کد خبر: ۲۳۵۵۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه 170 شرکت تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم در کشور وجود دارد و 300 شرکت نیز در زمینه واردات این اقلام فعال هستند گفت: برای تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم سرمایه‌گذاری های سنگینی شده که این موضوع سبب تولید دارو بیش از نیاز داخل و فراهم شدن زمینه صادرات به کشورهای همسایه است.

دکتر خلج با بیان اینکه دو هزار و 85 پروانه تولید دارو و یک هزار و 500 گواهی ثبت در کشور وجود دارد، افزود: بیش از 80 درصد واکسن‌های مورد نیاز دام و 35 درصد از واکسن‌های مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی از رتبه ششم ایران در تولید گوشت مرغ و رتبه دهم در تولید تخم‌مرغ در سطح جهان خبرداد و اظهار داشت: تولیدکنندگان  پارسال 875 هزار تن ماهی تولید کردند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ارزش اقتصادی تولیدات دام، طیور و زنبور را 130 تا 135 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بالا بودن سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پس از سرمایه گذاری در نفت توجه به این بخش را قابل توجه کرده است.

دکتر خلج با بیان اینکه ایران در احاطه 15 کشور که از نظر بهداشت دام وضعیت مطلوبی ندارند قرار دارد، افزود: پارسال بیماری لمپی‌اسکین از غرب کشور وارد شد که این موضوع توجه بیشتر به بهداشت دام و مراقبت از این بخش را ضروری می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال 92 بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (v.h.s) وارد کشور شد، افزود: با ورود این بیماری تولیدکنندگان 322 مزرعه ماهی قزل‌آلا استان‌های کرمانشاه و کردستان دچار خسارت شدند که پارسال هشت هزار و 800 میلیون ریال به تولیدکنندگان این بخش پرداخت شده است.

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال 23 مزرعه آلوده پرورش ماهی شناسایی شده است، عنوان کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 83 مزرعه بوده است.

دکتر خلج تعداد واکسیناسیون پنج ماه امسال را برای انواع دام 25 هزار و 600 مورد اعلام و بیان کرد: در سال گذشته این رقم 18 هزار و 900 مورد با افزایش 36 درصدی در سال 94 روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات طیور به عراق آزاد شده است، اظهار داشت: هم اکنون 75 کشتارگاه صنعتی دام و 256 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارد و 35 کشتارگاه نیز در دست ساخت است.

رییس سازمان دامپزشکی از فعالیت هفت هزار نیروی دولتی در بخش دام و طیور خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار و 762 مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخش خصوصی نیز با 15 هزار و 669 در کشور وجود دارد که نیروهای دولتی برای ارائه خدمت بهتر باید تا پنج برابر افزایش یابد.

 

