کد خبر: ۲۳۹۹۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر نجمه حاج علی زاده» رئیس اداره آبزیان این اداره از برگزاری یکدوره آموزشی اصول امنیت زیستی مزارع پرورش آبزیان ویژه کارشناسان آبزیان شبکه های دامپزشکی شهرستان ها، کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد و شیلات استان خبر داد.

وی افزود: تدریس دوره مذکور بر عهده «دکتر کامبیز رخشانی مهر» معاونت دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی کشور بود که تعداد 40 نفر از شرکت کنندگان در این کلاس حضور داشتند.

رئیس اداره آبزیان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی و کنترل بیماری مهم VHS آبزیان، رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از ورود و انتشار عامل بیماری‌زا به داخل واحدهای آبزی‌پروری و نحوه ضدعفونی و قرنطینه عنوان کرد.

حاج علیزاده با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشت و تغذیه مناسب در آبزی‌پروری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و دستیابی به تولید با کیفیت و کمیت مطلوب در آبزیان گفت: آشنایی با بیماری VHS قزل‌آلا، روش‌های تهیه و نگهداری غذای ماهی و شرایط فیزیکی و شیمیایی آب از جمله نکات مهم در شناسایی این بیماری است.

وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما لازم است تمام مزارع پرورشی و مراکز تکثیر آبزیان ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

رئیس اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی استان در پایان گفت: این بیماری از انواع بیماری‌های مشترک با انسان نبوده ولی برای جلوگیری از زیان اقتصادی و وقوع تلفات در ماهیان پرورشی، تهیه بچه ماهی سالم باید از مراکز تکثیر دارای گواهی سلامت دامپزشکی باشد.

 

 

نظر شما
ادامه