کد خبر: ۲۳۶۰۸

مدیر کل دامپزشکی جنوب استان کرمان با بیان اینکه راه اصلی توسعه فعالیت‌های دامپزشکی حمایت از بخش خصوصی است که در این راستا در سال گذشته دفتر نظام دامپزشکی جنوب کرمان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در زمینه نظارت‌های بهداشتی در تمام سال بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مواد خام دامی نظارت داریم تا مواد دامی سالم به شهروندان ارائه شود.

‌به گزارش ایسنا منطقه کویر، "دکتر علی احمدی" در آیین گرامیداشت روز دامپزشکی اظهار کرد: خروجی فعالیت‌های دامپزشکی جنوب کرمان در رده‌های مختلف باعث کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های دامی در منطقه شده که دستاورد بزرگی است.

وی بیان کرد: جغرافیای جنوب کرمان به دلیل نزدیکی به مرزهای شرقی و عدم اعمال مراقبت‌های بهداشتی در همسایگان شرقی موجب شده که فعالیت‌های ما در این منطقه بسیار حساس‌تر شود.

احمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید در ایمن‌سازی دام‌ها دقت بیشتری شود با ارتقای سطح علمی و فنی کارکنان در بخش خصوصی و دولتی همواره آمادگی سرکوبی و کنترل بیماری‌های موجود در خارج از مرزها را داریم، این آمادگی موجب شده که جنوب کرمان در این مدت کمترین مشکل را در اپیدمی بیماری‌ها داشته باشد.

‌مدیر‌کل دامپزشکی جنوب کرمان ابراز کرد: در راستای اهداف دامپزشکی که توسعه خدمات است در زمینه واگذاری به بخش خصوصی پیش‌رو بودیم و تلاش کردیم، درمان، پخش دارو و ... را با نظارت و هدایت خود به بخش خصوصی واگذار کنیم.

‌احمدی با بیان اینکه راه اصلی توسعه فعالیت‌های دامپزشکی حمایت از بخش خصوصی است که در این راستا در سال گذشته دفتر نظام دامپزشکی جنوب کرمان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در زمینه نظارت‌های بهداشتی در تمام سال بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مواد خام دامی نظارت داریم تا مواد دامی سالم به شهروندان ارائه شود و در ایام خاص هم نظارت‌ها تشدید می‌شود و تلاش می‌کنیم تا در این راستا فرهنگ‌سازی را ایجاد نماییم و همچنین مردم در این زمینه همکاری‌های خوبی را با این اداره‌کل داشته‌اند.

‌وی با بیان اینکه در شهرستان عنبرآباد با همکاری شهرداری این شهر کشتارگاه بهسازی و میدان دام تأسیس شد و امروز شاهد وضعیت مناسبی در این زمینه هستیم، اظهار کرد: در راستای برنامه فنی دامپزشکی منطقه توسعه خدمات را به جهت افزایش سطح ایمنی در منطقه در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در سال گذشته واحد دامپزشکی زهکلوت افتتاح شد.

‌مدیر‌کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با توجه به اهمیت تشخیص به موقع در کار دامپزشکی ساخت آزمایشگاه‌های شهرستان‌های کهنوج و قلعه‌گنج آغاز شده است و وجود آزمایشگاه مرجع از نیازهای اصلی ما است که با سرعت بخشیدن به این پروژه در منطقه این مسیر را طی می‌کنیم.

 

 

 

نظر شما
ادامه