کد خبر: ۲۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بر ضرورت اجباری شدن عضویت همه دامپزشکان در سازمان نظام دامپزشکی تاکید کرد.
استاد دکتر محمد نوری که بیش از 26 سال است به تدریس دروس دامپزشکی در خصوص بیماری های داخلی دام های بزرگ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و دیگر دانشکده های دامپزشکی کشور مشغول است نسبت به وجود دانشکده های متعدد دامپزشکی در کشور و اجباری نبودن عضویت در سازمان نظام دامپزشکی انتقاد کرد، وی با اشاره به سابقه کاری و تحصیلی اش گفت: در سال 1330 در شهرستان اهواز متولد شدم و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در دبیرستان در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران قبول شدم، بعد از پایان تحصیلات و گذراندن خدمت سربازی برای ادامه تحصیل با بورسیه دانشگاه تهران به کالج سلطنتی انگلستان رفتم و با اینکه در اسفند ماه همان سال بورسیه ام را قطع کردند ولی درسم را ادامه دادم ، در سال 1360 با پایان یافتن تحصیلاتم در انگلستان به ایران آمدم ، آن موقع جنگ بود و دانشگاه ها هم تعطیل بود به همین دلیل من در موسسه رازی مشغول به کار شدم تا اینکه در سال 62 تدریس در دانشگاه را شروع کردم.
استاد نوری با اشاره به تجربیاتی که در طول این سالها در ایران و دیگر کشورها کسب کرده است اضافه کرد: رشته بیماری های داخلی دامهای بزرگ به دلیل آنکه با حیواناتی سر و کار دارد که به طور مستقیم با غذای انسان ارتباط دارد از حیاتی ترین رشته های تحصیلی در دانشکده های دامپزشکی است شاید اگر مثل الان می دانستم که دامپزشکی تا چه حد در زندگی انسانها موثر است لحظه ای برای تحصیل در این رشته درنگ نمی کردم.
دکتر نوری از وجود 14 دانشکده دامپزشکی در کشور انتقاد کرد و گفت: صرف اینکه دانشکده ها دانشجو پذیرش کنند جوابگوی مشکلاتی نیست که الان در کشور در بحث غذایی مردم وجود دارد. اگر یک دانشکده در کشور باشد ولی دانشجویی که از آنجا فارغ التحصیل می‌شود به طور کامل در خدمت بهداشت عمومی و دام باشد بهتر از تعدد دانشکده هاست. در کشورهای دیگر هم سعی شده یک دانشکده دامپزشکی موثر و فعال در سطح کشورشان داشته باشند.
این استاد دانشگاه آموختن یافته هایش به دیگران در کلاس های بازآموزی سازمان نظام دامپزشکی را زکات علمش دانسته و گفت: سالهاست که دارم تجربیاتم را در اختیار دانشجویان و دامپزشکان سراسر کشور قرار می دهم به همین دلیل با توجه به پیشرفت علم دامپزشکی همیشه تلاش کردم حداکثر فاصله دانش من با علم روز بیش از دو هفته نباشد الان هم سه پروژه بین المللی را با مشارکت اساتید کشورهای دیگر از جمله آمریکا در دست اجرا دارم و هرآنچه که می آموزم را به عنوان زکات علم، بی کم و کاست در اختیار حاضران در کلاس‌ها قرار می‌دهم.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های بازآموزی و آموزشی یکی از بهترین اقداماتی است که سازمان نظام دامپزشکی انجام می‌دهد به شرطی که ادامه دار باشد زیرا این دوره ها برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی کشورمان ضرورتی انکار ناپذیر است البته باید در همه شهرها هم برگزار شود.
دکتر نوری با تاکید بر ضرورت اجباری شدن عضویت در سازمان نظام دامپزشکی در ایران گفت: در همه کشورهای دنیا NGO و یا سازمان مردم نهادی به شکل سازمان نظام دامپزشکی ایران وجود دارد که کارش حمایت از دامپزشکان و تدوین قوانین جدید و ارسال آن به مجلس یا سناست متاسفانه قوانین سازمان نظام دامپزشکی ایران ضعیف است و عضویت در آن اجباری نیست.
وی افزود: در تمام دنیا اگر دامپزشک شماره نظام دامپزشکی همانند شماره نظام پزشکی نداشته باشد هرگز اجازه هیچ فعالیتی نخواهد داشت اما در ایران فقط عضویت در سازمان نظام پزشکی اجباری است و دامپزشکان رها شده اند. باید سازمان نظام دامپزشکی قانونی را به مجلس ببرد که عضویت در این سازمان اجباری شود و این یکی از راههایی است که اهمیت دامپزشکی در ایران را نمایان می سازد.
استاد نوری خاطر نشان ساخت: متاسفانه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص حرفه دامپزشکی در ایران بسیار ضعیف است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن سعيدي
|
-
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۳
0
0
باسلام!
استدلال واستنتاج برادر بزرگوار ما درخصوص الزام واجباري شدن عضويت اساتيد درنظام مطلقا قابل پذيرش نيست .دوست بزرگوارما سوراخ دعا راگم كرده اند.!
kourosh kabir
|
-
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
سلام با تشکر از زحمات جنابعالی خوب بود ممنون



کوروش بزرگ
محسنی پارسا
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
حرف حق رو باید از ادم اهل فن شنید،احسنت به استاد بزارگوارم
نظر شما
ادامه