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
.......... با اين حقوقهاي كلان .......... پنج برابر كمه ميتونيد ده برابر كارمند بگيريد كارمند براتون مهم نيست كه يه مدير خودي ميگذاريد بالا سرشون .................. تا از كارمندهاي جديد بيگاري بكشه
خيلي جالبه دامپزشكهايي داريم كه هر دو تا يه مدرك دارن هر دو تا يه سال استخدام شدن و هر دوتا يه جور كار ميكنن حكم يكي ١٨٠٠ حكم اون يكي ٣٠٠٠ حالا اين تفاوت دو برابري رو يكي بياد براي من ترجمه كنه شايد چيزايي هست كه ما نمي فهميم كاش ما هم .......................
همکار
|
-
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
دستاوردهای سازمان دامپزشکی و همکاران بخش خصوصی قابل تحسین است، برای زحمات و تلاش خودمان احترام قائل شویم و با اتحاد به خواسته های بر حق خود بکوشیم تا به اهداف بلندمان برسیم، با خودزنی، قهر و شرکت نکردن در مراسم بزرگداشت روزمان به جایی نمیرسیم. روز دامپزشکی مبارک
ح. الف
|
-
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
با سلام لطفا, يه لطف کوچيک در حق ما دامپزشکا بکنيد و پيگير نتايج مصاحبه آزمون استخدامى دستگاه هاى اجرايى باشيد! يک ماه و نيم از مصاحبه ما گذشت و جوابشو اعلام نکردن! خسته شديم بخدا!
دامپزشک دولتی
|
-
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
آقای دکتر خلج عزیز ، ابتدا وضعیت حقوقی نیروهای موجود را سامان ببخشند تا برای ارائه فیش حقوقی به سایرین خجالت زده نشویم . در حالیکه دریافتی دکتران دامپزشک کمتر از یک پرستار هست رییس سازمان باید فکر اساسی به وضع موجود بکنند والا 5 برابر کردن نیرو دردی را دوا نمیکند . عادت کرده ایم که همیشه از کمبود نیرو صحبت کنیم .
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
اگر نیاز به نیروی بیشتر دارید پس چرا میزان استخدامی ها اینقدر کم میباشد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
یعنی تا پنج برابر تعداد پشت میز نشین در اداره کل ها افزایش پیدا می کنه.... راهبرد جالبی می باشد
دامپزشکی از اذربایجان غربی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
واقعا که ........................ یک ساله که درخواست طرح دادم هر دفعه میرم اداره کل میگه بودجه نداریم.پول نداریم حقوق کارمندامون رو بدیم. داریم تعدیل نیرو میکنیم.بعد نیروهاشون رو زیاد می کنند؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
شک نکنید آقا
ایشان رئیس سازمان هستند و حتما نیازهای سازمانی را بهتر از ما کارمندان می دانند. البته انشالله منظورشان یک پنجم بوده نه پنج برابر
انشاله
دکتر محمد مرسلی
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
جناب آقای همکار
مگه کسانی هم هستند که قهر کردند و تو مراسم شرکت نکردند!! شاید منظورتون رئیس جامعه دامپزشکان ، رئیس سازمان نظام و غیره باشه اگر منظورتون این افراد بوده که اینها افراد مهمی نیستند هزار و یک آدم مهم داریم !!
به نظر میرسه که نحوه مراودات و ارتباطات و نقش های مد نظر خارج از شان افراد بوده که در مراسم حاضر نشدند
مطالب آتی ممکن است کمی تلخ و دور از روابط عادی اجتماعی به نظر برسند ولی قصد نگارنده انتقال ابعاد واقعی اتفاق های رخداده است و پیشاپیش از تمامی عزیزان و بزرگواران پوزش طلبیده و عنوان میدارم که قصد هیچ گونه جسارت و اسائه ادبی در میان نبوده و شاید برای انبساط خاطر کلمات عامیانه ای بکار رفته باشد:
