کد خبر: ۲۳۵۶۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
«دکتر محمد لطفی‌زاده» طی یادداشتی ارسالی به حکیم مهر، به حاشیه‌های مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی پرداخت که ضمن تشکر از ایشان، شما را به خواندن آن دعوت می‌نماییم ...
ml

حکیم مهر- «دکتر محمد لطفی زاده» در یادداشتی که برای ما ارسال نموده اند، به حاشیه های مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در تهران پرداخت که ضمن تشکر از ایشان، شما را به خواندن آن دعوت می نماییم ...

 

بسمه تعالی

 

با اهداء سلام و احترام به بینندگان محترم و همکاران گرامی

چهاردهم مهرماه امسال نیز سپری شد و این بار به مناسبت روز ملی دامپزشکی، مراسمی در سالن همایش‎های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد که نکات زیر در حاشیه برگزاری این مراسم جهت اطلاع عموم تقدیم می‎گردد :

1 -  این همایش برخلاف رسم معمول با رعایت وقت و در زمان مقرر آغاز شد که جای تقدیر دارد اما همایشی که در قالب روز ملی برگزار می‏شود باید جنبه ملی هم داشته باشد. در مراسم امسال برخلاف سالیان گذشته از مسئولین بلندپایه مانند رؤسای قوا کسی حضور نداشت و البته محدود به بخش دارویی سازمان دامپزشکی هم بود. جا داشت در این زمینه بهتر برنامه‎ریزی می‏شد. متأسفانه به رسم معمول در این همایش نیز پخش نماهنگ مرتبط با دامپزشکی با صدای (گوسفند و بز) آغاز شد و عمدتاً بجای به تصویرکشیدن جنبه طبابت دامپزشکان، دامپروری و مرغداری را به حاضرین نمایش می‏داد!

2 -  در بدو ورود به سالن همایش یک چهره کمتر شناخته‎شده برای دامپزشکان در حال مصاحبه با شبکه خبر سیما بود و حتی برخی از یکدیگر می‎پرسیدند ایشان کیست؟ وی کسی نبود جز رئیس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامی. حجت الله ذبیحی که وی را دکتر خطاب می‎کردند اما دامپزشک نبود و ظاهراً دکترایش ارتباطی با رشته دامپزشکی ندارد. جا پیداکردن برای برخی مسئولین در سالن و نظم دهی به امور به وضوح با ایشان بود و البته از حجم مهمانان مرتبط با بخش دارو و نیز دو برنامه مهم تدارک دیده شده می‎شد حدس زد که (روز دامپزشکی) را می‏توان (روز داروهای دامپزشکی) نامگذاری نمود!

3 -  جناب آقای ذبیحی که ذکر ایشان در بند بالا شد در یک سخنرانی هم با کنایه به سخنرانی دکتر صفاریان و مسئولین دولتی نزدیک به این مضمون گفت : کسانی که شعار حمایت از بخش خصوصی سرمی‏دهند دوران خودشان را به یاد بیاورند!

وی همچنین به طور ویژه از دکتر نوروزی رئیس اسبق سازمان دامپزشکی به عنوان بنیانگذار صدور مجوز در زمینه داروهای گیاهی دامپزشکی تشکر کرد. آقای ذبیحی ظاهراً دوره‎ طب سنتی هم در هندوستان گذرانده است.

4 -  احترام امام‏زاده را متولی نگه می‎دارد! در حالی که سه چهره ماندگار دامپزشکی کشور و جناب دکتر بازرگانی (که افتخار معرفی ایشان به عنوان چهره ماندگار نصیب مسئولین نشده است اما شاگرد ایشان که مسئولیت مهمی هم دارند بعنوان چهره ماندگار معرفی شده‎اند) بخصوص جناب استاد دکتر تاج بخش در ردیف‎های دوم و سوم نشسته بودند، در ردیف نخست دامپزشکانی از وزارت نفت یا دامپزشکان جوانی از سازمان بازرسی کل کشور و دیگران به چشم می‎خوردند. ترافیک حضور در ردیف اول (با توجه به کوچکی سالن برگزاری همایش) آنقدر زیاد بود که در دقایقی از مراسم، رئیس سازمان دامپزشکی کشور (دکتر خلج) مجبور شد جای خود را به دیگری بدهد و ایستاده در کنار سالن همایش مراسم را دنبال کند!

