کد خبر: ۲۴۰۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های غذایی را مشروط به رعایت نکات بهداشتی و نظارت جدی سازمان دامپزشکی دانست.

«دکتر رسول دیناروند» در واکنش به اخباری مبنی بر صدور مجوز لغو ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های غذایی، به خبرگزاری مهر، گفت: توافقاتی بین سه دستگاه سازمان های دامپزشکی، استاندارد و غذا و دارو صورت خواهد گرفت تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به نگاه کارشناسی که در هر یک از سه سازمان وجود دارد، افزود: نگاه های کارشناسی باید به یکدیگر نزدیک شود تا بتوانیم به نتیجه مشترک برسیم.

دیناروند با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت تصمیم گیری ها و برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد، تصریح کرد: ما نمی توانیم اجازه بدهیم برای جلوگیری از زیان یک صنعت، سلامت مردم به خطر بیافتد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: اما مطمئن باشید که اقدامات مشترک به نتیجه خواهد رسید.

دیناروند توضیح داد: مرغدار می تواند کشتار خود را به جایی بدهد که مرغ را تمیز بسته بندی می کنند و احشاء آن را دور می ریزند. زیرا، مشکل اینجاست که مرغ را همراه ضایعات خمیر می کنند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما مخالف مخلوط کردن ضایعات و گوشت مرغ هستیم، تصریح کرد: نظارت های سازمان غذا و دارو در این زمینه جدی است و هر کسی به این شکل تخلف کند، به شدت برخورد می شود.

دیناروند با عنوان این مطلب که خمیر مرغ ممنوع المصرف نیست، از سازمان دامپزشکی خواست در این بخش نظارت بیشتری اعمال کند. زیرا، نظارت اصلی بر عهده آنهاست.

وی گفت: اگر سازمان دامپزشکی ما را کمک کند، می توانیم خلاءهای بین سه دستگاه را پوشانده و به نتیجه بهتری در اهداف مان برسیم.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
مصرف خمیر مرغ مشکلش حل شد ؟ !!! مصرف خمیر مرغ ممنوع نیست ؟!!!!
اها خوب بگو چرا هی دکتر دینالوند گل میگه ریس نظام هم گل میشنوه .... امتیاز میدین تا خمیر مرغتونون رو رد کنین ؟ بد جور بوی ............. میاد
بینام
|
-
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
سلام اخه چه ممنوعیتی از روزی که ابلاغیه دادن تفاوتش با زمان ازادی خمیر این هست که خمیر شبا تولید میشه تو‌کارخونه که مسئول فنیم نباشه راحت باشن ممنوعیت خمیر در حرف ممنوعیت بود
نظر شما
ادامه