کد خبر: ۲۳۵۶۹

معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی گفت: 22 هزار و 794 پروانه بهداشتی برای مراکز دامی کشور از مهر 91 تا شهریور 94 از سوی این سازمان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، «دکتر امیرعباس جعفری» عصر سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در یاسوج افزود: از سال 87 تاکنون 15 کنگره علمی با موضوع دامپزشکی از سوی این سازمان برای فعالان این عرصه در کشور برگزار شده که 11 هزار و 750 نفر نیز در آنها شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و 100 کلاس و دوره آموزشی از سوی سازمان نظام دامپزشکی کشور برای فعالان این عرصه و با حضور بیش از 41 هزار نفر برگزار شده است.

جعفری مهمترین اهداف برگزاری این کنگره های علمی و کلاس ها و دوره های آموزشی را ارتقای روزافزون سطح علمی کارکنان اداره های کل دامپزشکی و نظام دامپرشکی کشور و ارایه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف اعلام کرد.

وی اظهار کرد: سازمان نظام دامپزشکی کشور در سال 76 و ذز راستای واگذاری بخشی از امور حوزه دامپزشکی شامل درمان و پیشگیری به بخش خصوصی به منظور افزایش بهره وری انواع تولیدات دامی تاسیس و راه اندازی شد.

جعفری عنوان کرد: وظایف و رسالت های سازمان نظام دامپزشکی کشور روز به روز در حال گسترش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: روز ملی دامپزشکی فرصتی مناسب برای ارزیابی فعالیت و عملکرد دامپزشکان و فعالان این عرصه مهم است.

مجید محنایی افزود: دامپزشکان و فعالان عرصه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای ارایه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف بکوشند.

وی بیان کرد: مسوولیت دشوار، مهم و حساسی بر عهده دامپزشکان و فعالان عرصه دامپزشکی است و خدمات ارزنده ای در راستای تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه انجام می دهند.

محنایی اظهار کرد: دامپزشکان و فعالان عرصه دامپزشکی با تامین سلامت و امنیت غذایی نقش مهمی در فراهم کردن زیرساخت های توسعه جامعه ایفا می کنند.

وی عنوان کرد: فرهنگ دامپزشکی و اهمیت کار دامپزشکان بین مردم مغفول مانده که رفع این مشکل مستلزم اطلاع رسانی گسترده از سوی متولیان امر و رسانه های ارتباط جمعی است.

محنایی ابراز داشت: از آنجا که حوزه دامپزشکی با تمام قشرهای جامعه مرتبط است باید مورد توجه جدی مسوولان اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: کمبودهایی در زمینه منابع مالی و امکاناتی در حوزه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که امید است با تلاش و حمایت مسوولان کشوری برطرف شوند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: وظایف دامپزشکان در گذشته محدود به واکسیناسیون دام و طیور بود اما اکنون با توجه به اهمیت چشمگیر بهداشت و سلامت مواد غذایی نقش این قشر تاثیرگذار نیز فراتر از گذشته شده است.

عبدالله بهمنش افزود: تمام فعالیت های حوزه دامپزشکی منجر به تولید غذای بهداشتی، سالم و قابل اطمینان می شود.

وی بیان کرد: شعار اصلی سازمان دامپزشکی کشور 'نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره' است و دامپزشکان نیز در تمام مراحل این فرآیند حضوری فعال و مستمر دارند.

بهمنش اظهار کرد: در شش ماه امسال بیش از 25 تن انواع مواد پروتئینی فاسد و غیر قابل مصرف در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری و معدوم شد.

وی عنوان کرد: از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود دامپزشکان این استان را مورد حمایت همه جانبه مادی و معنوی قرار دهند تا با توجه به سختی کار عملکرد مطلوبتری داشته و با دلگرمی بیشتر به جامعه هدف خدمات رسانی کنند.

در این آیین از 35 فعال و تلاشکر عرصه دامپزشکی، بازنشستگان، جانبازان و آزادگان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، بازرسان بهداشتی، دامپزشکان بخش خصوصی و کارشناسان نظام دامپزشکی استان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شایان ذکر است دکتر امیر عباس جعفری در مصاحبه با روابط عمومی وامور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز از صدور تمامی پروانه‌های مراکز موضوع ماده (5) قانون نظام جامع دامپروری کشور و ماده (2) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی گفت : تاکنون بیش از 23 هزار مورد پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی از 10/07/1391 تا کنون در 31 استان کشور و بخش جنوبی کرمان صادر شده‌است، همچنین از ابتدای مهرماه امسال نیز وفق بخش‌نامه‌های سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا صدور همه پروانه‌های خدمات دامپزشکی بخش خصوصی آغاز شده‌است.

وی در پایان گفت: پروانه‌های موضوع ماده (2) در 5 استان اجرایی شده و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده به تدریج طی روزهای آتی در تمامی استان‌ها عملیاتی خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه