نهادن تمام فراز و فرودهای پیش‌آمده، به این جایگاه رسیده ایم.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت: ما دامپزشکان بایستی ابتدا بدانیم کجاییم و به کجا می خواهیم برویم تا بتوانیم خدمات خود را در بخش های مختلف نظیر آموزش و تحقیقات در بخش های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی به مردم کشورمان ارائه کنیم.

 وی همچنین افزود: دامپزشکان کشور با ارائه خدمات کیفی خود که در تمامی عرصه ها فراهم کننده سلامت غذایی هستند، می توانند نقش و جایگاه برجسته خود را هویدا کنند.

 دکتر خلج ادامه داد: راهی نداریم جز اینکه در این مسیر قدم گذاشته تا منافع ملی را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ اگر منافع ملی را در سرلوحه کارمان قرار دهیم منافع صنفی نیز متحول خواهد شد و با تعامل و انسجام و هماهنگی حول محور منافع ملی می توانیم نقش تاریخی خود را ایفا کنیم.

 دکتر خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: با تعامل، انسجام و هماهنگی روی محور منافع ملی، می توانیم نقش و جایگاه مهم و اثر بخش دامپزشکان و سازمان دامپزشکی را در تامین سلامت جامعه و مواد غذایی آنان نشان دهیم.

در این مراسم 11 سامانه ردیابی دام و فرآورده های خام دامی با کد 30008903 و سامانه دارو و واکسن دامپزشکی با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست و همچنین 6 داروی دامپزشکی رونمایی شد.

حاشیه های مراسم:

- عدم حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس جامعه دامپزشکان و رئیس جامعه اسلامی دامپزشکان در این مراسم جلب توجه می کرد.

- این مراسم از ساعت 15 آغاز و تا ساعت 19 ادامه داشت.

- «دکتر نظری» دامپزشک  و مجری نام آشنای سیما اجرای این مراسم را بر عهده داشت.

- تقدیر از 19 نمونه کشوری و همچنین سه نفر از کسانی که در زمان انجام ماموریت آسیب دیده یا به بیماری مبتلا شده اند، از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه آئین روز ملی دامپزشکی برگزار شد. مراسم اهدای لوح تقدیر و جوایز این برگزیدگان با حضور تعدادی از روسای سابق سازمان دامپزشکی کشور و پیشکسوتان این رشته بر روی سن انجام شد.

- «دکتر معصومه ابتکار» علیرغم حضور در مراسم، به دلیل شرکت در جلسه هیأت دولت مجبور به ترک مراسم شد و «دکتر مجید خرازیان مقدم» مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست که خود دامپزشک است، به جای وی به ایراد سخنرانی پرداخت.

- «دکتر علیرضا صفاریان» مشاور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق سازمان دامپزشکی و سازمان نظان دامپزشکی نیز در پشت تریبون قرار گرفته و پیام کمیسیون کشاورزی مجلس را قرائت کرد.

- «دکتر علیرضا منادی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

- «دکتر مهدی قمصری» نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

- گروه موسیقی نیز در این مراسم چند قطعه موسیقی محلی را اجرا کردند.

