کد خبر: ۲۳۶۴۷

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع شهرستان طالقان واقع در این استان به 173 راس کل و بز وحشی رسید.

«دکتر علی اصغر شریفی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد تلفات تا ابتدای هفته جاری بوده و پس از آن هیچ موردی مشاهده نشده، افزود: اکیپ های تعیین شده متشکل از محیط بانان و گروه های مردمی به شدت در حال گشت زنی هستند که در این میان اکیپ کوهنوردی بیشترین نقش را برای دسترسی به مناطق صعب العبور کوهستانی این منطقه دارند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از انتقال طاعون نشخوار کنندگان کوچک به دام های اهلی در شهرستان طالقان حدود 82 هزار راس از دام های اهلی بومی و عشایر مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند.

شریفی گفت: همچنین با توجه به همجواری شهرستان ساوجبلاغ با این منطقه تاکنون 10 هزار راس از دام های سبک این منطقه نیز واکسیناسیون شده و 50 هزار راس دیگر نیز واکسیناسیون خواهند شد که میزان واکسیناسیون انجام شده برای دام های کوچک در مناطق خطرخیزی که امکان شیوع این بیماری در آن جا وجود دارد به 142 هزار راس خواهد رسید.

وی بیان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از شیوع و واگیری این بیماری در دام های اهلی این استان دیده نشده است.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان از نیمه دوم شهریور ماه به دلیل انتقال از استان های همجوار شیوع یافت.

 

 

برچسب ها: البرز، ppr،
نظر شما
ادامه