کد خبر: ۲۳۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از 11 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی روز پنج‌شنبه با حکم قضایی در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر محسن شانقی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: در مجموع 19 هزار و 537 کیلوگرم گوشت طیور و آلایش خوراکی مرغ هفته جاری کشف و ضبط ‌شده که با دستور قضایی ۱۱ تن آن معدوم و مابقی نیز با انجام فرایند قضایی به‌زودی معدوم می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تعویض محصولات تاریخ گذشته دریکی از شرکت‌های بسته‌بندی مرغ، نماینده دادستان، مامور نیروی انتظامی و کارشناسان شبکه دامپزشکی این واحد را مورد بازرسی قراردادند.

دکتر شانقی بابیان اینکه یکی از عوامل مهم و اساسی در حفظ سلامت مواد غذایی، رعایت بهداشت در چرخه تولید، نگهداری، فرآوری و توزیع آن است، تصریح کرد: ازآنجاکه فرآورده‌های خام دامی با توجه به نقش مهمی که در سبد غذایی خانواده‌ها ایفا می‌کنند، اهمیت بالایی در تأمین پروتئین و چربی بدن انسان‌ها دارند، هرگونه سهل‌انگاری در هرکدام از مراحل چرخه از مزرعه تا سفره باعث انتقال بیماری‌های خطرناک و ایجاد عفونت‌های گوارشی در بدن انسان می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دامپزشکی به‌عنوان متولی امر نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی دراین‌بین نقش کاملاً مؤثر و حیاتی را ایفا می‌کند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
0
عکس موجود متعلق به شرکت درناست
نظر شما
ادامه