کد خبر: ۲۴۰۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: واگذاری وظایف و آزمون‌های غیرحاکمیتی به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد ...

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «دکتر مسعود هاشم زاده» روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: با تامین اعتبار، تهیه مواد اولیه، کنترل های لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی امسال در آزمایشگاه های کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی به عنوان یکی از استان های معین کشور انتخاب شده است.

هاشم زاده با اشاره به بخشی از سیاست گذاری های سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با ساماندهی آزمایشگاه ها اضافه کرد: ساماندهی آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و واگذاری وظایف و آزمون های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی، که در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد، از برنامه های مهم و اصلی سازمان دامپزشکی است.

وی بیان کرد: این واگذاری به منزله رهاسازی نیست، بلکه ساختارهای نظارتی بخش دولتی تقویت شده و این گونه آزمایشگاه ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهند داشت.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اظهارکرد: آزمایشگاه های متقاضی، قبل از واگذاری وظایف به آنها ممیزی شده و آزمون های لازم ارزیابی در مورد آن ها اعمال خواهد شد.

هاشم زاده در ارتباط با ضرورت تقویت زیرساخت ها و تأمین نیروی انسانی آزمایشگاه های دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به حساسیت دامنه فعالیت های آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و مرکز ملی بررسی تشخیص بیماری های میگو که در استان بوشهر قرار داشته و اجرای فعالیت های تشخیصی آن جنبه ملی دارد، ضروری است سازمان دامپزشکی کشور با کمک مسئولان و سایر نهادهای استانی، برای تقویت ساختارها موجود این آزمایشگاه ها و تأمین نیروی انسانی متخصص برای ارتقای سطح علمی و فنی این مجموعه حرکت کرده، تا گام های مؤثرتری درزمینهٔ توسعه فعالیت های دامپزشکی و سلامت جامعه در راستای اهداف استراتژیک سازمان دامپزشکی کشور برداشته شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان بوشهر به عنوان یکی از استان های ساحلی با توان تولید بالای آبزیان و بویژه پرورش میگو از مهم ترین استان های کشوراست.

وی اضافه کرد: این استان با ظرفیت آزمایشگاهی بالا دامنه فعالیت ملی و بین المللی دارد که باید با کمک مسئولان استانی ساختارهای موجود را تقویت کرد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
جناب معاون خدای نکرده از استاد عباسی کم نیارندها...
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
یعنی زیر میکروسکوپ دارن فلزات سنگین رو پایش میکنن؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
دوست عزیز لطفا با بی محبتی اظهار نظر نفرمایید،دو تا عکس اول مربوط به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی در اداره کل دامپزشکی بوشهر در راستای بازدید امکانات آزمایشگاه باقیمانده های فلزات سنگین در راستای برنامه پایش ملی بود و عکس سوم مربوط به بخش پاتولوژی آزمایشگاه مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماریهای میگو در چغادک بوشهر می باشد که اتفاقا آقای دکتر در حال مشاهده بافت هپاتوپانکراس میگو زیر میکروسکوپ هستند که پایش فلزات سنگین و در کل کمی بیشتر از خودتان جنبه نشان دهید و همه چیز را به سخره نگیرید.- یک دوست
نظر شما
ادامه