کد خبر: ۲۳۸۷۴

مدیرعامل مرغداران گوشتی گفت: مرغ‌های سبز به سبب جوان بودن،کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه پرورش از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ‌های معمولی برخوردارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «عظیم حجت» مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درخصوص تولید مرغ ارگانیک در کشور اظهار داشت: در واقع تنها مرغ سبز در کشور تولید شده و تولید مرغ ارگانیک که مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور باشد، نداریم و با توجه به شرایط آب و هوایی عمدتاً تولید مرغ سبز در استان‌های شمالی کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه اتحادیه برای افزایش تولید مرغ سبز گفت: برنامه استفاده پروبیوتیک ها در تولید مرغ سبز در کشور شروع شده زیرا این امر می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش تولید محصول داشته باشد و از طرفی هفته آینده در این زمینه سمیناری به سبک عمومی برگزار خواهد شد.

حجت در ادامه گفت: در حال حاضر مرغ‌هایی که به صورت بسته بندی در سطح کشور عرضه می‌شوند از استاندارد کافی برخوردار هستند اما مرغ‌های سبز به سبب جوان بودن، کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه دوره پرورش از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

مدیرعامل مرغداران گوشتی با اشاره به قیمت مرغ‌های سبز تصریح کرد: هزینه‌های نگهداری مرغ‌های سبز نسبت به مرغ‌های معمولی بالاتر است، اما این اختلاف قیمت واقعی نیست زیرا باید کمتر از رقم فعلی باشد.

 

 

نظر شما
ادامه