کد خبر: ۲۳۸۵۷

همزمان با هفتمین روز از هفته پدافند غیر عامل، مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه و جمعی از مدیران از نمایشگاه پدافند غیر عامل و غرفه توانمندی ها و اقدامات دامپزشکی در این حوزه و غرفه های دیگر اعضای کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی درمحل سازمان جهاد کشاورزی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، به منظور شناخت انواع تهدیدات زیستی در حوزه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت کاهش این تهدیدات و نیز بالابردن سطح آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر مدیران، کارشناسان، و بهره برداران این حوزه، نمایشگاه توانمندی های ادارات عضو کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی استان در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

درهمین راستا «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اقدامات و توانمندیهای این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل را این چنین بیان کرد:  اداره کل دامپزشکی استان با تجهیز آزمایشگاه به امکان تشخیص سریع انواع بیماری های دامی، بیماری های قابل انتقال به انسان و با بهره گیری از سیستم GIS امکان پایش، مراقبت و  بررسی بیماری های مشترک و نیز بیماری های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل را فراهم نموده است. همچنین با داشتن یک برنامه منسجم و هدفدار در خصوص واکسیناسیون دام ها جهت جلوگیری از بروز بیماری های دامی و افزایش سطح ایمنی دام ها گامی مهم را در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بر داشته است. خرید و راه اندازی ژنراتور برق اضطراری جهت جلوگیری از قطع برق (آزمایشگاه، سردخانه نگهداری دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، اتوماسیون تحت وب اداری و ... ) به منظور تداوم خدمت رسانی و اقدامات کنترلی در شرایط بروز تهدید و ایجاد بحران از دیگر اقدامات دامپزشکی در حوزه پدافند غیر عامل می باشد.






 

 

نظر شما
ادامه