کد خبر: ۲۳۷۸۵

سامانه کارت هوشمند شیر رونمایی شد

برای نخستین بار در کشور، از سامانه کارت هوشمند شیر استان فارس در شیراز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و برخی نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران، سامانه کارت هوشمند شیر با هدف دسترسی به آمار و اطلاعات پیرامون دامداری ها، میزان تولید شیر، آمار دام های استان جهت برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: این سامانه به منظور بهره مندی دامداران، تولیدکنندگان شیر و مراکز جمع آوری شیر طراحی شده و کارت هوشمند برای کنترل میزان شیر تولیدی هر دامدار به آنها ارایه می شود.

محمد مهدی قاسمی افزود: از این سامانه برای تخصیص عادلانه یارانه شیر و نهاده ها به گاوداران، تقسیم بهتر نهاده ها، مکانیزه شدن سیکل پرداخت ها و جلوگیری از بوروکراسی اداری و مکانیزه نمودن امور گاوداری ها استفاده خواهد شد.

وی دستیابی به اطلاعات دقیق و به روز تولید شیر و آمار دام، شناسایی دامداران سنتی و صنعتی، اجرای برنامه های اصلاح نژادی، تغذیه ای، جایگاه دام، بهسازی و نوسازی واحدها را از مزیت های دیگر کارت شیر عنوان کرد.

قاسمی گفت: با بهره گیری از اطلاعات این سامانه می توان مناطق واقعی تولید شیر در استان را مشخص کرد و همچنین از هدررفت وقت، سرمایه و انرژی جلوگیری کرد.

 

 

نظر شما
ادامه