5 -  دو تن از رؤسای سابق سازمان دامپزشکی در این مراسم در ردیف های انتهایی سالن جایی برای نشستن یافته بودند اما دکتر مطلبی به رسم تقریباً معمول در ردیف نخست نشسته بود. در میانه مراسم، آقای ذبیحی (رئیس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامی) دست دکتر نوروزی را گرفت و او را در ردیف های میانی سالن نشاند تا قدری جلوتر آمده باشد.

6 -  دکتر نظری مجری مراسم که دامپزشک است و معمولاً اجرای این برنامه‎ها را بعهده دارد در مقابل دکتر ابتکار و وزیر جهاد کشاورزی و سایرین به اشتباه هنگام دعوت از رئیس سازمان دامپزشکی، وی را (مهندس خلج) خطاب کرد و البته پس از آن هم اصلاح ننمود.

7 -  دکتر صفاریان که در ردیف های میانی سالن نشسته بود بجای رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس (که غایب بود) برای سخنرانی دعوت شد و به روش همیشگی خود گفت : من صریح‏اللهجه هستم و از هیچ رئیس جمهور و وزیری هم حساب نمی‏برم. اما بهتر است بجای سخنرانی همان پیام کمیسیون کشاورزی را بخوانم تا با سخنرانی من مشکلی پیش نیاید ولی قبل از آن از سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی می‎خواهم باهم باشند. الآن دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی چرا در همایش نیست؟

نکته قابل توجه آنکه ظاهراً از مسئولین سازمان نظام دامپزشکی کسی در این مراسم حضور نداشت!

دکتر صفاریان همچنین به شدت از دکتر منادی (دامپزشک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی) به دلیل پیگیری مسائل دامپزشکی در مجلس تقدیر کرد.

8 -  دکتر علیرضا منادی سفیدان (دامپزشک عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی) که به تازگی هم از سفر حج بازگشته بود با سری تراشیده برای سخنرانی پشت تریبون رفت و ضمن اشاره به کارهای زیادی که برای دامپزشکی در مجلس انجام داده (مانند افزایش حقوق دامپزشکان دولتی یا جلوگیری از طرح انحلال سازمان دامپزشکی در مجلس) گفت : متهم ردیف اول گمنام بودن دامپزشکان در جامعه خود ما هستیم که در معرفی دامپزشکی موفق نبوده‏‎ایم.

اینجانب پیش از این بارها نسبت به عدم درج کامل عبارت (دامپزشکی) در بیوگرافی دکتر منادی اعتراض کرده بودم که خوشبختانه مسیر بهتری در سالیان اخیر در این زمینه در پیش گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بیشتر کار دامپزشک نسبت به پزشک گریزی به عدم تخصیص بودجه سلامت وزارت بهداشت به سازمان دامپزشکی زد و گفت : کمبود دامپزشک در بخش دولتی پس از بازنشستگی کارکنان قدیمی محسوس است و به زحمت مجوز جذب 5هزار نفر گرفته شده که آنهم پا در هوا است.

دکتر منادی همچنین به صراحت گفت که اگر دامپزشکی نباشد حتماً وزارت بهداشت از عهده کنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان برنمی‎آید.

9 -  دکتر ابتکار که در ابتدا در همایش حضور داشت سخنرانی نکرد و فقط روی سن فراخوانده شد تا همراه با وزیر جهاد کشاورزی و برخی مسئولین شاهد افتتاح سامانه ردیابی کد محصولات خام دامی باشد. پس از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر ابتکار و وی به دلیل آنچه جلسه مهم هیأت دولت اعلام شد سالن را ترک کردند!

10 -  تعداد قابل توجهی خبرنگار و عکاس در سالن حضور داشتند اما انعکاس مناسبی از این مراسم در رسانه‏های کشور مشاهده نشد که دلیل آنهم حضور خبرنگاران تخصصی بخش کشاورزی و یا کارکنان سازمان دامپزشکی در این قالب بود.

