کد خبر: ۲۳۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیگیری های مکرر و نامه های بی پاسخ فعالان حیات وحش برای رهایی ببر سیبری از قرنطینه ارم، سرانجام به حضور معترضین در برابر سازمان حفاظت محیط زیست انجامید.

به‌گزارش «تابناک اجتماعی»، تجمع کنندگان با در دست داشتن تصاویر ببر سیبری که 5 سال است به دلیل احتمال ابتلا به بیماری مشمشه در اتاقکی تاریک در حسرت نور آفتاب روزگار میگذراند در برابر سازمان حفاظت محیط زیست گرد هم آمدند تا از معصومه ابتکار بعنوان تنها متولی حیات وحش کشور خواستار راه حلی برای خروج این حیوان از قرنطینه شوند.

به دنبال ادامه شعارهایی چون "پایان این انتظار، وساطت کن ابتکار" و "پایان این اسارت، دامپزشکی حمایت" توسط تجمع کنندگان، «دکتر مجید خرازیان مقدم» مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در جمع تجمع کنندگان اعلام کرد: از امروز ریاست سازمان حفاظت محیط زیست شخصا رسیدگی به پرونده ببر سیبری را برعهده خواهد گرفت."

 

مجید خرازیان مقدم در جمع معترضین اعلام کرد: امروز فرهاد دبیری، معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای از ریاست سازمان دامپزشکی خواستار خواستار خونگیری از ببر سیبری در مکان فعلی واقع در مجموعه ارم خواهد شد.

خرازیان مقدم در گفتگو با خبرنگار تابناک اعلام کرد: با توجه به بررسی های انجام شده تنها راه حل خروج ببر سیبری از قرنطینه 5 ساله، موافقت سازمان دامپزشکی با خونگیری از این حیوان در جایگاه فعلی است تا بنا بر نتیجه آزمایش برای حیوان تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: باغ های وحش و مراکز نگهداری بسیار متقاضی نگهداری از این حیوان هستند که در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش ببر سیبری را به آنها خواهیم سپرد و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش سازمان دامپزشکی طبق صلاحدید خود میتواند برای حیوان تصمیم گیری کند.

مقدم ضمن انتقاد از عدم همکاری سازمان دامپزشکی طی 5 سال گذشته برای حل معزل ببر سیبری گفت: طی 5 سال گذشته بارها و بارها از مسئولین سازمان دامپزشکی کتبا و شفاها درخواست کردیم تا با خونگیری از ببر سیبری در مکان فعلی موافقت کنند تا با توجه به نتیجه آزمایش برای سرنوشت این حیوان تصمیم درستی اتخاذ شود اما سازمان دامپزشکی بدون ارائه دلیل با خونگیری از ببر در مکان فعلی مخالفت میکند.

وی در پاسخ به اینکه چرا طی ماه های گذشته سازمان محیط زیست طی صورتجلسه ای متعهد شد ببر سیبری را به سمسکنده منتقل کند اما امروز از عمل به این وعده شانه خالی میکند گفت: مدیرکل استان مازندران با مطرح کردن ملاحظاتی که برای ما محترم و قابل توجیه است با ورود ببر سیبری به این استان مخالفت میکند.

این مقام مسئول افزود: سازمان حفاظت محیط زیست امروز هم مانند 5 سال گذشته بهترین راه حل برای این مشکل را خونگیری در مکان فعلی و در اسرع وقت میداند و معتقد است اگر دلیلی برای مخالفت سازمان دامپزشکی با خونگیری از حیوان در شراطی فعلی وجود دارد مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست، فعالان حیات وحش و رسانه ها نباید از آن بی اطلاع بمانند.

مقدم در پایان با تاکید بر اینکه از امروز معصومه ابتکار شخصا رسیدگی به پرونده ببر سیبری را بعهده خواههد گرفت وعده داد: معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تا ساعات آینده طی نامه ای از ریاست سازمان دامپزشکی خواستار موافقت با خونگیری از ببر سیبری خواهد شد.

شادی مدرس نماینده کارگروه آزادی ببر سیبری از قرنطینه ارم و یکی از شرکت کنندگان در این تجمع در گفتگو با تابناک اعلام کرد: سرنوشت ببر سیبری امروز برای فعالان حیات وحش فراتر از زندگی یک گربه سان است و سنگ محکی است برای سنجیدن کفایت و علائم حیاتی سازمان حفاظت محیط زیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با وساطت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همراهی مسئولان سازمان دامپزشکی این گونه جانوری ارزشمند در اسرع وقت از سیاهچالی موسوم به قرنطینه رهایی یابد.

مدرس افزود: اگر طی روزهای آینده شاهد رویکردی مثبت و موثر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست نباشیم برای حل این مشکل که نمادی است از مشکلات زیست محیطی کشور، با حضور در برابر مجلس شورای اسلامی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس کمک خواهیم خواست.

