کد خبر: ۲۳۶۱۹

خبرگزاری فارس: ایجاد کلینیک دامپزشکی در سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، مراسم روز دامپزشک با حضور مسئولان دانشگاه، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان برگزار شد.

عباس هنربخش‌رئوف، رئیس دانشگاه سمنان در این مراسم ضمن تبریک روز دامپزشک به فعالان این عرصه، به ویژه دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشکده، از ایجاد کلینیک دامپزشکی با پیگیری‌های این دانشکده در سمنان خبر داد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان هم در این مراسم گفت: اگرچه برای سلامت جامعه سازمان‌های مختلفی فعالیت می‌کنند؛ اما بنیان سلامت خانواده در دستان دامپزشکان است.

محمدحسن یوسفی افزود: امیدواریم آن‌قدر تلاش کنیم تا مردم با اعتمادی که به حرفه دامپزشکی دارند، مواد غذایی را با آرامش مصرف کنند.

حجت‌الاسلام حسین ذوالفقاری‌لقب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان هم در این مراسم ضمن تبریک روز دامپزشک به ارائه مطالبی درباره مصرف مواد غذایی و حقوق حیوانات بر اساس آیات و احادیث پرداخت.

محمد سعیدی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان هم با بیان اینکه دامپزشکی حوزه وسیعی برای خدمت به مردم و کشور است، گفت: حوزه امنیت غذایی به عنوان شاخص هر کشوری بسیار مهم بوده که تأمین آن بر عهده دامپزشکی است.

سعیدی با اشاره به اینکه 49 درصد از بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام و 75 درصد از بیماری‌های نوپدید مثل کرونا، اوولا و ... از دام به انسان منتقل می‌شوند، افزود: تنها ارگانی که وظیفه دارد این بیماری‌ها را در جمعیت دامی کنترل کند، مجموعه دامپزشکی است و این موضوع از اهمیت رشته دامپزشکی در سلامت انسان حکایت دارد.

 

 

نظر شما
ادامه