کد خبر: ۲۳۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: یکی از قصابان با جعل مهر کشتارگاه اقدام به عرضه گوشت می کرد که با هوشیاری بازرسان شبکه دامپزشکی این شهرستان شناسایی شد.

«دکتر بهرام پورضرب» روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این قصاب پس از کشتار غیر مجاز، لاشه دام ها را ممهور به مهر کشتارگاه صنعتی یکی از شهرستان های همجوار می کرد.

وی با اشاره به اینکه این شخص شش ماهی بود که اقدام به این کار غیر قانونی می کرد، گفت: بازرسان شبکه دامپزشکی در جریان بازرسی از واحدهای قصابی به مهرهای روی لاشه دام ها مشکوک و پس از بررسی دقیق متوجه حرکت خلاف این قصاب شدند.

وی با بیان اینکه فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، اضافه کرد: کشتار غیرمجاز دام، مخاطرات زیادی دارد که این مخاطرات بهداشتی مسائلی نظیر مخاطرات زیستی، محیطی و مخاطرات ناشی از بحث های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی در بازرسی های خود از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی بر نحوه عرضه بهداشتی اینگونه محصولات نظارت دقیق دارند.

پورضرب افزود: شهروندان در هنگام خرید گوشت قرمز از مهر بهداشتی دامپزشکی و همچنین تاریخ تولید و انقضای آن اطمینان حاصل کنند.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی آستارا در 24 ساعت گذشته 15 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی از یک واحد قصابی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

49 واحد قصابی در شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان فعالیت می کنند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
قصاب باید توی کشتارگاه خلاف کند که موجه باشد!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
در خط اول توضیح داده شده که مهر جعلی بوده و منظورش این نبوده که بعد از کشتار غیر مجاز ،مهر کشتارگاه رو می زد. دامپزشک
نظر شما
ادامه