روز دامپزشکی سالی یک روزه که هزینه برگزاری آن بر عهده بخش خصوصی است و در این میان بخش خصوصی هیچ محلی از اعراب ندارد و تمامی سخنرانان از بخش دولتی می باشند به نظر میرسه حتی سازمان دامپزشکی کشور برای تقدیر از به اصطلاح برگزیدگان نورچشمی !! خودش هم متوسل به بخش خصوصی شده و این تجلیل رنگ و بوی کادوهای زمان مدرسه رو به خودش گرفته به نظر میرسه که این مراسم رنگ و بوی نامناسبی به خودش گرفته به هر حال قابل قبول به نظر نمیرسه که کسی که هزینه مراسم رو پرداخت میکنه هیچ گونه چشمداشتی نداشته باشه
سامانه های ردیابی دامپزشکی خیلی جالب به نظر میرسه افتخار به تعداد سامانه های راه اندازی شده مثل افتخار به تعداد ............ در قدیم الایام میمونه آقای رئیس سازمان بجای افتخار به تعداد سامانه هاتون که کلی اگر واما توش هست بجا بود تا به نتایج حاصل از راه اندازی این سامانه ها اشاره می فرمودید اینکه جلوی چند تا گسترش و طغیان بیماری رو گرفتید ، اینکه چند تا محموله غیر مجاز رو شناسایی کردید و اینکه چندتا متخلف و قاچاقچی دارو و مواد بیولوژیک رو به دام انداختید به عنوان همکار بخش خصوصی شما قاطعانه عنوان میکنم که سیستم دامپزشکی همچنان همان سیستم 50 سال پیش است مشابه نیروی انتظامی در برخورد با دزدان و اشرار که فقط ماشینهاشون نو نوار شده و بیسیم هاشون رویه عملکرد همون بوده که بوده، همچنان کسی باید به شما گزارش بده تا بتونید ردیابی و دستگیر کنید، مسیر حرکت دامهای قاچاق رو از پاکستان و افغانستان نمی شناسید ، محل ورود مالاشیت گرین و آنتی بیوتیکهای سرطان زا رو نمیدونید نه ورودی سیستمتون رو میدونید و نه خروجی اون رو هنوز هم که هنوزه توان ارائه گزارش به جامعه رو در مورد محموله های مشکل دار محصولات دامی رو ندارید چون اگه داشتید راجع به افزایش کشتارگاهها و کلی گویی در مورد منافع ملی که حتی برای خودتون هم غامضه سخنرانی نمی فرمودید
روی سخن شما و تکیه تان در جامعه برای نمود دادن فعالیتهای دامپزشکی باید جامعه هدفتان که همانا عموم مردم است باشد وگرنه در سمینارها و کنگره های علمی به وفور دامپزشکان را زیارت میکنید و اکثرا به درد دل های آنها که هیچ وقت هم مورد توجه واقع نشد گوش میکنید.
کتابچه بدون نام و عنوانی در مراسمتان چاپ میکنید که به معرفی نهادها و جامعه ها و دانشکده ها می پردازد و تصور میکنید که گام مهمی برای شناخت این نهادها برداشته اید و بین دامپزشکان و سایر رده های شرکت کننده در مراسم توزیع میکنید البته مقداری حق را به شما میدهم به دلیل دوری بسیار زیاد اهداف این نهادها و موسسات لازم است سالی یکبار بصورت مکتوب و با هزینه بخش خصوصی به همدیگر معرفی شوند تا خدای نکرده همدیگر را فراموش ننمایند
اطلاعات بخشهای اداری خود را بدون لحظه ای تامل و درنگ و ارزیابی آنها بصورت کپی پیست در مجلدی گردهم می آورید که بعضا در اعتماد به آنها میبایست بعد عقلانی و وجدانی مغز خود را کنار بگذاریم در این مجلد فاخر که به زیور طبع آراسته گردیده است کلمه ای از دفتر نظارت بر بهداشت عمومیتان به چشم نمی خورد که شاید حداقل یک مطلب مفید به فایده برای مردم در این مجلد پیدا شود و در انتها با زبان انگلیسی سلیس و روان!!! جملاتی قصار به عنوان درک مطلب آزمون زبان انگلیسی برای مخاطبین داخلی که همگی زبان مادریشان فارسی می باشد در خصوص نقش سازمان دامپزشکی کشور به خوانندگان تقدیم میکنیم که یادآوری کرده باشیم قدرت تخصصی خود را به خوانندگان
در این میان اما جمله مهم وزیر جهاد کشاورزی در صفحه سوم به نوعی باعث اختلال در امواج مغزی خواننده میشود جایی که عنوان فرمودند :
تاکنون کشور روسیه اجازه واردات یک کیلو گوشت مرغ را از ایران نداده است زیرا به ملاحظات بهداشتی خود در این زمینه تاکید دارد
