کد خبر: ۲۳۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست اداره بهداشت و مراقبت بیماری های دامی استان سمنان، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، دامداران مالک دام سبک نسبت به واکسیناسیون و ایمن سازی گله های خود با واکسن انتروتوکسمی اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر سعید صادقی» با اعلام اینکه عدم دریافت واکسن های دامی در آغاز فصل سرما ممکن است مشکلات عدیده ای را برای دام های سبک استان به وجود آورد، بیان داشت: با شروع فصل سرما جیره غذایی دام ها تغییر می کند لذا ایمن سازی گله های دام سبک شامل گوسفند و بز در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: واکسیناسیون آنتروتوکسمی برای ایمن سازی گله و کاهش خسارات ضروری است و دامداران می بایست برای تهیه آن به مراکز مایه کوبی دامپزشکی بخش خصوصی مراجعه کنند تا در نهایت دچار مشکل نشوند.

آنتروتوکسمی را جدی بگیرید

سرپرست اداره بهداشت و مراقبت بیماری های دامی استان سمنان همچنین درباره بیماری های ویژه این فصل، گفت: بیماری آنتروتوکسمی که به آن بیماری پرخوری یا قلوه نرمی نیز گفته می‌شود، به دنبال جذب مقادیر زیاد سم از دیواره روده بروز می‌کند و باید جدی گرفته شود.

صادقی افزود: عامل این بیماری جزو محیط طبیعی دستگاه گوارش دام ها است و به دنبال تغذیه با غلات فراوان و یا جیره های کم کیفیت اتفاق می افتد که با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

وی از دامداران دام سبک شامل گوسفند و بز خواست نسبت به واکسیناسیون و ایمن سازی گله های خود با واکسن انتروتوکسمی اقدام کنند تا در نهایت با مشکل مواجه نشوند همچنین می بایست در فصل سرما با توجه به شرایط جوی، نگهداری دام سبک با دقت بیشتری انجام شود.

سرپرست اداره بهداشت و مراقبت بیماری های دامی استان سمنان در پایان اضافه کرد: دامداران برای دریافت واکسن انتروتوکسمی به مراکز مایه کوبی بخش خصوصی شهرستان ها مراجعه کنند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
|
-
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
0
0
با سلام برای واکسیناسیون جرا عکس مبارزه با بیماریهای انگلی قرار داده شده دقت شود
نظر شما
ادامه