کد خبر: ۲۳۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکسن جدید تب برفکی با افزایش کیفیت دو برابر تولید شد

رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن جدید تب برفکی در این موسسه با کیفیت دو برابر بهتر نسبت به واکسن های تولیدی گذشته خبرداد.

«دکتر حمید کهرام» به مناسبت روز دامپزشکی در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری به تولید این واکسن دست یافتیم که به لحاظ علمی واکسن میزان نیمه عمر این دارو در خون دام قبل از این 3pd50 بود و اکنون این میزان به 6pd50 افزایش یافته است.

وی، تب برفکی را یکی از بیماری های خطرناک دامی و همه گیر در کشور توصیف کرد و افزود: سالانه 18تا 25 میلیون دز واکسن تب برفکی در موسسه سرسازی رازی تولید می شودکه در سال جاری این واکسن را با افزایش کیفیت دوبرابری و با فناوری جدید تولید می کنیم.

کهرام با اشاره به اینکه واکسن های جدید وارد بازار مصرف شده، اظهار داشت: در فاز اول واکسیناسیون تب برفکی که با حضور کارشناسان مربوطه انجام شد، در بعضی از استان ها از واکسن های جدید تولیدی ایران و در بعضی از استان ها از واکسن های خارجی استفاده شد که به گفته کارشناسان، واکسن های ایرانی به لحاظ سازگاری پاسخ بهتری داده است.

کهرام گفت: امسال یکی از بهترین سال ها در کنترل تب برفکی طی 10 سال گذشته در کشور بوده است.

تولید واکسن قانقاریای گوسفندی فرمانتوری شده

رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن فرمانتوری شده قانقاریای گوسفند تا سه ماه آینده خبرداد و افزود: تاکنون واکسن قانقاریا به صورت سنتی در شعبات استانی موسسه رازی تولید می شد اما از این شعبه مشهد مقدس این موسسه واکسن جدید قانقاریا را تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری سبب تلف شدن گوسفندان می شود، اظهار داشت: واکسن جدید علاوه بر اثر بخشی مناسب با حدود 100 برابری نسبت به واکسن سنتی آن تولید می شود.

تولید واکسن نیوکاسل طیور مقاوم به گرما

رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی یکی دیگر از محصولات تولیدی این موسسه را واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما دانست و گفت: این نوع واکسن فقط در نوع گوشتی طیور صنعتی به صورت سرد استفاده می شود ضمن آنکه طیور خانگی برای استفاده از این واکسن به کلینیک های دامپزشکی انتقال یابند.

وی ادامه داد: بیماری نیوکاسل بیشتر در طیور خانگی شیوع پیدا می کند به مزارع پرورشی انتقال می یابد. کهرام گفت: با تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما دیگر به زنجیره سرد برای حمل و نقل نیاز نیست.

وی افزود: هم اکنون این واکسن تولید شده و در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: به تازگی نیز مجوز تولید واکسن کلون را دریافت کرده ایم و تا سه ماه آینده وارد بازار می شود.

انعقاد اولین قرار داد تجاری سازی واکسن تب برفکی با بخش خصوصی

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه به حرکت موسسه در جهت تجاری سازی محصولاتش اشاره کرد و افزود: اولین قرارداد بسیار جدید در خصوص تب برفکی امروز با شرکت روناک در مهاباد منعقد می شود.

وی اظهار داشت: با انعقاد این قرارداد، تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی به بخش خصوصی منتقل می شود.

وی ادامه داد: احداث این شرکت از حدود 12 سال پیش آغاز شده و حدود سه سال پیش ساختمان و تجهیزات آن تکمیل شده است.

کهرام گفت: با انعقاد این قرار داد مسوولیت تولید واکسن تب برفکی با نظارت کارشناسان موسسه رازی تا دو سال بر عهده شرکت روناک خواهد بود.

وی تجهیزات شرکت روناک را در سطح جهان کم نظیر دانست وافزود: ظرفیت تولید این شرکت 100 میلیون دز واکسن در سال است درحالیکه میزان مصرف کشور حدود 25 میلیون دز است که سه برابر ظرفیت داخلی تولید می شود.

وی هدف از راه اندازی این شرکت را صادرات دانست و اظهار داشت: واکسن تب برفکی از واکسن هایی است که بیشترین سود آوری را داشته و بیشتر به تکنولوژی وابسته است تا مواد مصرفی و امیدواریم تا دو سال آینده این شرکت بتواند به تولید حداکثری خود برسد.

کهرام انعقاد سه قرار داد دیگر با شرکت های دانش بنیان مستقر در موسسه را از دیگر اقدامات در سال جاری برشمرد و گفت: هم اکنون 25 شرکت در مرکز رشد موسسه تشکیل شده که حدود 12 شرکت دانش بنیان شده و در حال انعقاد قرار داد با آن ها به منظور در اختیارگذاشتن تولیدات به آن ها هستیم.

موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
خيلي باحالن اين موسسه اي ها
..........شون ميرن شركت ميزنن و بعد ميان با موسسه قرارداد ميبندن و توليد رو دست ميگيرن اصلنم هيشكي نميفهمه كه دارن چيكار ميكنن به قول گفتني دانش بنيان ميشوم آي دانش بنيان ميشوم ......................................
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
1
کهرام گفت: با تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما دیگر به زنجیره سرد برای حمل و نقل نیاز نیست.
من که باورم نمیشه ایشون بعنوان رئیس موسسه این حرف رو زده باشه!!! آخه ماست هم میخوان حمل و نقل کنند بایستی شرایط زنجیره سرد رعایت شود چه برسه به واکسن. اگر شنیده ایم که واکسن مقاوم به حرارته معنی و مفهومش اینست که از طریق دان میتواند به پرنده اهلی و حتی پرندگان حیات وحش داده شود و از این طریق بر خلاف دیگر واکسن ها ، ویروس غیر فعال نمی شود، بهتر نیست اول بدانیم و سپس حرف بزنیم
نظر شما
ادامه