کد خبر: ۲۳۵۶۲

فعالان بخش دامپزشکی شهرستان بیجار به عنوان قطب مهم تولید فرآورده های دامی در استان کردستان شامگاه دوشنبه به مناسبت روز دامپزشکی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، 14 مهر که در تقویم به عنوان روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است باعث می شود، تا اهمیت و جایگاه حضور دامپزشکان و فعالان بخش سلامت در تولیدات دامی برای جامعه یاد آوری گردد.

شامگاه دوشنبه و در آخرین روز از هفته دامپزشکی، معاون فرماندار، مدیران جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، نمایندگان تعاونی های تولیدی، دامپزشکان و فعالان تولیدات دامی در سالن جهاد کشاورزی بیجار گرد هم آمدند تا از سفیران سلامت و فرشتگان بیدار شبهای تاریک، تجلیل کنند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بیجار در این آیین گفت: دامپزشکی در ابعاد مختلف اقتصادی، بهداشتی، علوم و پژوهش، صنعت گردشگری، افزایش درآمد مردم، پیشرفت و استقلال اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

«دکتر محمدرضا امانی» افزود: تامین مواد پروتینی مورد نیاز مردم، اشتغالزایی، تثبیت مردم در روستا و جلوگیری از مهاجرت به حواشی شهرها از دیگر نتایج مثبت و راهگشای حضور فعال این بخش است.

او از پیشگیری به عنوان محوری ترین برنامه برای توسعه بخش دام و طیور یاد کرد و گفت: اگر برنامه پیشگیری قوی باشد، بسیاری از هزینه های درمان به حداقل لازم خواهد رسید و به نظر کارشناسان، هزینه درمان تا یک پنجم کاهش می یابد.

امانی به شعار امسال با عنوان 'سلامت غذا از مزرعه تا سفره' اشاره نمود و گفت: پیشگیری مربوط به زمانی است که مردم در سفره خود غذای سالم داشته باشند و تحقق این شعار نیز به همت دامپزشکان بستگی دارد که آنان به واقع سفیران سلامت و فرشتگان بیدار شب های تاریک و خاموش هستند.

در ادامه این آیین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار هم ضمن تجلیل از احساس مسوولیت و دلسوزی کارکنان و دامپزشکان اداره دامپزشکی بیجار اظهار کرد: نامگذاری این روز تجلی یاد و خاطره کسانی است که در اقصی نقاط این کشور، در دورترین روستاها و در اولین طلوع فجر و حتی زودتر از دامداران در روستاها حضور می یابند و در کنار دامداران، پای کار حاضر می شوند.

محمد عباسی به تشریح خدمات دلسوزانه و سخت دامپزشکان در دامداری ها، کشتارگاه های حواشی شهرها و روستاها پرداخت و گفت: این عزیزان در شرایطی بسیارسخت و بغرنج، به کار پیشگیری و مداوای دام ها که اغلب سرمایه و تمام هستی یک روستایی است می پردازند و در عین حال تلاش های آنان گمنام و قابل بیان نیست.

عباسی، تولیدات دامی را ارکان اصلی غذای روزمره انسان برشمرد و خاطرنشان نمود: لازم است شعار امسال بین مردم، مدیران و کارکنان ادارات بیشتر تبیین شود، نام گذاری یک روز به عنوان روز دامپزشکی، فرصت خوبی است تا اطلاع رسانی تلاش های این حوزه به منظور تنویر افکار عمومی بیشتر شود.

در ادامه این آیین از خدمات فعالان برتر شهرستان بیجار در حوزه دامپزشکی تجلیل شد.

شهرستان بیجار با داشتن بیشترین گستره جغرافیایی و پراکندگی روستایی، از مناطق بسیار فعال در بخش دامداری و کشاورزی است.

بیجار در 140 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه