کد خبر: ۲۴۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: دانشگاه ها در رابطه با بیماریهای عفونی موفق بوده و به خوبی توانسته‌اند آن را ریشه کن کنند اما درباره بیماری های مشترک بین انسان و دام موفقیت خوبی را نداشته ایم که دلیل آن بی اهمیتی به بهداشت دام است.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، «دکتر حسین رشیدی» عصر امروز 24 آبان ماه در جلسه شورای سلامت استان با حضور استاندار کرمان گفت: بحث سلامت را نمی‌توانیم به عنوان یک مورد بخشی نگاه کنیم زیرا سلامت انسان، دام و محیط زیست به یکدیگر وابسته‌اند و اگر تنها در یک بخش کار کنیم، برنامه‌های دیگر بخش‌ها به صورت همه جانبه پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: باید به سلامت نگاهی همه جانبه داشته باشیم و به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توجه بیشتری کرد زیرا بیش از 75 درصد بیماری‌های انسانی، مخزن حیوانی دارد.

رشیدی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در رابطه با بیماری‌های عفونی موفق عمل کرده و به خوبی توانسته‌اند این نوع بیماری‌ها را ریشه کن کنند اما در موضوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام موفقیت خوبی را نداشته‌ایم که دلیل آن نیز بی اهمیتی به بهداشت دام بوده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه بیماری های مشترک دام و انسان باعث کاهش جدی تولیدات دامی می‌شود اظهار کرد: توسعه روستایی به کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام مرتبط است و و دو سوم جمعیت فقیر روستایی و یک سوم جمعیت فقیر شهری به تولیدات دامی وابسته هستند که باید به این زمینه توجه ویژه ای شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک خسته
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
دکتر رشیدی ضمن تبریک و تسلیت به حضرتعالی بگم که: تبریک میگم یکی جرات داشت در سیستم اداری بگه ناموفق بودیم بله با این حقوق ها شتر سواری دولا دولا نمیشه کاشکی مدیر کل استان همجواریتونم از این جرات ها داشت و تسلیت برای اینکه شبی صبحی عصری شما را از مدیر کلی بر میدارن به خاطر گفتن واقعیت ان شا الله موفق باشید مدیر کل های استانهای دیگه هم آمار و ارقام دروغ ندن تا مسئولین بفهمند عمق فاجعه کجاست
نظر شما
ادامه