کد خبر: ۲۳۷۷۰

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و فرآوده‌های لبنی، آدینه این هفته افتتاح می‌شود/ رشد 40 درصدی شرکت‌کنندگان

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته از هشتم تا 11 آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته امروز با برگزاری نشستی خبری در محل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نمایشگاه امسال تعداد شرکت‌کنندگان داخلی 30 درصد و شرکت‌کنندگان خارجی 40 درصد افزایش داشته است.

محمد‌علی مقیسه با بیان اینکه سال گذشته این نمایشگاه در مجمع نمایشگاه‌های بین‌المللی ثبت جهانی شده، افزود: 335 شرکت داخلی و حدود 100 شرکت بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: مساحت نمایشگاه 50 هزار مترمربع است که از این مساحت 25 هزار متر تحت پوشش غرفه‌ها قرار دارد.

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته با بیان اینکه 16 کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی در این نمایشگاه شرکت دارند، ادامه داد: ترکیه، چین، تایوان، ایتالیا، آلمان، دانمارک، هند، اسپانیا، کره جنوبی، هلند، فرانسه، بلژیک، اتریش ازجمله کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

مقیسه تصریح کرد: وزیر کشاورزی لیتوانی و چند هیئت بلند پایه از فرانسه و آلمان و نمایندگانی از مرکز مرغداری هلند، مدیرکل طیور سوریه ازجمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه هستند.

وی یادآور شد: در طول برگزاری نمایشگاه‌ها چهار همایش‌ و کارگاه‌هایی برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها در بخش دامپزشکی، دارو، تجهیزات و خوراک دام است.

مقیسه تأکید کرد: با حضور برخی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، افتتاحیه این مراسم 10 صبح روز جمعه هشتم آبان‌ماه در محل این نمایشگاه برگزار می‌شود و بازدیدگان می‌توانند از هشتم تا 11 آبان‌ماه (از ساعت 9 تا 16) از این نمایشگاه دیدن کنند.

تعداد متقاضیان شرکت در نمایشگاه دام و طیور سال آینده 500 درصد افزایش می‌یابد

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت "میلاد مبتکر شرق" که هشت سال است به طور متوالی اجرای نمایشگاه بزرگ دام و طیور را به عهده دارد نیز در این نشست، ضمن ابراز خشنودی از تحولات اخیر مانند سرانجام خوش مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، این امر را باعث روشن شدن چشم‌انداز بیشتر مناسبات تجاری میان شرکت‌های بخش کشاورزی و دام و طیور عنوان کرد و گفت: از آنجا که با وجود تحریم‌ها روند ثبت نام شرکت‌های خارجی در نمایشگاه دام و طیور سال‌های گذشته نیز روند رو به رشدی داشت، می‌توان به ضرس قاطع اعلام کرد که با تداوم روند کنونی و لغو کامل تحریم‌های اقتصادی، تعداد متقاضیان شرکت در نمایشگاه دام و طیور سال آینده 500 درصد افزایش خواهد یافت.

ابوالقاسم سالاررضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر شاخص‌های ارتقای کیفی و اعتباری این نمایشگاه با گذشت مرور زمان افزود: خوشبختانه با همکاری ارگان‌های مختلف سیاسی و اقتصادی در کشور، که منجر به رشد 40 درصدی شرکت‌کنندگان نمایشگاه امسال شده و حتی برای نخستین‌بار طی تفاهم‌نامه‌ای که شرکت "میلاد مبتکر شرق" با شرکت DLG به‌عنوان مجمع شرکت‌کنندگان نمایشگاهی که بیش از پنج‌هزار و 300 شرکت تخصصی می‌شوند، این شرکت در نمایشگاه چهاردهم به‌عنوان ناظر و در دوره بعد به‌عنوان همکار بین‌الملل در همراه کردن شرکت‌های عضو آن مجموعه به نمایشگاه دام و طیور تهران، وارد فاز همکاری خواهد شد.

وی در ادامه پیرامون افزایش ناگهانی درجه اعتبار جهانی این نمایشگاه از رتبه D به رتبه A نیز خاطرنشان کرد: از آنجا که تا متراژ 25 هزار متر نمایشگاه شامل درجه B می‌شود و بالای 25 هزار متر درجه A؛ با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و تجارت و شرکت نمایشگاهی، نمایشگاه دام و طیور امسال با بیش از 25 هزار مترمربع تحت پوشش غرفه‌ها، مشمول درجه A شده است.

 

 

نظر شما
ادامه