کد خبر: ۲۳۸۷۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز تفاهم نامه ای به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد به عنوان راهبرد مقابله با تهاجم اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به منظور تامین بهداشت عرصه های اقتصاد مقاومتی و ارتقاء بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از سرمایه دامی کشور به عنوان یکی از منابع ملی، تحقق امنیت غذایی و در راستای ساماندهی و نظارت بر کارگاه های اقتصاد مقاومتی، فی مابین سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین به نمایندگی آقای حمیدرضا اله بداشتی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین به نمایندگی اقای بهمن نقیبی و موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان قزوین به نمایندگی آقای غفارنیا به عنوان مدیر موسسه منعقد گردید.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن خرسندی از این تفاهم نامه به تعدادی از تعهدات این اداره به شرح ذیل اشاره کرد:

1- تهیه شناسنامه بهداشتی جهت دام برای کارگاه های عرصه های اقتصاد مقاومتی

2- برگزاری کلاس های آموزشی جهت بهره برداران، توسط شبکه های دامپزشکی استان بصورت رایگان

3- با درخواست بسیج سازندگی و موسسه مبنی بر ورود و یا توزیع دام، فراورده های دامی و نهاده های دامی خارج از استان یا داخل استان، دامپزشکی نسبت به پیگیری موضوع هماهنگی لازم در خصوص اخذ مجوزهای لازم بهداشتی قرنطینه ای اقدام نماید.

4- در زمینه واکسیناسیون کارگاه های اقتصاد مقاومتی مانند واکسن های آبله، شاربن، تب مالت، تب برفکی، بصورت رایگان اقدام نموده و همچنین سمپاشی و شربت ضدانگل در صورت تامین اعتبار با توجه به جمعیت دامی واکسینه شده در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

5- صدور کارت ذبح شرعی به مغرفی شدگان از سوی بسیج سازندگی و موسسه نگار نصر

6- همکاری در برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها

«اله بهداشتی» مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین نیز در حاشیه این جلسه به تعهدات بسیج سازندگی و موسسه نگار نصر استان قزوین به شرح ذیل اشاره کرد:

1- د راختیار قرار دادن اطلاعات افراد بهره بردار در کل استان جهت ارائه خدمات رایگان و پیشگیرانه در صورت موافقت قرارگاه جهاد اقتصادی

2- کمک در تهیه چاپ بروشور و پفلت آموزشی در صورت وجود اعتبار

3- تهیه دام از خارج از استان و یا داخل استان و همچنین حمل یا توزیع، با هماهنگی واخذ مجوز قرنطینه ای از اداره کل دامپزشکی استان صورت پذیرد.

4- تفاهم با بخش خصوصی (درمانگاه ها و مراکز مایه کوبی استان ) در خصوص پوشش درمانی و پیشگیری اقدام و در شناسنامه بهداشتی جهت اقدامات بعدی انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این تفاهم نامه در 6 ماده و 10بند در 3 نسخه تهیه و تنظیم گردیده و به امضای طرفین رسیده و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ 12/8/94 به مدت یکسال شمسی بوده و پس از بازنگری و اصلاح با توافق طرفین قابل تمدید می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه