کد خبر: ۲۳۶۰۵

رئیس نظام دامپزشکی کردستان گفت: علیرغم این‌که بخش عمده‌ای از سلامت جامعه را دامپزشکی تأمین می‌کند اما در طرح تحول نظام سلامت اعتباری به این بخش اختصاص داده نشده است.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی کردستان، «دکتر عابد نمدی»  مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی کردستان، اظهار کرد: دامپزشکی فعالیت‌های زیادی در زمینه تأمین سلامت مردم انجام داده است.

وی افزود: متأسفانه مردم به خطراتی که در صورت عدم نظارت دامپزشکی آنها را تهدید می‌کند، آشنا نیستند و زحمات کارکنان این اداره‌کل نادیده گرفته می‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل دامپزشکی کردستان با وجود همه کمبودهای موجود، نظارت خود بر نحوه‌ی تولید و عرضه‌ی فرآورده‌های دامی به‌خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های واگیردار، نوپدید و بازپدید از مهم‌ترین چالش‌هایی است که سلامت مردم را تهدید می‌کند و کنترل آن بر عهده دامپزشکی است.

نمدی با اشاره به این‌که هدف دامپزشکی جلب رضایت مردم و تحویل غذای سالم است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تأمین اعتبار برای کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان، بروز این بیماری‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر حوزه‌ی سلامت استان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: نظارت و تأمین سلامت همه‌ی دامداری‌ها و فرآورده‌های دامی در استان بر عهده دامپزشکی کردستان می‌باشد که متأسفانه امکانات موجود پاسخگوی همه‌ی این نیازها نیست.

رئیس نظام دامپزشکی کردستان تأمین سلامت بخشی از جامعه را مرهون خدمات دامپزشکی دانست و افزود: علیرغم اینکه بخش عمده‌ای از سلامت جامعه را دامپزشکی تأمین می‌کند اما در طرح تحول نظام سلامت اعتباری به این بخش اختصاص داده نشده است.

وی مکان نامناسب فعالیت های نظام دامپزشکی کردستان را یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: نظام دامپزشکی کردستان با 750 نفر عضو فاقد مکانی مناسب برای فعالیت است که علیرغم دستور استاندار کردستان برای تخصیص مکانی مناسب، مسکن و شهرسازی کردستان با این امر مخالفت کرده و تا کنون امکان اختصاص مکانی مناسب برای این مرکز فراهم نشده است.

نمدی یادآور شد: کمبود اعتبارات مانع از انجام وظایف تعیین شده می‌شود و بنابراین نیاز است تا اعتبار خاصی برای انجام وظایف این اداره‌کل اختصاص داده شود.

 

 

نظر شما
ادامه