کد خبر: ۲۳۸۰۶

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: هم اکنون حدود 300 قلاده سگ در پناهگاه حیوانات شهرداری کرمانشاه نگهداری می‌شوند.

«مهندس امیر رحیمی» در گفت و گو با ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه تاکنون 500 قلاده سگ به پناهگاه حیوانات شهرداری کرمانشاه منتقل شدند، عنوان کرد: از این تعداد 200 قلاده به افراد متقاضی واگذار شده و هم اکنون حدود 300 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت این مرکز برای نگهداری از حدود هزار قلاده سگ ولگرد، یادآور شد: این مرکز از خرداد ماه کار خود را آغاز کرده و محل آن نیز در کیلومتر پنج جاده سراب نیلوفر است.

به گفته این مسئول، این مرکز حدود دو هزار متر فضا دارد، اما فعلا موقت است و قرار است فضای مناسب‌تری برای نگهداری از این حیوانات در نظر گرفته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این مرکز با همکاری انجمن حمایت از حیوانات "آشیان زیست کرمانشاه" فعالیت خود را آغاز کرده و شهرداری نیز در نگهداری این سگ‌ها همکاری و مشارکت دارد.

رحیمی ادامه داد: کرمانشاه دومین شهر بعد از اراک است که صاحب چنین مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ زنده‌گیری شهرداری سگ‌های ولگرد را از سطح شهر جمع می‌کنند، یادآور شد: این حیوانات در شرایط بهداشتی کنه‌زدایی و واکسینه می‌شوند و در برخی موارد هم در شرایط بهداشتی نسبت به عقیم‌سازی آنها اقدام می‌شود.

به گفته این مسئول امکان واگذاری این سگ‌ها به صورت رایگان به مردم وجود دارد و مردم می‌توانند با شرط اینکه آنها را مجدد در خیابان رها نکنند از این سگ‌ها برای نگهبانی استفاده کنند.

وی معتقد است، راه‌اندازی این مرکز از ازدیاد حیوانات ولگرد در سطح شهر جلوگیری می‌کند، زیرا کشتار این حیوانات مخاطرات بهداشتی و محیط زیستی در پی دارد.

افرادی که تمایل دارند به این مرکز کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 6274121940005895 نزد بانک اقتصاد نوین متعلق به انجمن حمایت از حیوانات آشیان زیست زاگرس واریز کنند.

 

 

نظر شما
ادامه