11 -  در حالی که تاکنون چند بار بر سر واکسن تب برفکی بحث بود این سوال در ذهن بود که چگونه است هر از چندگاهی از واکسن جدید تب برفکی رونمایی می‏شود؟ این رخداد این بار هم در مراسم تجربه شد.

12 -  دکتر دستور رئیس قبلی سازمان دامپزشکی در حالی که برخی از رؤسای سالیان اخیر سازمان دامپزشکی در این مراسم حضور داشتند غایب بود.

13 -  از برخی دامپزشکان (نمونه) هم در مراسم تجلیل بعمل آمد که علاوه بر دامپزشکان معرفی شده از سازمان نظام دامپزشکی، ارتش و بخش خصوصی از برخی دامپزشکان پیشکسوت و نیز دامپزشکان آسیب دیده به دلیل سختی این شغل نیز تقدیر شد. البته در این مراسم خبری از (تقدیر تکراری) از چهره های ماندگار نبود و خوشبختانه این بار چهره های ماندگار از منتخبین تقدیر بعمل می آوردند.

14 -  دکتر خرازیان مقدم (دامپزشک و مدیرکل دفتر تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست) که سالها است نماینده محیط زیست در شورای مرکزی نظام دامپزشکی است بجای دکتر ابتکار دقایقی سخنرانی کرد و خواستار همکاری بیشتر دامپزشکی با محیط زیست شد. وی البته با اشاره به سخنرانی دکتر صفاریان (که از حضور نمایندگان دولتی در نظام دامپزشکی انتقاد و این را با نظام پزشکی مقایسه کرده بود) گفت : جناب آقای دکتر صفاریان از سخنرانی شما استفاده کردیم اما مسیر و شکل سخنرانی را عوض می‏کنیم!

در پایان ضمن تشکر از همه دست‎اندرکاران برگزاری مراسم آرزو می‎‏کنیم وحدت در جامعه دامپزشکی بیش از پیش به نمایش درآید و در آینده شاهد جشن ملی روز دامپزشکی و معرفی هرچه‏بهتر این رشته و حرفه مهم باشیم.

به فضل الهی به زودی همانطور که به مناسبت چهاردهم مهر ماه اعلام شد مرکز مجازی ترویج دامپزشکی با هدف معرفی هر چه بهتر و منسجم دامپزشکی تأسیس می‏شود و امیدواریم با همکاری همه نهادها و تشکل‎ها از دانشجویان عزیز گرفته تا دامپزشکان پیشکسوت، از دوستان دولتی گرفته تا بخش خصوصی بتوانیم گامی برای ترویج و معرفی هر چه بهتر دامپزشکی به جلو برداریم.

 

با تقدیم احترام -  دکتر محمد لطفی‎زاده

 

خبر مرتبط:

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در تهران برگزار شد

 

