کد خبر: ۲۴۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

کار آفرین و کارشناس اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: پس از هیجده سال تحقیق و پژوهش توانسته ام به پرورش ارگانیک زنبور عسل دست پیدا کنم و در هیچ یک از مراحل پرورش زنبور عسل، از سم و آنتی بیوتیک ها و داروها استفاده نکرده ام.

«دکتر عزیز جمالپور» کار آفرین و کارشناس اداره ی کل دامپزشکی استان البرز در گفتگو با شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)، به تبیین پرورش ارگانیک زنبور عسل و عدم استفاده از سموم و آنتی بیوتیک ها پرداخت.

عزیزجمالپور گفت: پس از هیجده سال تحقیق و پژوهش توانسته ام به پرورش ارگانیک زنبور عسل دست پیدا کنم و درهیچ یک ازمراحل پرورش زنبور عسل از سم وآنتی بیوتیک ها و داروها استفاده نکرده ام و نهایتاُ به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ام.

عزیز جمالپور افزود: امروز آنقدر کار را ساده کرده ایم که تمامی اقشار مردم میتوانند حتی در پشت بام خانه ی خود زنبورداری کنند و ازاینکه با وجود بیش از چهار هزار گونه گیاه دارویی در دشت های کشور و ظرفیت کافی برای تولید و حتی صادرات، ما هیچ حرفی برای زدن در جهان نداریم، اما کشور ترکیه با فقر مراتع لازم رتبه دوم در تولید وت کثیر زنبور را دارد، اظهار ناراحتی کرد.

وی علت این مسأله را عدم آموزش فنی و علمی قبل از شروع پرورش زنبور دانست و خاطر نشان کرد: عموم علاقه مندان و دانشجویان کشاورزی باید فلسفه و دانش این کار را بصورت علمی و عملی طی کنند که منجر به شکست اقتصادی نشود و حتی کارآموزان را دعوت به آموزش کرد.

کارشناس اداره کل دامپزشکی استان البرز معتقد است: تولید باید توأم با امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد که کشور از نظر سیاسی در جایگاه خوبی قرار دارد و از جنبه اقتصادی هم نیمی از آن بر دوش تولیدکننده و نیم دیگر برعهده وزارت بازرگانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند بعد از پیامبران تنها به زنبور عسل وحی کرده است، ادامه داد: زنبورستان تکنولوژی و سیستم پیچیده ای دارد که از شگفتی های خلقت است.

عزیز جمالپور در پایان به نقش ارزنده و مهم بانوان ایرانی در مدیریت کشور اشاره کرد و اظهارداشت: زنان ما باید به تآسی از مادربزرگانمان، چرخ تولیدی را با مطالعه و مشورت همچون گذشته به دست بگیرند و این ظرفیتی است که به نحو احسن باید به کارگرفته شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااا .........ارگانیک
عفت طبخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
1
در برنامه زنده باد پرورش کندو آپارتمانی دیدم برای کار در منزل و در آمد زای می خواستم از شما مشاوره بگیرم که من رو راهنمای کنید چی کار کنم آیا در تهران در آپارتمان طبقه اول میشه این کارو کرد منو راهنمای کنید لطفا یه شماره تلفن برای مشاوره به من بدهید ممنون میشم
نظر شما
ادامه