کد خبر: ۲۳۷۵۹

تدابیر معاونت امور دام در مواجه با آنفلوانزا فوق حاد پرندگان

مدت زمان چندانی از اعلام پاکی ایران به سازمان بهداشت جهانی نمی گذرد که رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی با حضور مدیران و معاونان این سازمان برگزار شد، در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزا با شروع فصل سرما هشدار داد و گفت: خطر شیوع آنفلوآنزا بسیار جدی است.

این هشدار سازمان دامپزشکی برای تولیدکنندگان و متولیان صنعت طیور کشور بود تا با اقدامات لازم، آمادگی رویارویی با این بیماری را داشته باشند و از تکرار دوباره بحران جلوگیری و زیان احتمالی را به حداقل برسانند.

«حسن رکنی» معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، به عنوان یکی از متولیان صنعت مرغداری کشور در این باره می گوید: سازمان دامپزشکی ایران یکی از سازمان های قوی در دنیا بوده و شاخص بهداشتی بسیار بالایی دارد، به واسطه رعایت همین شاخص ها است که در تمام داد و ستدهای که با کشورهای مختلف داریم محصولات دامی ایران مورد قبول و تایید می باشد.

وی ادامه داد: هر بیماری می تواند در مقاطع مختلفی در کمین باشد به ویژه بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان که با آمدن فصل سرما امکان بروز آن قوی تری می شود، اما با توجه به تجربه خوبی که سازمان دامپزشکی کشور در کنترل و مهار این بیماری در مقاطع گذشته داشته است، جهت پیشگیری اقدامات موثری انجام داده و برنامه مراقبتی ویژه ای دارد.

رکنی افزود: سازمان دامپزشکی با رصد مرغداری های کشور در مقاطع زمانی مشخص، تدابیر لازم را برای مواجه با موارد احتمالی بروز بیماری اندیشیده است تا با کمترین مشکل از برهه فصل سرد عبور کنیم.

وی با اشاره به تدابیر معاونت امور دام در مواجه با بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: اولویت معاونت برای گذر از این مقطع، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به اتحادیه ها، تشکل ها و تولیدکنندگان جهت انجام اقدامات پیشگرانه بوده است تا از بروز بیماری جلوگیری گردد، زیرا نباید اجازه بروز مشکل داده شود که به دنبال راه چاره باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه