کد خبر: ۲۳۶۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت: برای جلوگیری از صدمه جدی به صنعت مرغ تخمگذار باید هرچه سریعتر بخشنامه سازمان غذا و دارو در رابطه با آزادسازی تولید خمیر مرغ اصلاح و اجرایی شود.

«رضا ترکاشوند» در گفت و گو با ایرنا، افزود: چنانچه مشکل مذکور به شکلی منطقی مرتفع نشود مرغداران بیش از این قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و ما ناچاریم این موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کرده و به محاکم و دادگاه ها شکایت ببریم.

وی تصریح کرد: تنها کشتارگاه ها هستند که مرغ تخمگذار پایان دوره را از مرغدار خریداری کرده و برای تبدیل آن به خمیر مرغ به مراکز مربوطه تحویل می دهند و در سیستم صنعتی، این گونه مرغ به شکل کامل به بازار عرضه نمی شود.

وی گفت: این درحالی است که هم اکنون کشتارگاه ها نیز از خرید آن سر باز می زنند که این امر موجب بروز مشکلاتی همچون کاهش قیمت مرغ تخمگذار از کیلویی حدود 2 هزار تومان به 800 تومان شده از سویی این موضوع باعث شده تا مرغدار ناچار به نگهداری مرغ در سالن ها و تولید مجدد تخم مرغ نماید که این مساٌ له آسیب جدی به صنعت وارد می کند.

ترکاشوند یادآور شد: مسؤولان تصمیم گیر نباید بدون توجه به تبعات تصمیم گیری های خود، بخشنامه ای را اجرایی کنند. 

وی افزود: سازمان غذا و دارو با صدور بخشنامه ای در رابطه با ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ، صدمه جدی به صنعت وارد کرده در این راستا خود سازمان نیز باید مساٌله را حل کند و چنانچه در زمینه نظارتی مشکلی دارد سعی در رفع آن نماید.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر سازمان دامپزشکی این مسئله را حل شده اعلام کرده اما هنوز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اقدام به اصلاح بخشنامه نکرده به همین خاطر صنعت در سیستم فرآوری صنعتی با مشکل مواجه است.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا مرغدار مرغ تخمگذار برای تحویل مرغ به کشتارگاه و تبدیل آن به خمیر مرغ با مشکلات این چنینی روبرو نیست از این رو تقاضای ما از سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد این است که هرچه سریعتر این بخشنامه را اصلاح کنند زیرا در غیر این صورت این موضوع را از مراجع اول دولت و در صورت عدم موفقیت از طریق حقوقی دنبال خواهیم کرد.

 

خبر مرتبط:

گوشت استخوان‌گیری شده به روش مکانیکی - دکتر آراسب دباغ‌مقدم (دارای امتیاز بازآموزی)

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
تا جایی که اطلاع داریم سازمان دامپزشکی مشکل مرغهای تخمگذار را بعنوان#دیر پز# حل کرده است.متاسفانه درد این جماعت تولید نیست بلکه حفاظت از محیط زیست می باشد چرا که در صورت عدم استفاده از آشغال مرغها در صنایع سوسیس و کالباس آلودگی محیط زیستی ایجاد می شود.واقعا
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
هرچه دیرتر شکایت کنید بیشتر ضرر میکنید .
دکتر قدس
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
دوست گرامی، مرغ تخمگذار چه ربطی به حفاظت محیط زیست دارد!؟ استفاده از گوشت مرغ تخمگذار در سوسیس و کالباس هم یک امر مرسوم ، متداول و قانونی در سراسر دنیاست. لطفا بدون داشتن اطلاعات، دیگران را متهم نکنید.
نظر شما
ادامه