من تاکنون خودزنی از این نوشته قویتر در مورد سازمان دامپزشکی کشور ندیده ام مگر نه این است که ریاست محترم سازمان عنوان میکنند که مردم ایران با خیال راحت مرغهای تولید داخل را مصرف کنند حال چه اتفاق و مغایرت بهداشتی در تولیداتمان است که روسیه اجازه واردات به ما را نمیدهد و به جای آن محصولات شیلاتی ایران که در این میان حتی به سخت گیر ترین کشورها ورود پیدا کرده است را برای صادرات به آن میدهد و طرفه داستان اینکه شورای برگزاری مراسم 14 مهر با افتخار این جمله را به زیور طبع آراسته (بدون صفحه آرایی و ویراستاری) و در اختیار شرکت کنندگان کشوری و لشگری مراسم فاخر خود قرار میدهد.
در این مجلد روز دامپزشکی را به هفته دامپزشکی گسترش داده و نامهایی را برای هر روز آن انتخاب میکنیم و طرفه داستا اینکه خود سازمان دامپزشکی کشور هم این نامگذاریها را فراموش میکند و نه تنها انعکاسی از آنها در هیچ جا به چشم نمیخورد بلکه حتی در پورتال اطلاع رسانی خود نیز مطلب کوچکی در گرامیداشت آن روز و مناسبت انتخاب کرده برای آن منتشر نمیکند شاید حجم سفرهای خارجی مسئولین مربوطه این اجازه را به آقایان نمیدهد
و در انتهای مجلد همچون یک شرکت تجاری به تبلیغات در خصوص محصولات شرکتهای خصوصی میپردازد که نشان بدهد برخی دارو ها و محصولات از نظر سازمان دامپزشکی کشور توصیه شده تر و تحت نظارت تر هستند و همچنین برای دامها بسیار مفید ترند
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
به نظر من در روز دامپزشکی نباید مشکلات را بیان کرد این روز روز بزرگداشت است نه اینکه بخواهیم در چنین روزی همه مشکلات یکساله حل شود و یا همه کارهای نکرده را کرده نشان دهیم. این روز روز سازمان دامپزشکی و یا نظام و یا دانشکده و یا آقای ذبیحی !!!! و یا صفاریان نیست ، 14 مهر روز دامپزشکی است . فکر می کنیم باید روزی باشد که همه را دور هم جمع کند و کمترین دافعه را داشته باشد. این فکر می خواهد .
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
وزیر در دوره اول وزارت در یکی از این جلسات در مورد دارو در دامپزشکی گفت ما صنعت نداریم دارو را فرموله میکنیم (قاطی پاتی) میکنیم و در دور دوم گویا فراموش کردند مشکل به جای خودش باقی است .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
در این میان اما جمله مهم وزیر جهاد کشاورزی در صفحه سوم به نوعی باعث اختلال در امواج مغزی خواننده میشود جایی که عنوان فرمودند :
تاکنون کشور روسیه اجازه واردات یک کیلو گوشت مرغ را از ایران نداده است زیرا به ملاحظات بهداشتی خود در این زمینه تاکید دارد
من تاکنون خودزنی از این نوشته قویتر در مورد سازمان دامپزشکی کشور ندیده ام مگر نه این است که ریاست محترم سازمان عنوان میکنند که مردم ایران با خیال راحت مرغهای تولید داخل را مصرف کنند حال چه اتفاق و مغایرت بهداشتی در تولیداتمان است که روسیه اجازه واردات به ما را نمیدهد و به جای آن محصولات شیلاتی ایران که در این میان حتی به سخت گیر ترین کشورها ورود پیدا کرده است را برای صادرات به آن میدهد و طرفه داستان اینکه شورای برگزاری مراسم 14 مهر با افتخار این جمله را به زیور طبع آراسته (بدون صفحه آرایی و ویراستاری) و در اختیار شرکت کنندگان کشوری و لشگری مراسم فاخر خود قرار میدهد. جالبه نه خیلی جالبه !!!! .................................
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
بجاي دكتر از ساير رده ها استخدام كنند كه زحمت كارهاي اجرايي بر دوش آنهاست
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
ما که دیگه پیر شدیم،و شرایط سنی واسه استخدام نداریم!هرچند همش شعاره و کسی اجازه استخدامی به سازمان دامپزشکی نمیده!
نظر شما
ادامه