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار شهرستانی
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
با سلام
بنده نیز حاشیه های حکیم مهر را عرض میکنم و امیدوارم منتشرش کنید:
۱_ علیرغم اینکه حکیم مهر بعنوان تنها رسانه هدفمند و پر مخاطب معمولا مراسم بمراتب پایینتری را نیز با فوریت منتشر میکرد، اینبار در انعکاس مراسم مهم ۱۴ مهر لاک پشت وار حرکت کرد و بعد از ۲۴ ساعت صرفا کپی خبر را از سایت سازمان دامپزشکی منعکس کرد که جای سوال دارد
۲_ وقتی سایت اختصاصی دامپزشکی به غیر از سخنان وزیر و رییس سازمان ، به سخنان افراد دیگر اهمیتی نمیدهد ، چه انتظاری باید از دیگر رسانه ها داشته باشیم
۳_ ای کاش حداقل اسامی همکارانی را که درست یا نادرست مورد تجلیل قرار گرفتند را اعلام میکردید تا همکاری که نتوانسته و نمیتوانسته در مراسم حضور یابد نیز با ایشان آشنا میشدند
۴_ سایت بر خلاف موارد مشابه، عدم حضور رییس سازمان نظام دامپزشکی را بسیار کم اهمیت جلوه داده که شایبه کاسه و نیم کاسه را به اذهان متبادر میکند
امیر
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
کاملا حرفها و انتقادات درسته. با پذیرفتن انتقاد و تلاش برای اصلاحش میشه پیشرفت کرد. از برنامه خندوانه هم کاشکی انتقاد میشد که چهره ماندگار واکسن کشور که دامپزشک هم هستند و بسیار برای این سرزمین زحمت کشیدند اصلا نگفتند که دامپزشک هستند. چند بار اسم دکترمیرشمسی هم آورده شد. متأسفانه یک فرصت طلایی برای نشان دادن توانائی دامپزشکان در یک برنامه بسیار پربیننده و محبوب از بین رفت.
علي رزيدنت
|
-
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
همه انتقادات درست و بجاست بجز يك انتقاد و آن هم چهره ماندگار بودن دكتر مخبر و چهره ماندگار نشدن دكتر بازرگاني. استاد دكتر بازرگاني مقالات ارزنده بسياري دارند و جتي در منابع كتاب veterinary medicine اسم ايشان هست ولي چون كتابي تاليف نكرده اند قطعا هيچگاه براساس مقاله هيجكس چهره ماندگار نخواهد شد. به نظر مي رسد شانس دكترزهرايي، دكتر رضاخاني، دكتر فقيهي و دكتر رادمهر بالاتر از بقيه باشد. دكتر ملكي نژاد و دكتر بكايي در دانشگاه اروميه و تهران هستند
Dvm
|
-
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
گزارش خیلی خوبی بود.ممنون دکترلطفي زاده عزیز.گزارش تهیه کردن کار ساده‌ای نیست و غیرت و تعصب شما به دامپزشکی قابل تقديره.هر کسی حوصله این کارها رو نداره مگر کسي که عاشق باشه و دامپزشکی به افرادی مثل شما نیاز داره.خسته نباشید خدا قوت.
دامپزشک بیکار
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
دکتر لطفی زاده عزیز ما از شما ممنونیم اما کو گوش شنوا . در استان مازندران روز دامپزشک همانند سالهای قبل روزی برای دورهمی خانوادگی مسئولان و برخی تولیدکنندگان استان بود( کودک در گهواره نیز حضور داشت) و ما دامپزشکان کمترین سهم شرکت کنندگان را داشتیم و برخوردهای مسئولان با دامپزشکان و تولیدکنندگان از زمین تا اسمان فرق داشت. مسئول نظام استان با لبخندی برلب میگوید ما در استان دامپزشک بیکار نداریم .خیلی حرفها هست ولی سرمان درد میگیرد اگر بخواهیم تک تک عنوان کنیم .خدا عاقبت مارا بخیر کند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
زحمات دکتر لطفی قابل تقدیر است و با روشهای نوین سعی دارند در پیشرفت دامپزشکی سهیم باشند اما ایشان نکته اساسی را مد نظر قرار نمی دهند و آن این است که امثال من و دکتر لطفی نقشی در انتصاب ریاست سازمان نداریم ............................................ پیشنهاد می کنم آقای دکتر لطفی موضوعات مرتبط با دامپزشکی را سطحی نگاه نکنند و کمی عمیق نگر باشند آنوقت بهتر می توانند برای این قشر مفید واقع بشوند
رضا
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
خودم عاشق دامپزشکی ام. خوشحالم افرادی مثل دکترلطفی زاده اینقدر دلسوز هستند. درضمن دوستی که انتقادی به برنامه خندوانه داشتند من هم تا حدودی انتقاد را وارد میدانم. از استاد بزرگواری چون پروفسور شفیعی که یقینا خدمات ارزنده‌ای به کشور و جامعه پزشکی داشتند انتظار میرفت کمی در خصوص دامپزشکی هم صحبت کنند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
بسمه تعالی
