کد خبر: ۲۳۹۵۱

آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با هدف کنترل صحت و دقت وسایل اندازه گیری و تجهیزات مستقر در بخش های مختلف این موسسه به منظور ارتقای کیفیت فرآیند تولید، روز جاری همزمان با روز ملی کیفیت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه رازی با حضور «دکتر حمید کهرام» رئیس موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» معاون تضمین کیفیت و مسئولان این بخش و اصحاب رسانه افتتاح شد.

در این آزمایشگاه کمیت های دما، جرم، فشار، حجم و دور تحت کالیبراسیون یا واسنجی قرار می گیرد که سنجش دقیق این کمیت ها در فرآیند تولید فرآورده ها، منجر به ارتقای کیفیت محصول نهایی می شود.

براساس مقررات جی ام پی ( استاندارد جهانی تضمین و تایید کیفیت محصول) و سازمان دامپزشکی، دستگاه هایی که در فرآیند تولید از آنها استفاده می شود، به منظور اطمینان از تطابق اندازه گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی تحت کالیبراسیون قرار می گیرند.

کالیبراسیون در استاندارد ملی ایران به "مقایسه ابزار دقیق با یک مرجع استاندارد آزمایشگاهی در شرایط استاندارد، جهت اطمینان از دقت و سلامت آن و تعیین میزان خطای این وسیله نسبت به آن استاندارد و تنظیم آن در مقایسه با استاندارد" اطلاق می شود.

آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه رازی در محل معاونت تضمین کیفیت و تحت نظر آزمایشگاه اداره معتبرسازی تجهیزات و تاسیسات قرار دارد.

 

 

نظر شما
ادامه