- در پایان مراسم از شرکت کنندگان با سرو شام پذیرایی به عمل آمد.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان محيط زيست از دامپزشكي تعريف كنند اونقدر چهره ماندگار واكسن كشور كه دامپزشك هم هستند از دامپزشكي هيچ كلامي در برنامه خندوانه نياوردند
یک کارمند
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
تمامی این مراسمات با تلاش روابط عمومی ها وارتباط تنگاتنگ و پیگیری های مجدانه ترتیب داده میشود. دریغ ازقدردانی واهمیت!
دامپزشک
|
-
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
با عرض سلام و تبریک روز دامپزشک. از حکیم مهر انتظار میرود که کنگره طب حیوانات همراه را که در دانشگاه آزاد واحد کرج در حال برگزاری می باشد پوشش خبری دهدو گزارش ارایه دهد.
برادر دکتر ........ و همکاران
|
-
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
ما هم این روز را خدمت همکاران و حامیان تولید و اشتغالزایی تبریک می گوییم.نوش جانتان! تا باشه از این مراسمات.ما همه رقمه در خدمتیم.
آنهایی که نظارت قوی دامپزشکی را زیر سوال می برند توجه داشته باشند که علاوه بر اینکه ما قبلا برای مغازه پخشمانGMP و ایزو را اخذ کرده بودیم کد رهگیری را زدیم روی محصولاتمان.یعنی 1000 تن 1000 تن مرغ تاریخ گذشته را کپک زدایی کرده و میریزیم توی چیلر کشتارگاهها و کد هم میزنیم که قابل ردیابی بشه!!! بر آدم حسود لعنت!
ببینم از شرکتهای تحت نظارت دامپزشکی ................... کسی ایزو 22000 می فروشه؟
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
جناب اقاي وزير هيچ توجهي به مقوله بهداشت ندارند و تنها دغدغه افزايش توليد و قطع واردات و غيره رو دارند همين ديدگاه باعث شده كه به واسطه بهداشت كم محصولات تحت نظر وزارت جهاد شاهد سيل عظيم بيماريهاي مرتبط با فلزات سنگين و سموم و باقيمانده ها باشيم خوب اين از وزير محترم
رئيس سازمان بزرگوار هم كه دائما صحبت از سامانه و ارائه خدمات خودشون در بخش تحقيقات و آموزش به مردم نمودند ........... مگه تو سازمان شما كار تحقيقاتي انجام ميشه كه ميخواهيد نتايج اونها رو به مردم نشون بديد شما كه همه آمار و ارقامتون سري و بكلي مخفي هستش چي رو به مردم ميخواهيد بگيد نتيجه تحقيقات انجام نشده تون به چه درد مردم ميخوره بيست ساله داريد سامانه ميسازيد كه حتي به درد خودتون هم نميخوره بعدشم ميشه نقش مهم و تاثير گذارتون رو در توليد اين دارو ها و واكسن ها بگين حكايت وجود سازمان شما براي توليد كننده ها مثل نقش بعضي افسرهاي راهنمايي و رانندگي سر بعضي چهار راههاس كه اگه نباشن ترافيكي هم نيست
از طرف ديگه با داشتن نماينده هاي حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت و غيره ديگه به نظام دامپزشكي و جامعه دامپزشكان و غيره نيازي ندارين
کارشناس علوم آزمایشگاهی
|
-
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
روز ملی دامپزشکی بر همه رده های زحمتکش این عرصه مبارک باد.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
با وجود تعداد زیادی خبرنگار در مراسم بازخوردی از سوی رسانه ها نداشتیم!!!! چرا؟؟؟
صهیب شقاقی-دانشجوی دکترای دامپزشکی
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
لطفا مصاحبه ای با رئیس نظام دامپزشکی در باره ی عدم حضور در مراسم و شفاف سازی این مسئله داشته باشید. با تشکر از دوستان زحمت کش حکیم مهری. صهیب شقاقی
dvm
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
