کد خبر: ۲۳۶۹۹

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، بر اساس اطلاعات دریافتی، طی روزهای گذشته تعدادی لاشه کل و بز وحشی در منطقه الموت شرقی در استان قزوین مشاهده شده که بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) تلف شده اند.

به این ترتیب می توان گفت که استان قزوین پس از استان های مرکزی، زنجان و البرز، چهارمین استانی است که با این بیماری مهلک درگیر شده است.

البته تا پیش از این نیز به دلیل هم مرز بودن منطقه الموت شرقی در استان قزوین با شهرستان طالقان در استان البرز و تردد حیات وحش مابین مناطق مذکور احتمال شیوع بیماری در الموت نیز قابل پیش بینی بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: حدود ۸ لاشه کل و بز توسط نیروهای یگان محیط زیست قزوین و محیط بانان منطقه الموت مشاهده شده است اما با توجه به اینکه لاشه ها در مناطق مرزی با استان البرز مشاهده شده اند هنوز با قاطعیت نمی توان گفت که بیماری به منطقه الموت نیز سرایت کرده است.

سیاوش شمسی پور اظهار داشت: هم اکنون اکیپی حدودا ۳۰ نفره مشغول پایش منطقه الموت شرقی هستند تا اطلاعات بیشتری در این رابطه جمع آوری کنند.

وی افزود: پس از انجام پایش گسترده در منطقه، طی روزهای آینده در این خصوص اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

 

 

نظر شما
ادامه