کد خبر: ۲۳۵۶۶

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در روز چهارشنبه مورخ 15/7/94 راس ساعت هشت و سی دقیقه صبح با حضور استاندار کردستان، امام جمعه موقت سنندج و جمع کثیری از مدیران و مسئولین استانی در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کردستان برگزار گردید.

بازدید از آزمایشگاه مرجع دامپزشکی و آشنایی با خدمات آزمایشگاهی این اداره کل در بدو ورود مدعوین صورت پذیرفت و سپس در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان مراسم رسمی برگزار گردید.

در این مراسم پس ازتلاوت آیاتی چندازکلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، ابتدا جناب ماموستا خدایی امام جمعه موقت شهرستان سنندج و عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص بهداشت گوشت و فرآورده های دامی مطالبی بیان نمودند و با اشاره به آیاتی ازقرآن مجید گوشت های حرام وحلال را تفکیک نمودند و درا دامه دکتر کامران زیباکردار مدیرکل دامپزشکی استان طی سخنانی با اشاره به تاریخچه دامپزشکی در ایران و تبریک این روز، به بیان مسائل ومشکلات در سر راه تامین سلامتی مردم ازدیدگاه دامپزشکی پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولین و اختصاص اعتبار بیشتر برای مقابله با بیماری های دامی شدند.

در ادامه مراسم پس از سخنرانی رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، زاهدی استاندار   استان کردستان به ایرادسخنرانی پرداختند و با اشاره به آثار اقتصادی حوزه فعالیت دامپزشکی و تاثیر آن بر سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از وارد شدن خسارت به واحدهای تولیدی، خواستار توجه بیشتر مسئولین ذیربط به این مجموعه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جنگ های منطقه و وجود خطر بیوتروریسم، نیروهای دامپزشکی را سربازان خط مقدم جبهه حوزه سلامت نامید.

ضرورت تقویت مجموعه دامپزشکی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز به منظور انجام کلیه آزمایش ها در داخل استان از دیگر بیانات استاندار استان بود.

وی همچنین قول مساعد دادند که تامین بخشی از اعتبارات طرح جامع ارتقاء نظام سلامت به حوزه دامپزشکی را به مسئولین کشوری منتقل نمایند و پیگیری های لازم را دراین خصوص به انجام برسانند.

این مراسم راس ساعت 11 پایان پذیرفت. 























 

نظر شما
ادامه