دکتر صفری رییس نظام دامپزشکی کشور ، در مراسم جشن دامپزشکی استان مازندران که در شهرستان آمل و در سالن اریکه آریایی برگزار شده بود حضور داشتند.
سرشناس
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
جای وزیر بهداشت در و مسئولین وزارت بهداشت در مراسم امسال خالی است و متاسفانه وزیر جهاد وارد مباحث علمی گردید که اصلا در تخصص ایشان نیست و به جای رئیس سازمان اظهار نظر نموده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر محمد مرسلی
|
-
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
جناب آقای همکار
مگه کسانی هم هستند که قهر کردند و تو مراسم شرکت نکردند!! شاید منظورتون رئیس جامعه دامپزشکان ، رئیس سازمان نظام و غیره باشه اگر منظورتون این افراد بوده که اینها افراد مهمی نیستند هزار و یک آدم مهم داریم !!
به نظر میرسه که نحوه مراودات و ارتباطات و نقش های مد نظر خارج از شان افراد بوده که در مراسم حاضر نشدند
مطالب آتی ممکن است کمی تلخ و دور از روابط عادی اجتماعی به نظر برسند ولی قصد نگارنده انتقال ابعاد واقعی اتفاق های رخداده است و پیشاپیش از تمامی عزیزان و بزرگواران پوزش طلبیده و عنوان میدارم که قصد هیچ گونه جسارت و اسائه ادبی در میان نبوده و شاید برای انبساط خاطر کلمات عامیانه ای بکار رفته باشد:
روز دامپزشکی سالی یک روزه که هزینه برگزاری آن بر عهده بخش خصوصی است و در این میان بخش خصوصی هیچ محلی از اعراب ندارد و تمامی سخنرانان از بخش دولتی می باشند به نظر میرسه حتی سازمان دامپزشکی کشور برای تقدیر از به اصطلاح برگزیدگان نورچشمی !! خودش هم متوسل به بخش خصوصی شده و این تجلیل رنگ و بوی کادوهای زمان مدرسه رو به خودش گرفته به نظر میرسه که این مراسم رنگ و بوی نامناسبی به خودش گرفته به هر حال قابل قبول به نظر نمیرسه که کسی که هزینه مراسم رو پرداخت میکنه هیچ گونه چشمداشتی نداشته باشه
سامانه های ردیابی دامپزشکی خیلی جالب به نظر میرسه افتخار به تعداد سامانه های راه اندازی شده مثل افتخار به تعداد ............ در قدیم الایام میمونه آقای رئیس سازمان بجای افتخار به تعداد سامانه هاتون که کلی اگر واما توش هست بجا بود تا به نتایج حاصل از راه اندازی این سامانه ها اشاره می فرمودید اینکه جلوی چند تا گسترش و طغیان بیماری رو گرفتید ، اینکه چند تا محموله غیر مجاز رو شناسایی کردید و اینکه چندتا متخلف و قاچاقچی دارو و مواد بیولوژیک رو به دام انداختید به عنوان همکار بخش خصوصی شما قاطعانه عنوان میکنم که سیستم دامپزشکی همچنان همان سیستم 50 سال پیش است مشابه نیروی انتظامی در برخورد با دزدان و اشرار که فقط ماشینهاشون نو نوار شده و بیسیم هاشون رویه عملکرد همون بوده که بوده، همچنان کسی باید به شما گزارش بده تا بتونید ردیابی و دستگیر کنید، مسیر حرکت دامهای قاچاق رو از پاکستان و افغانستان نمی شناسید ، محل ورود مالاشیت گرین و آنتی بیوتیکهای سرطان زا رو نمیدونید نه ورودی سیستمتون رو میدونید و نه خروجی اون رو هنوز هم که هنوزه توان ارائه گزارش به جامعه رو در مورد محموله های مشکل دار محصولات دامی رو ندارید چون اگه داشتید راجع به افزایش کشتارگاهها و کلی گویی در مورد منافع ملی که حتی برای خودتون هم غامضه سخنرانی نمی فرمودید
روی سخن شما و تکیه تان در جامعه برای نمود دادن فعالیتهای دامپزشکی باید جامعه هدفتان که همانا عموم مردم است باشد وگرنه در سمینارها و کنگره های علمی به وفور دامپزشکان را زیارت میکنید و اکثرا به درد دل های آنها که هیچ وقت هم مورد توجه واقع نشد گوش میکنید.
