کد خبر: ۲۳۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دوره آموزشی اصول و روش های نمونه برداری فرآورده های خام دامی و خوراک دام – طرح پایش باقی مانده ها، در مشهد برگزار گردید.

«دکتر جعفر عطار باشی»، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: این دوره آموزشی با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی و روسای و کارشناسان اداره نظارت بر بهداشتی عمومی و مواد غذایی ادارات کل دامپزشکی استان های سراسر کشور در طی دو روز برگزار می گردد.

دکترسیاوش نیازی، مجری طرح پایش در دفتر نظارت و بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی  و مدرس این دوره آموزشی با اشاره به اینکه طرح پایش برنامه ای است جهت ارزیابی و کنترل باقی مانده دارو، سموم و آلاینده ها در دام و مواد خام تصریح کرد: شناسایی و برخورد با تخلفات و تقلبات، بهبود کیفیت داروها و مواد شیمیایی تولیدی، دستیابی به شاخص های بهداشت مطلوب بین الملی در حوزه سلامت غذا  از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه افزود: توسعه و بهبود روش های آزمایشگاهی،جلوگیری از ورود مخاطرات شیمیایی از طریق واردات فرآورده های خام دامی و خوراک دام، بستر سازی صادرات فرآورده های خام دامی با جلب اعتماد بین المللی، تعیین مقادیر حد مجاز MRI دارو و سموم در فرآورده های خام دامی براساس سبد غذایی از دیگر هدف هایی است که طرح پایش باقی مانده ها دنبال می کند.

دکتر نیازی با بیان اینکه آنچه امسال بیش از سالیان گذشته در این طرح تاکید می شود پوشش تمام عوامل خطر است؛اظهار داشت:سال 1960این طرح در دنیا و از آمریکا آغاز شد 25 سال بعد در کانادا و سپس اتحادیه اروپا توسعه پیدا کرد و قریب به 5 سال است که در ایران به صورت جدی اجرایی شده است و خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها در این زمینه پیشروست.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش باقی مانده ها یک طرح ملی است؛ تصریح کرد:این طرح یک برنامه منسجم است که به عنوان یک طرح غربال گیری عنوان می شود و جهت پیشبرد اهداف این طرح کمیته ای به نام کمیته ملی در سازمان دامپزشکی کشور با حضور کارشناسان استان های  آذربایجان غربی،تهران، قزوین و خراسان رضوی و برخی از اساتید دانشگاه ها تشکیل شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
MRIIIIIIIIIIIIIIII؟؟!!!
MRLاصلاح بفرمایید
نظر شما
ادامه