با اهداء سلام و احترام. ضمن تشکر از مدیرمسئول محترم حکیم مهر به دلیل انتشار این مطلب و نیز کلیه دوستانی که در کامنت ها به حقیر لطف داشته اند در مورد برنامه خندوانه که چهارده مهر پخش شد بد نیست اگر صلاح دانستید سری به نشانی زیر بزنید :
http://drlotfi.blogfa.com/post-2836.aspx
موفق باشید
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
اگه جناب دکتر لطفی زاده رئیس نظام بودند فکر می کنم خیلی از مشکلات دامپزشکا حل میشد! اما افسوس، ایشون واقعاً فرد دلسوز و با بصیرتی هستند.
همکار همکار شهرستانی
|
-
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
حکیم مهر
همانطور که همکار شهرستانی هم گفتند کم کم جناحی عمل نمودن سایت دارد نمود پیدا می کند.
توجه کنید که حکیم مهر به عنوان تنها سایت تخصصی دامپزشکی پرمخاطب بایستی وظیفه اطلاع رسانی خود را درست انجام دهد. حتی اگر با کس یا کسانی موافق نباشد. این روش درستی بود که در زمان دکتر لطفی زاده انجام می شد و الآن به تدریج دارد به فراموشی سپرده می شود ...........................
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
به نظر بنده اگر اين مطالب را به حاشيه هاي نگاشته شده توسط دكتر لطفي زاده اضافه بفرمائيد و همينطور مطالبي را كه ساير عزيزان عنوان ميدارند به مرور مطلب كامل و جامعي براي ارسال به رياست سازمان فراهم مي آيد كه در آينده مفيد به فايده خواهد بود
مگه کسانی هم هستند که قهر کردند و تو مراسم شرکت نکردند!! شاید منظورتون رئیس جامعه دامپزشکان ، رئیس سازمان نظام و غیره باشه اگر منظورتون این افراد بوده که اینها افراد مهمی نیستند هزار و یک آدم مهم داریم !!
به نظر میرسه که نحوه مراودات و ارتباطات و نقش های مد نظر خارج از شان افراد بوده که در مراسم حاضر نشدند
مطالب آتی ممکن است کمی تلخ و دور از روابط عادی اجتماعی به نظر برسند ولی قصد نگارنده انتقال ابعاد واقعی اتفاق های رخداده است و پیشاپیش از تمامی عزیزان و بزرگواران پوزش طلبیده و عنوان میدارم که قصد هیچ گونه جسارت و اسائه ادبی در میان نبوده و شاید برای انبساط خاطر کلمات عامیانه ای بکار رفته باشد:
روز دامپزشکی سالی یک روزه که هزینه برگزاری آن بر عهده بخش خصوصی است و در این میان بخش خصوصی هیچ محلی از اعراب ندارد و تمامی سخنرانان از بخش دولتی می باشند به نظر میرسه حتی سازمان دامپزشکی کشور برای تقدیر از به اصطلاح برگزیدگان نورچشمی !! خودش هم متوسل به بخش خصوصی شده و این تجلیل رنگ و بوی کادوهای زمان مدرسه رو به خودش گرفته به نظر میرسه که این مراسم رنگ و بوی نامناسبی به خودش گرفته به هر حال قابل قبول به نظر نمیرسه که کسی که هزینه مراسم رو پرداخت میکنه هیچ گونه چشمداشتی نداشته باشه
سامانه های ردیابی دامپزشکی خیلی جالب به نظر میرسه افتخار به تعداد سامانه های راه اندازی شده مثل افتخار به تعداد ............ در قدیم الایام میمونه آقای رئیس سازمان بجای افتخار به تعداد سامانه هاتون که کلی اگر واما توش هست بجا بود تا به نتایج حاصل از راه اندازی این سامانه ها اشاره می فرمودید اینکه جلوی چند تا گسترش و طغیان بیماری رو گرفتید ، اینکه چند تا محموله غیر مجاز رو شناسایی کردید و اینکه چندتا متخلف و قاچاقچی دارو و مواد بیولوژیک رو به دام انداختید به عنوان همکار بخش خصوصی شما قاطعانه عنوان میکنم که سیستم دامپزشکی همچنان همان سیستم 50 سال پیش است مشابه نیروی انتظامی در برخورد با دزدان و اشرار که فقط ماشینهاشون نو نوار شده و بیسیم هاشون رویه عملکرد همون بوده که بوده، همچنان کسی باید به شما گزارش بده تا بتونید ردیابی و دستگیر کنید، مسیر حرکت دامهای قاچاق رو از پاکستان و افغانستان نمی شناسید ، محل ورود مالاشیت گرین و آنتی بیوتیکهای سرطان زا رو نمیدونید نه ورودی سیستمتون رو میدونید و نه خروجی اون رو هنوز هم که هنوزه توان ارائه گزارش به جامعه رو در مورد محموله های مشکل دار محصولات دامی رو ندارید چون اگه داشتید راجع به افزایش کشتارگاهها و کلی گویی در مورد منافع ملی که حتی برای خودتون هم غامضه سخنرانی نمی فرمودید
روی سخن شما و تکیه تان در جامعه برای نمود دادن فعالیتهای دامپزشکی باید جامعه هدفتان که همانا عموم مردم است باشد وگرنه در سمینارها و کنگره های علمی به وفور دامپزشکان را زیارت میکنید و اکثرا به درد دل های آنها که هیچ وقت هم مورد توجه واقع نشد گوش میکنید.
