کد خبر: ۲۳۶۰۷

استاندار کردستان از دولت خواست در راستای ادامه اجرای طرح نظام سلامت، در کشور با توجه به اهمیت حوزه دامپزشکی و تاثیر مستقیم آن بر مقوله سلامت این حوزه را به صورت جدی مدنظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در جمع کارکنان این اداره کل در سنندج گفت: برای تامین سلامت افراد در جامعه باید توجه جدی به حوزه پیشگیری داشته باشیم و فعالیت های سازمان دامپزشکی نیز در راستای تامین امنیت غذایی و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت تغذیه است.

او پیشنهاد مسوولان دامپزشکی کردستان در حمایت از حوزه دامپزشکی در راستای اجرای طرح نظام سلامت را پیشنهاد درستی دانست و افزود: این موضوع را به دولت انتقال می دهم.

او دامپزشکی را یکی از سازمان های مهم در تامین امنیت غذایی مردم دانست و گفت: به دلیل اهمیت مقوله سلامت و برای جلوگیری و پیشگیری از بروز هرگونه بیماری در میان دام که می تواند به انسان منتقل شود باید حوزه دامپزشکی در کردستان را تقویت و حمایت کنیم.

او همچنین جلوگیری از وارد شدن خسارت به واحدهای تولیدی را از دیگر رسالت های خطیر دامپزشکی دانست و افزود: هرچه حوزه پیشگیری از بروز بیماری را تقویت و حمایت کنیم می توانیم واحدهای تولیدی سالم تر داشته باشیم و همچنین محصولات سالمی را در اختیار مردم قرار دهیم.

او با اشاره به هزینه های بالای حوزه تامین سلامت بیان کرد: انسان ها برای تامین سلامت خود حاضر به هزینه های گزافی هستند و دولت نیز برای حوزه درمان بودجه های کلانی اختصاص می دهد که بهتر است این هزینه ها را به حوزه پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری منتقل کنیم. 

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به وضعیت نابسمان کشورهای اطراف ما بویژه عراق اشاره کرد و گفت: این بی ثباتی و همچنین حجم بالای ترددها می تواند موجب انتقال بیماری های فراوان مشترک بین انسان و دام به استان کردستان شود و لازم است حوزه دامپزشکی را به منظور جلوگیری از ورود این بیماری ها در کردستان تقویت کنیم.

زاهدی همچنین حضور گروه های تروریستی در منطقه را نیز منجر به دامن زدن به موضوع بیوتروریسم دانست و افزود: خط مقدم مقابله با این موضوع کارکنان زحمت کش دامپزشکی هستند و تلاش دولت نیز حمایت جدی تر و بیشتر از فعالان این بخش است.

او همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواست توجه بیشتری به اختصاص اعتبارات مورد نیاز به منظور تجهیز آزمایشگاه ها و همچنین پرداختی کارکنان این سازمان در کردستان داشته باشد.

او وضعیت بودجه کشور در سال جاری را به دلیل کاهش قیمت نفت و عدم رفع تحریم ها نامناسب دانست و اظهار امیدواری کرد در سال آینده و با بهبود وضعیت بودجه ای کشور سازمان دامپزشکی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه