کد خبر: ۲۳۷۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان هرمزگان از آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده های خام دامی و پایش باقی مانده های دامپزشکی استان، سردخانه 3000 تنی بازدید کرد و با شاغلین بخش غیر دولتی دامپزشکی شهرستان بندرعباس دیدار نمود.

بازدید معاون تشخیص درمان سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده های خام دامی و پایش باقی مانده های دامپزشکی استان هرمزگان

معاون تشخیص درمان سازمان دامپزشکی کشور در ملاقات با همکاران و کارکنان آزمایشگاه، از بخش های مختلف آزمایشگاه کنترل کیفی و پایش باقی مانده ها بازدید به عمل آورد.

دکتر هاشم زاده بیان نمود: با توجه به حجم بالای نمونه ها و اهمیت آزمایشگاه استان هرمزگان در سطح کشور، برای تامین مواد مصرفی و دستگاه های جایگزین به منظور جلو گیری از اخلال در فعالیت آزمایشگاه هرمزگان آمادگی لازم وجود دارد.

وی لزوم توجه به مباحث مستند سازی در ازمایشگاه مهم دانسته و آمادگی سازمان جهت پیگیری آموزش پرسنل آزمایشگاه را اعلام کرد.

«دکتر جانباز» مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان، مهم ترین مشکل استان را کمبود نیروی انسانی، خصوصاً شهرستان ها دانست و از تلاش انجام شده از طریق سازمان دامپزشکی کشور برای حمایت های لازم از دامپزشکی هرمزگان تقدیر نمود و مساعدت لازم برای تامین اعتبارات برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی و آموزش کارکنان را مطرح کرد.

بازدید معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از سردخانه 3000 تنی واقع در اسکله شهید رجایی

دکتر هاشم زاده همچنین از سرخادنه 3000تنی ویژه نگهداری فراورده های خام دامی با مسئولین شرکت نشستی برگزار نمود.

وی ضمن پیشنهاد استفاده از ظرفیت های موجود، بر لزوم ارتقاء شاخص های بهداشتی واردات دارو، واکسن و مکمل ها تاکید نموده و عدم وجود انبارهای نگهداری با دمای مناسب جهت نگهداری این اقلام را از چالش های این حوزه بیان کرد و اظهار امیدواری نمود با استفاده از ظرفیت های این شرکت، با برگزاری جلسات کارشناسی گام مهمی در بهبود شرایط نگهداری دارو، واکسن و مکمل های وارداتی برداشته شود.

برگزاری شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان با حضور معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و شاغلین بخش غیر دولتی دامپزشکی شهرستان بندرعباس

جلسه پرسش و پاسخ بخش غیر دولتی دامپزشکی شهرستان بندرعباس با حضور دکتر هاشم زاده معاونت تشخیص و درمان، کارشناس حراست سازمان دامپزشکی کشور و دکتر جانباز مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل، معاون سلامت، مسئول حراست، مسئول دارو و درمان و روسای ستادی دامپزشکی هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیر کل دامپزشکی هرمزگان به ظرفیت های موجود در استان و سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه تشخیص و درمان و تعداد واحدهای ارائه دهنده این خدمات در قالب بیمارستان، درمانگاه، دفاتر درمانی، آزمایشگاه، مراکز مایه کوبی، شرکت های پخش دارو، واکسن و داروخانه ها اشاره نمود.

دکتر جانباز هدف از واگذاری وظایف غیرحاکمیتی در راستای اجرای سیاست های اصل 44 را افزایش بهره وری عنوان نموده و انجام صحیح و به موقع این خدمات را موجب افزایش راندمان تولید، کنترل بیماری ها، کاهش ضایعات دامی و نهایتاً اعتماد بهره برداران و افزایش تولید دامی دانست.

در این جلسه دامپزشکان بخش غیر دولتی بندرعباس به طرح مسائلی از قبیل برنامه ریزی مدون برای واکسیناسیون، نوع داروهای توزیع شده توسط شرکتهای پخش، کلاسه بندی مراکز درمانی، پروتکل درمانی برای انواع حیوانات بیمار مراجعه کننده و ... پرداختند و پاسخ های مورد نظر نیز توسط مدیران جلسه ارائه شد.

دکتر هاشم زاده ،معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان سیاست های کلان سازمان دامپزشکی در حوزه تشخیص و درمان، استان هرمزگان را دارای ویژگی های خاص خود دانسته و به قابلیت رشد در آن اشاره ای نمود.

دکتر هاشم زاده بر ایجاد توسعه سردخانه نگهداری دارو و مکمل ها در گمرکات و اصلاح ساختار واگذاری خدمات به بخش خصوصی تاکید کرد.

در خاتمه نیز دکتر هاشم زاده ضمن بیان دیدگاه ها و اهداف کلان سازمان دامپزشکی کشور و طرح های در دست اجرا و تدوین شده در حوزه تشخیص و درمان، به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
فقط جلسه جلسه جللللللللللسسسسسسسسسسسسسه ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
در جوانی تاتوانی جلسه
نظر شما
ادامه