کتابچه بدون نام و عنوانی در مراسمتان چاپ میکنید که به معرفی نهادها و جامعه ها و دانشکده ها می پردازد و تصور میکنید که گام مهمی برای شناخت این نهادها برداشته اید و بین دامپزشکان و سایر رده های شرکت کننده در مراسم توزیع میکنید البته مقداری حق را به شما میدهم به دلیل دوری بسیار زیاد اهداف این نهادها و موسسات لازم است سالی یکبار بصورت مکتوب و با هزینه بخش خصوصی به همدیگر معرفی شوند تا خدای نکرده همدیگر را فراموش ننمایند
اطلاعات بخشهای اداری خود را بدون لحظه ای تامل و درنگ و ارزیابی آنها بصورت کپی پیست در مجلدی گردهم می آورید که بعضا در اعتماد به آنها میبایست بعد عقلانی و وجدانی مغز خود را کنار بگذاریم در این مجلد فاخر که به زیور طبع آراسته گردیده است کلمه ای از دفتر نظارت بر بهداشت عمومیتان به چشم نمی خورد که شاید حداقل یک مطلب مفید به فایده برای مردم در این مجلد پیدا شود و در انتها با زبان انگلیسی سلیس و روان!!! جملاتی قصار به عنوان درک مطلب آزمون زبان انگلیسی برای مخاطبین داخلی که همگی زبان مادریشان فارسی می باشد در خصوص نقش سازمان دامپزشکی کشور به خوانندگان تقدیم میکنیم که یادآوری کرده باشیم قدرت تخصصی خود را به خوانندگان
در این میان اما جمله مهم وزیر جهاد کشاورزی در صفحه سوم به نوعی باعث اختلال در امواج مغزی خواننده میشود جایی که عنوان فرمودند :
تاکنون کشور روسیه اجازه واردات یک کیلو گوشت مرغ را از ایران نداده است زیرا به ملاحظات بهداشتی خود در این زمینه تاکید دارد
من تاکنون خودزنی از این نوشته قویتر در مورد سازمان دامپزشکی کشور ندیده ام مگر نه این است که ریاست محترم سازمان عنوان میکنند که مردم ایران با خیال راحت مرغهای تولید داخل را مصرف کنند حال چه اتفاق و مغایرت بهداشتی در تولیداتمان است که روسیه اجازه واردات به ما را نمیدهد و به جای آن محصولات شیلاتی ایران که در این میان حتی به سخت گیر ترین کشورها ورود پیدا کرده است را برای صادرات به آن میدهد و طرفه داستان اینکه شورای برگزاری مراسم 14 مهر با افتخار این جمله را به زیور طبع آراسته (بدون صفحه آرایی و ویراستاری) و در اختیار شرکت کنندگان کشوری و لشگری مراسم فاخر خود قرار میدهد.
در این مجلد روز دامپزشکی را به هفته دامپزشکی گسترش داده و نامهایی را برای هر روز آن انتخاب میکنیم و طرفه داستا اینکه خود سازمان دامپزشکی کشور هم این نامگذاریها را فراموش میکند و نه تنها انعکاسی از آنها در هیچ جا به چشم نمیخورد بلکه حتی در پورتال اطلاع رسانی خود نیز مطلب کوچکی در گرامیداشت آن روز و مناسبت انتخاب کرده برای آن منتشر نمیکند شاید حجم سفرهای خارجی مسئولین مربوطه این اجازه را به آقایان نمیدهد
و در انتهای مجلد همچون یک شرکت تجاری به تبلیغات در خصوص محصولات شرکتهای خصوصی میپردازد که نشان بدهد برخی دارو ها و محصولات از نظر سازمان دامپزشکی کشور توصیه شده تر و تحت نظارت تر هستند و همچنین برای دامها بسیار مفید ترند
- دکتر محمد مرسلی
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
دکتر بازگانی حداقل دو تا کتاب دارند که تمام و کمال کار را با دقت و جزئیات پیگیر بوده اند ..کتاب دکتر مخبر در همان صفحه اول شامل یک تعدادی اسم است که در واقع آن افراد مترجم و جمع آور بوده اند و کتاب بیماری های گوساله کپی پیست ترجمه اسمیت است و بیماری های دام بالغ را هم در اینجا آورده اند... چشم مان را روی حقیقت نبندیم این دو بزگوار در فیلد دامپزشکی قابل رقابت نیستند
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
دكتر مخبر سه جلد كتاب ارزنده فرهنگي دارند به نام فرهنگ و تمدن اسلام و ايران با كمك دكتر ولابتي. يكنفر از جمع ما تونسته بره به حاكميت. بايد پشتيبانش باشيم.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
سازمان دامپزشکی کمبودها و کاستی های بسیاری داره. اما واقعا خیلی از کارکنانش هم با حداقل امکانات ممکن جانفشانی های بسیاری می کنند. این سازمان کهنه است و نیاز به یک سری رفراندوم ها داره ولی واقعا ایجاد تغییر در نظام ساختاری اون سخته. چون همه عوامل هم دست سازمان نیست و خیلی مسائل روش تاثیر میذاره. با این وجود من به همکاران سازمانیم خسته نباشبد میگم. انشالا که با قدم گذاشتن در رفع نواقص هر روز بهتر از دیروزشون باشند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
ای کاش آقای دکتر خلج ، سازمان دامپزشکی را مهندسی بکند و ساز و کاری لایق سازمان پیدا بکند برای کارائی بهتر، سرعت و دقت بیشتر و پویایی لازم

