کد خبر: ۲۳۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

همسر مدافع حرم شهید هادی کج باف در مراسم روز ملی دامپزشکی در اهواز اظهار داشت: نقش دامپزشکی در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه به مثابه مجاهدت در راه خدا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مراسم روز ملی دامپزشکی در اهواز با حضور دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی، دکتر تقویانپور رئیس نظام دامپزشکی استان خوزستان، دکتر کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان، دکتر میاحی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز جمع کثیری از اعضا و خانواده‌های آنان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم دکتر تقویانپور رئیس نظام دامپزشکی استان خوزستان ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی و خیر مقدم به شرکت کنندگان، نظام دامپزشکی را نماد اتحاد خانواده دامپزشکی در کشور خواند و افزود با پشتیبانی، دفاع و حمایت از بخش خصوصی در اجرای وظایف محول شده می‌توان بار مشکلات بسیاری را از دوش دولت برداشت.

وی در سخنان خود بارها از اداره کل دامپزشکی استان در همراهی و حمایت همه جانبه از نظام دامپزشکی خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

 

 در ادامه مراسم همسر شهید هادی کج باف و مادر دکتر محمد کج باف عضو سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن برشمردن فضایل اخلاقی سردار کج باف و ذکر مجاهدت‌های ایشان در راه دفاع از اسلام و میهن، نقش دامپزشکان در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز به مثابه مجاهدت رزمندگان در راه خدا دانست.

 

دکتر کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان نیز در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: استان خوزستان  همواره در تمامی حوزه‌های مربوط به دامپزشکی به عنوان استانی پیشرو مطرح بوده است به طوریکه این استان از لحاظ تولید گوشت قرمز در کشور رتبه ششم، گوشت مرغ رتبه پنجم، ماهیان گرمابی رتبه دوم و میگو رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی  رشد و ترقی دامپزشکی در این استان را مرهون اتحاد، همدلی و تلاش مشترک تمامی دستگاه‌های متولی دولتی و خصوصی در استان از جمله اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان، اساتید دانشکده دامپزشکی و تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی دانست که در قالب اقتصاد مقاومتی متبلور شده است.

 

در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار خوشنودی از حضور در استان خوزستان و ملاقات با بخش‌های مختلف حوزه‌های مربوط به دامپزشکی و کشاورزی، اصلی‌ترین وظیفه امروز سازمان نظام دامپزشکی را دفاع از حقوق حرفه‌ای و صنفی خانواده بزرگ دامپزشکی و متعاقب آن دفاع از حقوق مخاطبین حرفه دامپزشکی عنوان کرد و افزود: امروزه نظام دامپزشکی مورد توجه و مخاطب دستگاه‌های اجرایی کشور است به طوریکه کارگروه ویژه نظام دامپزشکی در وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته و نظرهای مشورتی این سازمان در سیانت از تشکیلات دامپزشکی در یکسال گذشته به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، همچنین همکاری تنگاتنگی با وزارت علوم در حوزه‌های مربوط به آموزش دامپزشکی، ساماندهی محتوای دروس رشته دامپزشکی، تعداد دانشجویان ورودی، تعداد دانشکده‌های دامپزشکی و نحوه فارغ التحصیلی دانشجویان این رشته داشته‌ایم.

وی بازنگری آئین نامه تشکیلات دامپزشکی در استان‌ها را از دستاوردهای مهم نظام دامپزشکی برشمرد و افزود اعضای هیأت نظارت و اجرای انتخابات نظام دامپزشکی استان‌ها در سطح کشور تعیین شده و به محض ابلاغ آئین نامه انتخابات از سوی وزیر جهاد کشاورزی، بلافاصله فرآیند انجام آن که احنمالا در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود انجام خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود خوزستان را یکی از 3 استان برتر در سطح نظام دامپزشکی کشور دانست و از همیاری و همراهی اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان و و دانشکده دامپزشکی دانشگاه چمران با نظام دامپزشکی استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

وی در سخنان پایانی خود ضمن ارزشمند شمردن طرح تحول نظام سلامت از فقدان حوزه دامپزشکی در این طرح انتقاد کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت بدون حضور دامپزشکی و کشاورزی بی مفهوم است و امروزه تشکیلات دامپزشکی از این جهت مطالبه‌ای بسیار جدی از حاکمیت دارد.

شایان ذکر است در انتهای مراسم از رشادت‌های سردار رشید اسلام حاج هادی کج باف پدر دکتر محمد کج باف و همچنین از برترین‌های حوزه‌های مختلف دامپزشکی در سطح استان با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
درمورد عکس اخری :1-جا دارد از اقای نژاد زاده (نفردوم از راست عکس)مدیر روابط عمومی سازمان جهاد استان تقدیروتشکر نمایم ایشان همکاری بسیار صمیمی و مطلوبی با دامپزشکی خوزستان دارد ایشان فردی دلسوز است 2- وجود کنارکوهی و اسدی در کنارهم برای خوزستان غنیمت بزرگی است واقعا این دونفر به معنی کامل کلمه یک تیم متفکر و باهوش و البته بشدت کاری هستند هماهنگی مطلق این دونفر مخالفان را ناامید کرده خدا حفظشان کند اینها نمونه بارزی از سیستم مدرن هستند اگر در سطح کلان در دامپزشکی تیمهای اینچنینی تربیت شوند واقعا تاثیرات شگرف ان اشکار خواهد شد .
نظر شما
ادامه