کتابچه بدون نام و عنوانی در مراسمتان چاپ میکنید که به معرفی نهادها و جامعه ها و دانشکده ها می پردازد و تصور میکنید که گام مهمی برای شناخت این نهادها برداشته اید و بین دامپزشکان و سایر رده های شرکت کننده در مراسم توزیع میکنید البته مقداری حق را به شما میدهم به دلیل دوری بسیار زیاد اهداف این نهادها و موسسات لازم است سالی یکبار بصورت مکتوب و با هزینه بخش خصوصی به همدیگر معرفی شوند تا خدای نکرده همدیگر را فراموش ننمایند
اطلاعات بخشهای اداری خود را بدون لحظه ای تامل و درنگ و ارزیابی آنها بصورت کپی پیست در مجلدی گردهم می آورید که بعضا در اعتماد به آنها میبایست بعد عقلانی و وجدانی مغز خود را کنار بگذاریم در این مجلد فاخر که به زیور طبع آراسته گردیده است کلمه ای از دفتر نظارت بر بهداشت عمومیتان به چشم نمی خورد که شاید حداقل یک مطلب مفید به فایده برای مردم در این مجلد پیدا شود و در انتها با زبان انگلیسی سلیس و روان!!! جملاتی قصار به عنوان درک مطلب آزمون زبان انگلیسی برای مخاطبین داخلی که همگی زبان مادریشان فارسی می باشد در خصوص نقش سازمان دامپزشکی کشور به خوانندگان تقدیم میکنیم که یادآوری کرده باشیم قدرت تخصصی خود را به خوانندگان
در این میان اما جمله مهم وزیر جهاد کشاورزی در صفحه سوم به نوعی باعث اختلال در امواج مغزی خواننده میشود جایی که عنوان فرمودند :
تاکنون کشور روسیه اجازه واردات یک کیلو گوشت مرغ را از ایران نداده است زیرا به ملاحظات بهداشتی خود در این زمینه تاکید دارد
من تاکنون خودزنی از این نوشته قویتر در مورد سازمان دامپزشکی کشور ندیده ام مگر نه این است که ریاست محترم سازمان عنوان میکنند که مردم ایران با خیال راحت مرغهای تولید داخل را مصرف کنند حال چه اتفاق و مغایرت بهداشتی در تولیداتمان است که روسیه اجازه واردات به ما را نمیدهد و به جای آن محصولات شیلاتی ایران که در این میان حتی به سخت گیر ترین کشورها ورود پیدا کرده است را برای صادرات به آن میدهد و طرفه داستان اینکه شورای برگزاری مراسم 14 مهر با افتخار این جمله را به زیور طبع آراسته (بدون صفحه آرایی و ویراستاری) و در اختیار شرکت کنندگان کشوری و لشگری مراسم فاخر خود قرار میدهد.
در این مجلد روز دامپزشکی را به هفته دامپزشکی گسترش داده و نامهایی را برای هر روز آن انتخاب میکنیم و طرفه داستا اینکه خود سازمان دامپزشکی کشور هم این نامگذاریها را فراموش میکند و نه تنها انعکاسی از آنها در هیچ جا به چشم نمیخورد بلکه حتی در پورتال اطلاع رسانی خود نیز مطلب کوچکی در گرامیداشت آن روز و مناسبت انتخاب کرده برای آن منتشر نمیکند شاید حجم سفرهای خارجی مسئولین مربوطه این اجازه را به آقایان نمیدهد
و در انتهای مجلد همچون یک شرکت تجاری به تبلیغات در خصوص محصولات شرکتهای خصوصی میپردازد که نشان بدهد برخی دارو ها و محصولات از نظر سازمان دامپزشکی کشور توصیه شده تر و تحت نظارت تر هستند و همچنین برای دامها بسیار مفید ترند
همکار
|
-
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
بدترین مراسم در ارومیه مرکز استان اذرغربی برگذار شد لازم است هیئتی از سازمان دامپزشکی انرا مورد بررسی قرار دهد چرا از بازنشستگان امسال تکریم نشد چرا نود درصد جوایز به استادان دانشگاه داده شد .چرا جا برای نشستن در مراسم نبود .چرا به خیلیها میوه و غذا نرسید .چرا عده زیادی از مقامات مراسم را به علامت نارضایتی ترک کردند و چندین و چند مورد دیگر که نشان از بی تجربگی و عدم مدیریت مسیولین برگزاری مراسم داشت در این مراسم به دامپزشکان و کارکنان توهین شد اگر مراسم برگزار نمیشد بهتر بود
نظر شما
ادامه