و البته حقوق کارمندانش
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
اتفاقا اگر دقت كنيد دكتر خلج دارن سازمان را مهندسي ميكنند منتهي ايشان تنها نيستند متاسفانه ايشان بجز معدود افرادي كه در حلقه نزديكانشان ميباشند اعتقاد به مشاركت حداكثري نداشته و اعتقاد دارند كه با همين چند نفر ميتولنند كل سازمان را مديريت نمايند به هرحال حرجي با ايشان نيست چرا كه رئيس هستند و مختار به اين مسئله كه هر طور دلشان بخواهد مديريت كنند ولي همين مديران انحصارگراي آقاي دكتر عزيز به محض اينكه دوره رياست ايشان كه بديهي است روزي به پايان ميرسد تلاش براي القاي مديريت و جلب حداكثري خواهند داشته به عباذت ديگر آنچه را خودشان در حال حاضر فراموش كرده اند در اينده طلبكار خواهند بود
لطفا اين مطلب را به ديد انتقادي بنگريد و از جناحي نمودن ان خودداري كنيد چرا كه قصد ما دادن آگاهي و ايجاد اصلاح است
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
امسال روز دامپزشکی در سطح بسیار پایین تری نسبت به سالهای قبل برگزار شد.وبه هیچ عنوان درشان دامپزشکی برگزار نشد به نظر می رسید روز محیط زیست ویا مراسم اختصاصی موسسه رازی بود در انتخاب نمونه ها هم سهم دامپزشکان محیط زیست بیشتر از سازمان ونظام بود بعنوان یک شرکت کننده به شدت پشیمان از حضور شدم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
كاش در وزارتخانه هاي ديگر ادغام مي شد
نظر شما
ادامه