محمدرضا تابش، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ماه گذشته در واکنش به نامه سرگشاده فعالان حیات وحش مبنی بر درخواست رسیدگی به پرونده ببر سیبری، طی نامه ای با اشاره به سابقه چند ساله این پرونده از معصومه ابتکار خواسته بود پیش از آنکه حادثه سوئی رخ دهد راه حلی برای این مشکل ارائه کند. نامه ای که همچنان در انتظار پاسخ است.

 

خبر مرتبط:

مجلس خواستار رسیدگی ابتکار به پرونده ببر سیبری شد/ نامه فراکسیون محیط زیست به سازمان محیط زیست

انتقاد شدید سه دامپزشک از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ببر سیبری

یادداشت اینستاگرامی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ببر سیبری

ماجرای ببر سیبری به مجلس کشیده شد!

اداره کل محیط زیست مازندران با انتقال ببر سیبری به سمسکنده ساری مخالفت کرد/ آوارگی حیوان نگون‌بخت ادامه دارد!

همواره درخواست سازمان محیط‌ زیست انجام آزمایشات مجدد برای اطمینان از وضعیت سلامتی ببر سیبری بوده است

دکتر ایمان معماریان: ببر سیبری کاملاً سالم است و نشانه بیماری ندارد!

انتقاد یک فعال حقوق حیوانات از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با ببر سیبری

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران: نگهداری ببر سیبری کار بیهوده‌ای است!

نایب رئیس جامعه دامپزشکان ایران: ببر سیبری باید معدوم شود/ وقتی سازمان بهداشت جهانی حکم می‌دهد، حق نداریم معطل کنیم

تخصیص سالانه 100 میلیون تومان برای نگهداری از ببر سیبری

تایید مکان قرنطینه ببر سیبری/ هزینه تغذیه این گربه‌سان ماهانه چهار میلیون تومان

دکتر جهان‌پیما از تایید «سمسکنده ساری» به عنوان اقامتگاه دائمی ببر سیبری توسط سازمان دامپزشکی خبر داد

کارشناسان سازمان دامپزشکی به زودی از محل جدید قرنطینه ببر سیبری بازدید می‌کنند

سازمان محیط زیست «باشگل قزوین» را به عنوان اقامتگاه دائمی ببر سیبری تایید نمی‌کند

سازمان دامپزشکی «باشگل قزوین» را به عنوان اقامتگاه دائمی ببر سیبری تایید کرد

مکان جدید قرنطینه ببر سیبری هفته آینده آماده بازدید است

بازدید مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی از دهکده حیات طبیعت قزوین

استان قزوین به عنوان اقامتگاه دائمی ببر سیبری معرفی شد

توضیحات «دکتر داریوش جهان‌پیما» درخصوص درمان ببر سیبری مبتلا به مشمشه

برای نخستین بار در جهان: اقدام برای درمان ببر سیبری مبتلا به مشمشه

انتقاد دکتر جهان‌پیما از سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل به فراموشی سپردن ببر سیبری

اصرار وزارت بهداشت برای معدوم‌سازی ببر سیبری

اعلام دو راه حل نهایی سازمان دامپزشکی برای رهایی ببر سیبری از قرنطینه: معدوم‌سازی و انتقال به منطقه‌ای بدون بازدید عمومی

انتقاد مدیرکل دفتر تنوع‌زیستی و حیات‌وحش سازمان محیط زیست از عملکرد سازمان دامپزشکی درخصوص ببر سیبری

ببر بنگال با حکم قضائی از قرنطینه خارج شد/ وضعیت نامعلوم ببر سیبری

رئیس سازمان دامپزشکی: تصمیم‌گیری درباره ببر سیبری باغ‌وحش ارم در هفته آینده

مخالفت وزارت بهداشت با خونگیری مجدد از ببر سیبری باغ وحش ارم

درخواست از سازمان دامپزشکی برای تکرار آزمایش خون ببر سیبری باغ وحش ارم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
بسمه تعالي
اي كاش آنان كه روبروي مردم مي ايستند و به عنوان مسئول به آنها پاسخ مي دهند به ياد مي داشتند كه مردم فهيم اند همچنين اينكه فرهنگ و مذهب ما راستگويي را مورد تاكيد قرار مي دهند كه متاسفانه هيچكدام از سه مورد مذكور در قاموس پاسخگويي مسئولين محيط زيست نبوده است . مكاتبات 5 ساله محيط زيست و دامپزشكي موجود است و تمامي ادعاهاي ايشان را رد مي كند ضمن اينكه كم سوادي از بي سوادي بسيار خطرناك تر است اي كاش مسئولين محيط زيست در مواضع غير علمي خود تجديد نظر مي كردند.
نظر شما
ادامه