کد خبر: ۲۳۹۹۲

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: اولین دوره آموزشی بهداشت گوشت به منظور ارتقاء سطح دانش فنی کارکنان نظارت دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «سید رضا میر هاشمی» با اعلام این خبر افزود: اولین دوره آموزشی اصول بهداشت و بازرسی گوشت در کشتارگاههای دام به منظور ارتقاء و به روزرسانی دانش فنی و عملکرد کارکنان واحد نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان، با تدریس «دکتر محسن مشکوه» متخصص بهداشت مواد غذایی و مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در محل سالن جلسات نظام دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این دوره 12 ساعته با ارائه جدیدترین روش ها و دستورالعمل اصول بهداشت و بازرسی گوشت و فرآورده‌های خام دامی، معاینه و بازرسی دام قبل و بعد از کشتار، نحوه نگهداری از فرآورده‌های خام دامی، نحوه قضاوت و شرح وظایف بازرسان بهداشتی دامپزشکی، تلاش شد که دانش کارکنان شاغل در این واحدها را به سطح علمی شایسته‌تر و بالاتری برسانند.

وی با اشاره به این موضوع که آموزش و ترویج یکی از پروژه های تعریف شده در حوزه دامپزشکی می باشد، افزود: بدین منظور آموزشی بازرسی بهداشتی و ایمنی در تمام مراحل پرورش دام و تولید و استحصال و توزیع فرآورده های خام دامی(Farm to Fork)  یکی از وظایف این واحد می باشد بنابراین سازمان دامپزشکی برای بهبود و به روز رسانی دانش فنی کارکنان خود اقدام به برگزاری کارگاها و دوره آموزشی مختلف می نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: دامپزشکی در حراست از بهداشت همگانی جامعه، با حفظ سلامت و بهداشت دام، فرآورده های خام دامی، مراقبت و پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک و سلامت غذا نقش مهمی را در سلامت مردم ایفا می کند.

میر هاشمی خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی دکتر رستمی رییس آموزش و ترویج سازمان دامپزشکی کشور به عنوان ناظر حضور داشته و در پایان دوره، آموزش را یکی از ارکان مهم در سلامت عمومی و به روز رسانی اطلاعات پرسنل سازمان دامپزشکی دانسته و ایجاد سامانه الکترونیکی آموزش کارکنان را در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

نظر شما
ادامه